عدم ارائه‌ی iOS 13 برای آیفون های ۶،۶پلاس  و SE - تکفارس 
عدم ارائه‌ی iOS 13 برای آیفون های ۶،۶پلاس  و SE - تکفارس 
عدم ارائه‌ی iOS 13 برای آیفون های ۶،۶پلاس  و SE - تکفارس 

عدم ارائه‌ی iOS 13 برای آیفون های ۶،۶پلاس و SE

پوریا اسدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 19:00
عدم ارائه‌ی iOS 13 برای آیفون های ۶،۶پلاس  و SE - تکفارس 

انتظار می رود که اپل iOS 13 را در کنفرانس توسعه جهانی خود در ماه ژوئن معرفی کند و شایعاتی مبنی بر عدم پشتیبانی از آیفون ۶، ۶ پلاس و  SE وجود دارد.

براساس گزارش وبلاگ iPhoneSoft، اپل پشتیبانی از سیستم‌عامل جدید خود را به تعداد قابل توجهی کاهش داده است. علاوه بر آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و ایفون SE، سیستم‌عامل جدید برای آیفون ۵s، آیپد مینی ۲ و آیپد ایر منتشر نخواهد شد.

آیفون ۵s،آیپد مینی ۲ و آیپد ایر در سال ۲۰۱۳ و آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ عرضه شدند. iPhone SE در سال ۲۰۱۶ معرفی گردید، بنابراین اگر شایعه درست باشد، این گوشی هوشمند ۴ اینچی تنها مدلی خواهد بود که تنها برای سه سال از لحاظ نرم افزاری پشتیبانی داشته است.

هنگامی که iOS 12 در سال گذشته عرضه شد، ورود آیفون ۵s، ۶ و  ۶ Plus به فهرست دستگاه‌های سازگار جای تعجب داشت. به طور خاص برای آیفون ۵s، زیرا آیفون ۵ و آیفون ۵C در به روز رسانی با iOS 10.3.3 ماندند. تغییرات در iOS 12 عمدتا بر روی بهینه سازی عملکرد متمرکز شده بود که ممکن است سازگاری با سخت افزار قدیمی و اندازه صفحه نمایش‌های مختلف را آسان‌تر کند.

اما به نظر می رسد  که این قضیه در مورد iOS 13 هم صدق نماید. بنابر دیگر شایعات، این سیستم‌عامل در نهایت حالت Dark Mode، شبیه به MacOS را خواهد داشت و همچنین یک صفحه کلید با قابلیت سوایپ، برنامه‌های iMessage و Maps به روز شده و قابلیت‌های جدید سلامتی را ارائه می دهد. برای آیپدها گفته شده که یک سیستم استاندارد جدید برای تایپ کردن به کار گرفته خواهد شد.

تمام این ویژگی‌های آیفون و آیپد با iOS جدید ممکن است برای صفحه نمایش ۴ اینچ و پردازنده A9 آیفون SE بیش از حد باشد. بر همین اساس اپل ممکن است در جهت کنار گذاشتن  و عدم پشتیبانی نمایشگرهای ۴ اینچی (شامل آیفون ۵s) حرکت کند.

باید در نظر داشت که هر شایعه تا زمان تایید اطلاعات قطعی نخواهد بود. صاحبان آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و آیفون SE به سادگی باید امیدوار باشند که اپل پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند با iOS 13 را گسترش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید