خلاء‌های موجود در ۴G و ۵G، موجب سوء استفاده از کاربران می‌شود - تکفارس 
خلاء‌های موجود در ۴G و ۵G، موجب سوء استفاده از کاربران می‌شود - تکفارس 
خلاء‌های موجود در ۴G و ۵G، موجب سوء استفاده از کاربران می‌شود - تکفارس 

خلاء‌های موجود در ۴G و ۵G، موجب سوء استفاده از کاربران می‌شود

امیر مریخ
۹ اسفند ۱۳۹۷ - 08:00
خلاء‌های موجود در ۴G و ۵G، موجب سوء استفاده از کاربران می‌شود - تکفارس 

خلاء‌هایی در فناوری اینترنت ۴G و ۵G موجود است که منجر به جاسوسی در مورد محل قرار گیری کاربران و تماس‌ها و اطلاعات جستجوی آن‌ها شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه‌ی مطلب با خبرگزاری تکفارس همراه باشید.

یک گروه از محققان امنیتی نشان داده‌اند که نقص‌های تازه کشف شده در شبکه‌ها می‌تواند به هکرها این اجازه را دهد تا به جاسوسی بر روی تماس‌های تلفنی و یا رد یابی مکان صاحب گوشی هوشمند  بپردازند. بدتر از همه‌ی این موارد ذکر شده، این مشکلات حتی فراتر از نسل فعلی اینترنت و شبکه‌ی۴G می‌شود و حتی پای اینترنت نسل بعدی یعنی اینترنت ۵G نیز در این زمینه در میان است.

TechCrunch اولین بار خبر این یافته که در مقاله‌ی گروهی از محققین مدون شده است را رساند، این مقاله قرار است در طی روز آینده و در قالب یک سمپوزیوم امنیتی ارائه شود.

در این مقاله بیان شده است که محققان یک حمله به نام Torpedo را یافته‌اند که می‌تواند برای تعیین اینکه آیا یک دستگاه در یک مکان خاص قرار دارد استفاده شود. در طی این حمله، هکر با سوء استفاده از یک نقطه‌ی ضعف در چگونگی ارسال اطلاعات «صفحه بندی» (paging) توسط سیستم در هنگامی که تماس‌ها و یا پیغام‌ها دریافت می‌شوند، اقدام به دریافت اطلاعات مکانی کاربران می‌کنند. مهاجم با ایجاد چندین تماس به طور مداوم می‌تواند اطلاعات مربوط به صفحه بندی تولید شده توسط یک دستگاه را برای تعیین محل همان دستگاه استفاده کند. محققان دریافتند که این نقص همچنین می‌تواند برای ارسال هشدار اضطراری ناخواسته به یک دستگاه استفاده شود.

با استفاده از این اطلاعات، مهاجمان می‌توانند از حملات دیگر برای تعیین هویت بین المللی مشترک تلفن همراه استفاده کنند. این محققان به TechCrunch گفتند که این مسئله باعث می‌شود صاحبان دستگاه‌های هوشمند در معرض خطری قرار گیرند که ممکن است در نهایت موجب شود تا اطلاعات تماس‌ها و پیام‌هایشان توسط دستگاه‌هایی مانند Stingrays رهگیری شود. آن‌ها همچنین به این نکته نیز اشاره کردند که این اتفاق حتی اگر کاربران در شبکه‌های ۵G نیز حضور داشته باشند، امنیت اطلاعاتی کاربران را تحدید‌ خواهد کرد.

راه حل این مشکل هم اکنون در دسترس ما قرار دارد اما با این حال بر اساس گفته‌ی محققان، این مشکل ممکن است در حال حاضر در تمام ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ایالات متحده موجود باشد، آنها در این مورد، GSMA را از مشکل موجود مطلع کرده‌اند. این نام یک گروه تجاری برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی است که دارای آسیب پذیری‌های امنیتی هستند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید