همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید

سید محمد معلمی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 19:00
همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

پس از اینکه در کنگره جهانی موبایل امسال شرکت‌های تولیدکننده از محصولات جدید خود رونمایی کردند، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نیز دیگر کمپانی‌ها تولیدات دیگرشان را معرفی نمایند که از آن جمله می‌توانیم به هوآوی، اپل، گوگل و وان‌پلاس اشاره کنیم. شاید فکر کنید سامسونگ با معرفی خانواده گلکسی اس ۱۰ و گوشی تاشو به نام گلکسی فولد دیگر کارش را به انجام رسانده ولی یادتان نرود که هنوز از مدل بعدی سری نوت رونمایی نشده است.

البته انتظار نداریم این کمپانی کره‌ای خرق عادت کند و فبلت جذابش را پیش از موعد معرفی نماید بلکه باز هم باید تا ماه جولای یا آگوست صبر کنیم تا شاهد رونمایی از دستگاه بعدی سامسونگ باشیم. همچنین از دیگر نکاتی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده این است که خط تولید S سامسونگ دو رقمی شد و امیدواریم مدل بعدی سری نوت هم دو رقمی باشد هرچند در گذشته شایعه شده بود که باید نوت آتی را گلکسی نوت ایکس بنامیم.

گلکسی نوت ۹ در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ معرفی شد و باید اعتراف کنیم که به خاطر ظاهر جذاب و ویژگی‌های منحصربفردش با قلم S، مطمئناً یکی از بهترین فبلت‌هایی بوده که تا کنون مشاهده کرده‌ایم. اما حالا کار سامسونگ برای تولید نوت ۱۰ سخت‌تر هم شده است زیرا انتظارات از این خط تولید بالا رفته و کاربران می‌خواهند امکانات پیشرفته‌تری در گوشی آتی کمپانی کره‌ای مشاهده کنند. با وب‌سایت خبری تحلیلی تکفارس همراه باشید تا هر آنچه باید را در مورد گلکسی نوت ۱۰ بدانید.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]تاریخ معرفی و قیمت[/button]

همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

متأسفانه کسی تا کنون در مورد تاریخ دقیق معرفی گلکسی نوت ۱۰ سخن نگفته و ما هم اطلاع چندانی نداریم بنابراین باید به شایعات و اخبار غیررسمی تکیه کنیم. معمولاً طبق سنت هر ساله باید انتظار این را داشته باشیم که از فبلت بعدی سامسونگ در ماه آگوست و پنج ماه پس از معرفی محصول جدید سری S رونمایی شود. چنین بازه زمانی برای پرچمداران جدیدالورود کمپانی کره‌ای کافی است تا خود را در بازار جا بیندازند و سپس پرچمدار بعدی وارد شود.

در مورد قیمت نیز باید بگوییم که گلکسی نوت ۹ در کم‌ترین میزان خود به ۸۹۹ پوند رسید. با این حساب، هیچ دلیلی ندارد که گلکسی نوت ۱۰ از ۹۰۰ دلار ارزان‌تر باشد. همچنین، قیمت گلکسی اس ۱۰ هم از ۷۹۹ پوند تا ۹۹۹ پوند متغیر است. به علاوه، گلکسی اس ۱۰ ۵G که حدس می‌زنیم با گلکسی نوت ۱۰ نکات مشترک زیادی داشته باشد نهایتاً ۱۳۹۹ پوند خواهد بود بنابراین دیگر نباید انتظار تولید گوشی ارزان‌قیمت از سوی سامسونگ را داشته باشیم؛ به خصوص اگر کمپانی کره‌ای تصمیم بگیرد نسخه ۵G فبلت بعدی‌اش را هم تولید کند، دیگر باید ارزش آن را بیشتر از تمام مدل‌های فعلی سری S بدانیم.

همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

این را اضافه کنیم که سامسونگ هنوز قیمت گلکسی اس ۱۰ ۵G را اعلام نکرده و متأسفانه خبری هم در این‌باره در دست نداریم هرچند بعید است گوشی ارزان قیمتی باشد.

این دستگاه نه تنها از شبکه نسل بعد ارتباطات پشتیبانی می‌کند بلکه بزرگ‌ترین نمایشگری را دارد که در سری S تا کنون دیده‌ایم. همچنین به خاطر وجود تکنولوژی‌های تشخیص عمق، امکان گرفتن تصاویر لایو بوکه با کیفیت برای ویدیوها هم فراهم شده است.

سامسونگ عنوان کرده که گلکسی اس ۱۰ ۵G اوایل تابستان وارد بازار می‌شود بنابراین اگر نوت ۱۰ برخی از مشخصات فنی این دستگاه را داشت، نباید تعجب کنیم.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]طراحی[/button]

رویه سامسونگ برای طراحی سری نوت این‌گونه است: صفحه نمایش بزرگ و برآمده با حاشیه‌های بسیار باریک. حالا باید نمایشگرهای Infinity-O را هم به این لیست اضافه کنیم.

این نوع طراحی به کمپانی تولیدکننده اجازه می‌دهد جلوی دستگاه را تماماً صفحه نمایش بگذارد و حاشیه‌های اطراف آن را حذف کند. اسپیکر یا اسپیکرها در اطراف و دوربین سلفی هم در حفره‌ای شبیه به حرف انگلیسی O در گوشه بالا سمت راست مشاهده خواهد شد.

با استفاده از شیوه طراحی جدید در خانواده گلکسی اس ۱۰، سامسونگ توانست نمایشگرهای بزرگ‌تر را بدون افزایش سایز دستگاه‌ها به کار گیرد.

بر اساس جدیدترین گزارش از یکی از خبرگزاری‌های آسیایی، ممکن است سامسونگ از پنل ۶٫۶۶ اینچی در نوت ۱۰ استفاده کند. ضمن اینکه رزولوشن و کیفیت تصاویر این دستگاه هم احتمالاً اولترا اچ‌دی ۴K و HDR خواهد بود تا باکیفیت‌ترین نمونه کار شده روی یک گوشی در تاریخ این صنعت جذاب باشد.

یک ویدیوی منتشر شده از گلکسی نوت ۱۰ در یوتیوب، به ما نشان می‌دهد که این گوشی به رنگ‌های نارنجی مسی، آبی کم‌رنگ و بنفش تولید خواهد شد هرچند هنوز زود است بخواهیم در مورد این قضایا با قطعیت صحبت کنیم. لازم به ذکر است که همه این رنگ‌ها به علاوه یک نمونه مشکی رنگ در گلکسی نوت ۹ مشاهده می‌شد بنابراین بعید است سامسونگ رنگ‌بندی فبلت جدیدش را تغییر دهد.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]مشخصات فنی و ویژگی‌ها[/button]

اسم رمز داوینچی (da Vinci) مدتی به عنوان کد نیم گلکسی نوت ۱۰ روی زبان‌ها افتاده و بر اساس تصاویر فاش شده می‌توانیم این احتمال را بدهیم که قرار است نوآوری‌هایی در این دستگاه از سوی کمپانی کره‌ای اعمال شود. یکی از نکاتی که خیلی‌ها به آن توجه می‌کنند و مدام از خود می‌پرسند این است که سامسونگ در قلم S گلکسی نوت ۹ ویژگی اتصال بلوتوثی را قرار داد و آیا در سال ۲۰۱۹ و در مدل گلکسی نوت ۱۰ هم امکانات بیشتری به این قلم استایلوس خواهد آمد؟

در مورد مشخصات فنی داخلی هم انتظار داریم شاهد امکانات پیشرفته‌تری باشیم به همین دلیل باید یا کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ و یا اگزینوس ۹۸۲۰ را به عنوان پردازنده در گلکسی نوت ۱۰ ببینیم چرا که هم سرعت بالایی دارد و هم برای کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و بازی کاربردی است و باعث دوام باتری می‌شود.

همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

البته نباید از اینکه نکته غافل شویم که ممکن است تا آن زمان سامسونگ از نمونه جدیدتر اگزینوس رونمایی کند و آن را در نوت ۱۰ قرار دهد. شایعه شده اگزینوس ۹۸۲۵ قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ به بازار بیاید که از جمله امکانات آن می‌توانیم به پشتیبانی از شبکه نسل ۵ ارتباطات، دوام باتری بیشتر و عملکرد سریع‌تر اشاره کنیم. بر اساس یکی از سایت‌های موثق وابسته به سامسونگ، گلکسی نوت ۱۰ که دارای شماره مدل SM-N975F است از دوربین اصلی چهارگانه عمودی بهره خواهد برد.

این در حالی است که سامسونگ به تازگی در گلکسی اس ۱۰ سه لنز دوربین قرار داده بنابراین اگر گزارش مربوط به فبلت بعدی درست باشد، به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای سرعت استفاده از لنز دوربین‌ها را افزایش داده و می‌خواهد یکی دیگر نیز به ماژول دوربین اصلی اضافه کند.

بد نیست بدانید که در گلکسی اس ۱۰ ۵G نوعی سیستم تشخیص عمق سه بعدی به نام hQVGA وجود دارد. به هر حال، مشخص نیست که آیا گلکسی نوت ۱۰ چهار دوربین خواهد داشت یا خیر ولی اگر این‌چنین باشد، باید منتظر قابلیت گرفتن تصاویر لایو فوکوس و بوکه بهتری باشیم و تکنولوژی فیلمبرداری نیز در آن بهبود یابد.

همچنین احتمال دارد که نوت ۱۰ از قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای زوم بهره ببرد و حالا که سامسونگ کمپانی Corephotonics را نیز خریداری کرده، به واقعیت پیوستن این فرضیه بیش از هر زمان دیگری محتمل‌تر است.

یک ویژگی دیگر که اهمیت بالایی دارد، ۵G است. گوشی‌های سامسونگ به خاطر قدرت بالایی که دارند از همین حالا هم برای نسل آتی ارتباطات کارآمد هستند و از آن جایی که خود کمپانی کره‌ای در زمینه شبکه نسل ۵ ارتباطات هم اقداماتی انجام داده، به نظر می‌رسد باید ۵G را یکی از قابلیت‌های قطعی اضافه شده به گلکسی نوت ۱۰ بدانیم.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی AT&T در ایالات متحده گوی رقابت را از دیگر رقبا ربوده و اعلام کرده اتصال ۵G را برای نوت ۱۰ فراهم خواهد کرد. با این تفاسیر، حضور شبکه نسل ۵ ارتباطات در پرچمدار آتی سامسونگ قطعی است.

یک خبر ناراحت‌کننده که به گوش رسیده و احتمالاً خیلی‌ها هم به آن اعتراض خواهند کرد، نبودن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در گلکسی نوت ۱۰ است. اگر چنین باشد، باید گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس را آخرین محصولات سامسونگ بدانیم که این پورت محبوب را در خود جای داده‌اند.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]انتظاراتی که داریم[/button]

همه آنچه باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید - تکفارس 

هنوز چند ماه تا معرفی گلکسی نوت ۱۰ باقی است. به همین دلیل در این بازه زمانی طولانی مطمئناً شایعات و اخبار زیادی به گوش خواهد رسید که ممکن است وجودشان در فبلت بعدی سامسونگ قطعی شود ولی با این وجود همین الآن هم می‌توانیم انتظاراتی که از این دستگاه داریم را لیست کنیم.

به خاطر اینکه دستگاه‌های سری نوت از صفحه نمایش‌های بزرگ استفاده می‌کنند، باید ظرفیت باتری به‌گونه‌ای افزایش یابد که جوابگوی این نمایشگرها باشد. بنابراین از آن جایی که این خط تولید سال به سال کاربردی‌تر می‌شوند، بد نیست سامسونگ از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری در پرچمدار جدیدش بهره ببرد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری به سامسونگ کمک خواهد کرد تا باتری بزرگ‌تری در نوت ۱۰ قرار دهد ولی باز هم باید امیدوار باشیم که کمپانی کره‌ای راهکار تازه‌ای اتخاذ کند تا پورت مورد علاقه بسیاری از افراد را کنار نگذارد.

شاید هم خیلی‌ها دوست داشته باشند یک نمایشگر شفاف یا تاشو در جدیدترین نمونه خط تولید نوت به کار رود؛ قابلیتی که بعید است به این زودی‌ها وارد دنیای تکنولوژی شود. البته شایعاتی شنیده شده که سامسونگ فناوری ابداع کرده که نمایشگر محصولاتش را نیمه شفاف می‌کند ولی این نوآوری بسیار جذاب به نظر نمی‌رسد در این بازه زمانی راه خود را به سری نوت باز کند.

دیگر برای همه به اثبات رسیده که سری نوت سامسونگ قدرتمندترین و بعضاً پیشرفته‌ترین نمایشگرها را دارند و حالا هم انتظار داریم صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰ در دنیای گوشی‌های هوشمند نظیر نداشته باشد.

در پایان اشاره کنیم که سامسونگ یک پتنت برای گلکسی نوت ۱۰ منتشر کرده ولی باز هم همان سخن همیشگی به ذهنمان خطور می‌کند که آیا پرچمدار آتی کمپانی کره‌ای همین شکلی خواهد بود یا خیر. در حال حاضر پاسخ به این سؤال منفی است ولی در اینکه گلکسی نوت ۱۰ پیشرفته‌ترین گوشی سامسونگ خواهد بود، هیچ شکی نیست.

از آن جایی که هنوز ۵ یا ۶ ماه تا زمان معرفی گلکسی نوت ۱۰ زمان باقی است، مطمئناً شایعات و اخبار جدیدی در این‌باره به گوش می‌رسد که وب‌سایت خبری تحلیلی تکفارس آنها را پوشش خواهد داد. پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید