ویژگی گوگل دوپلکس در ۴۳ ایالت آمریکا اجرایی می‌شود - تکفارس 
ویژگی گوگل دوپلکس در ۴۳ ایالت آمریکا اجرایی می‌شود - تکفارس 
ویژگی گوگل دوپلکس در ۴۳ ایالت آمریکا اجرایی می‌شود - تکفارس 

ویژگی گوگل دوپلکس در ۴۳ ایالت آمریکا اجرایی می‌شود

سینا فخارزاده
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 14:00
ویژگی گوگل دوپلکس در ۴۳ ایالت آمریکا اجرایی می‌شود - تکفارس 

در کنفرانس سالیانه I/O در سال گذشته، گوگل از ویژگی جدیدی به نام Duplex رونمایی کرد. در ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

دوپلکس در واقع قابلیتی است که در دستیار گوگل (Google Assistant) افزوده شده است. دوپلکس می‌تواند با رستوران مورد علاقه‌شما تماس گرفته، با پذیرش صحبت کرده و برای شما وقت رزرو کند البته دستیار گوگل پیش از این قابلیت رزرو وقت از رستوران‌هایی با سیستم آنلاین را دارا بود.

اما قابلیت‌های دوپلکس به همین‌جا ختم نمی‌شود، دوپلکس می‌تواند سایر جزئیاتی از قبیل باز یا بسته بودن رستوران در روز‌های تعطیل یا ساعت کاری آن را نیز به دست آورد. این ویژگی به به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات رستوران‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

اما از سویی دیگر برخی نگرانی‌ها در مورد این ویژگی گوگل شدت یافت. بسیاری از میزان شباهت دستیار گوگل با یک انسان واقعی ابراز نگرانی کردند. بنابراین گوگل این نگرانی را نادیده نگرفت و تضمین کرد که دستیار گوگل در هر تماس اعلام خواهد کرد که این ارتباط توسط یک شخص عادی گرفته نشده است و مکالمه‌ آن‌ها برای ارتقای این ویژگی ضبط خواهد شد.

حال دوپلکس در چهل و سه ایالت از پنجاه ایالت آمریکا روی تلفن‌های همراه پیکسل قابل دسترسی است. اما شاید بپرسید چرا در همه ایالات امکان دسترسی به دوپلکس وجود ندارد، در پاسخ این پرسش باید گفت، به دلیل قانونی که اجازه ضبط تماس‌های تلفنی را در این ایالات نمی‌دهد. گوگل در مصاحبه با The Verge اینگونه در مورد این فناوری توضیح می‌دهد:

ما همچنان که تلاش می‌کنیم دوپلکس را بیشتر و بیشتر در دسترس کاربران قرار دهیم، باید به قوانین محلی-ایالتی نیز احترام بگذاریم. بنابراین در حال حاضر امکان ارائه این فناوری در همه ایالات مقدور نخواهد بود.

ایالاتی که در حال حاضر از این فناوری محروم‌اند عبارتند از: ایندیانا، کنتاکی، لوئیزیانا، مینه سوتا، مونتانا، نبراسکا و تکزاس.

به نظر شما برقراری تماس‌های خودکار گوگل با کسب و کار‌ها چیست؟ آیا این ویژگی زندگی ما را ساده‌تر می‌کند یا می‌تواند پیامد‌هایی جدی داشته باشد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید