کاهش فروش اپل در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹ - تکفارس 
کاهش فروش اپل در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹ - تکفارس 
کاهش فروش اپل در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹ - تکفارس 

کاهش فروش اپل در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹

محمدرضا موسوی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - 09:00
کاهش فروش اپل در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹ - تکفارس 

به ‎نظر می‎رسد اپل کمی با مشکل مواجه شده و دیگر رقیبان این شرکت، موفق به جذب مشتریان پیشین کوپرتینویی‎ها شده‎اند. برای ادامه خبر و اطلاع از جزئیات علل کاهش فروش دستگاه‎های اپل، با تکفارس همراه باشید.

اپل کارنامه مالی مربوط به نیمه اول سال مالی خود را در ژانویه منتشر کرده بود؛ ارقام منتشر شده، فروش ضعیف اپل در این تعطیلات را نمایان می‏کرد. انتظار می‎رود اپل تا دو هفته آینده، کارنامه مالی نیمه دوم سال مالی خود را منتشر کند. درحالی‌که هنوز اطلاع دقیقی از عملکرد این شرکت نداریم، کارشناسان معتقدند که روند فروش ضعیف اپل ادامه خواهد یافت. این شرکت تاکنون ۴۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته است و این ۱۰ درصد کمتر از ۵۲ میلیون دستگاهی است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته، فروخته بود.

درحالی‌که سازمان OTR Global معتقد است که اپل بین ۳۷ تا ۴۲ میلیون دستگاه عرضه بازار کرده، تحلیلگران وال‌استریت، برآورد کمی بهتری داشتند و بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون دستگاه را تخمین زده‌اند.  OTRدلیل فروش کم اپل را، ضعف مدل‎های XR و XS،و عدم استقبال مردم از آن‎ها دانسته. ازآنجاکه اپل تصمیم به عدم انتشار تعداد فروش گوشی‎های خود کرده، اطلاعی دقیقی در این خصوص نداریم اما در کارنامه مالی آتی، اطلاعاتی دستگیرمان خواهد شد.

گزارش نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹، در ۳۰ آوریل (ده اردیبهشت) در وب‏سایت رسمی، اپل منتشر می‎شود. بر اساس اشارات پیشین اپل، سود به‌دست‌آمده بین ۵۵ تا ۵۹ میلیارد دلار برآورد می‎شود که کمی کمتر‎ از ۶۱ میلیارد دلار به‌دست‌آمده در سه ماه اول ۲۰۱۸ است. سود خالص نیز بین ۳۷ تا ۲۸ درصد  تخمین زده می‎شود و هزینه‎های تولید ممکن است نزدیک به رقم بالایی چون ۸٫۶ میلیارد دلار باشند.

پی‌نوشت : نیمه اول سال مالی در آمریکا به سه ماه پایانی سال گفته می‎شود و با نیمه اول سال (میلادی) تفاوت دارد.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید