کاهش فرصت‌های شغلی سامسونگ در هند - تکفارس 
کاهش فرصت‌های شغلی سامسونگ در هند - تکفارس 
کاهش فرصت‌های شغلی سامسونگ در هند - تکفارس 

کاهش فرصت‌های شغلی سامسونگ در هند

سید محمد معلمی
۱۱ تیر ۱۳۹۸ - 21:00
کاهش فرصت‌های شغلی سامسونگ در هند - تکفارس 

شرکت‌های چینی در چند سال اخیر کاری با سامسونگ کرده‌اند که نتوانسته موفقیت‌های گذشته خود را در کشورهای آسیایی تکرار کند. در چین، این رقابت طاقت‌فرسا و حساس سبب شده درصد سهم کمپانی کره‌ای از بازار فروش گوشی‌های هوشمند به ۱ درصد کاهش یابد و یکی از مراکز تولید محصولاتش را تعطیل نماید و پشت سر آن هم فرصت‌های شغلی را از بین ببرد.

حالا این شرایط در هند هم در حال تکرار شدن است زیرا سامسونگ دوباره استراتژی‌های فروش محصولاتش را در این کشور تغییر داده است. بر اساس جدیدترین اخبار از مجله Economic Times، کمپانی کره‌ای ۱۰۰۰ شغل از ۲۰۰۰۰ فرصت را تا ماه اکتبر کاهش خواهد داد تا پول ذخیره شده را در سایر بخش‌ها هزینه کند. این شرکت تا کنون ۱۵۰ کارگر را از ماه آوریل اخراج کرده است.

با این وجود، یکی از سخنگویان سامسونگ در هند عنوان کرده که این کمپانی مصر به افزایش فرصت‌های شغلی است و می‌خواهد در سایر قسمت‌ها از جمله شبکه‌های ۵G سرمایه‌گذاری نماید. حالا اگرچه او تلویحاً اخراج کارگران را اعلام نکرد ولی اشاره به مشارکت فعال در سایر قسمت‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ برنامه مدونی برای پیشرفت در آینده دارد.

بر اساس سخنان مقامات کمپانی کره‌ای، دلیل به وجود آمدن این مشکلات، کاهش قیمت گوشی و تلویزیون‌های هوشمند بوده زیرا فشار زیادی بر این شرکت وارد آمده است. بنابراین شایعه شده که سامسونگ قیمت گوشی‌ها و تلویزیون‌هایش را از اواخر سال ۲۰۱۷ تا کنون ۲۵ تا ۴۰ درصد کم کرده تا با رقبای چینی خود بهتر رقابت کند.

جدای از کاهش قیمت‌ها، سامسونگ می‌خواهد استراتژی با عنوان فقط هند” به کار گیرد تا جایگاه اول بهترین تولیدکننده موبایل‌ها در دنیا را از دست ندهد. برای مثال، گوشی‌های سری گلکسی M که فعلاً به صورت آنلاین به فروش می‌رسند و از اوایل سال جاری میلادی در هند عرضه شده‌اند را سامسونگ به همین منظور تولید کرده که اتفاقاً توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند. مدیر بخش نوآوری و فروش سامسونگ در مورد اهمیت بازار هند می‌گوید:

هند یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای ماست که مدام در حال تغییر و پیشرفت است بنابراین ما اگر بتوانیم در این کشور پیروز شویم، در دیگر بازارهای دنیا هم می‌توانیم موفق باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید