تولید گلکسی تب S5e رسماً آغاز شد - تکفارس 
تولید گلکسی تب S5e رسماً آغاز شد - تکفارس 
تولید گلکسی تب S5e رسماً آغاز شد - تکفارس 

تولید گلکسی تب S5e رسماً آغاز شد

سید محمد معلمی
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - 19:00
تولید گلکسی تب S5e رسماً آغاز شد - تکفارس 

می‌خواهید باور کنید یا نکنید، گلکسی تب S5e از گلکسی تب اس ۴ به اندازه ۷٫۱ میلی‌متر باریک‌تر است بنابراین ضخامت آن به ۵٫۵ میلی‌متر می‌رسد که در نوع خود یک رکورد برای کمپانی کره‌ای به حساب می‌آید. به علاوه، حاشیه‌های باریک با نمایشگر Super AMOLED نیز سبب شده از رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسلی این دستگاه نهایت استفاده را ببریم. همچنین با وزن ۴۰۰ گرمی، نه تنها از مدل تب اس ۴ سبک‌تر است بلکه در مقایسه با آیپد ۹٫۷ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی اپل هم این دستگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سبک وزن ولی نه آن‌قدر زیاد

سامسونگ وعده داده دوام باتری این تبلت به ۱۴٫۵ ساعت برسد که به نظر با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپری و سرعت ۲٫۰ گیگاهرتزی کاملاً منطقی است. این احتمال می‌رود که پردازنده محصول جدید کمپانی کره‌ای اسنپدراگون ۶۷۰ باشد. هرچند نمی‌توانیم با این مشخصات فنی گلکسی تب S5e را قدرتمندترین تبلت دنیا بدانیم ولی وقتی این تراشه با رم ۶ گیگی همراه می‌شود، می‌توانیم کارهای زیادی با آن به انجام برسانیم.

برای لذت بردن بیشتر از این دستگاه ۱۰٫۵ اینچی، چهار اسپیکر در بدنه آن جای‌گیری کرده‌اند تا هنگام ضبط فیلم‌های پرتره و معمولی خیال کاربران از کیفیت صوت راحت باشد. به علاوه، وجود تکنولوژی‌های صدا نظیر AKG و Dolby Atmos، دیگر حرفی در این زمینه باقی نمی‌گذارد. به خاطر اینکه می‌توانید از کیبورد اکسترنال یا کابل DeX سامسونگ بهره ببرید، امکان تبدیل گلکسی تب S5e به یک رایانه همراه کوچک وجود دارد.

قیمت و زمان ورود به بازار

بهترین نکته در مورد این دستگاه که دارای قاب پشتی آهنی می‌باشد، قیمت حدوداً ۴۰۰ دلاری آن است که البته با توجه به رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بسیار عالی می‌باشد. به خصوص وقتی آن را با گلکسی تب اس ۴ یا ارزان‌ترین نمونه آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل مقایسه می‌کنیم. مطمئناً باید گلکسی تب S5e را از نظر طراحی و توانایی‌ها، چیزی میان آیپد ۹٫۷ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی بدانیم. با این وجود، باز هم باید محصول سامسونگ را به خاطر قیمت مناسبش مورد ستایش قرار دهیم. لازم به ذکر است که اگر به سیستم عامل اندروید علاقه‌ای ندارید، می‌توانید سراغ آیپد غیر پرو (۲۰۱۸) بروید که تنها ۷۰ دلار ارزان‌تر است.

نکته ناامیدکننده اما زمان ورود این دستگاه به بازار است چرا که گفته می‌شود زودتر از ماه آوریل و نیمه سال جاری میلادی نمی‌توانیم شاهد حضور آن در بازار باشیم.

چند نکته

واقعیت آن است که تبلت‌های اندرویدی، بهترین دستگاه‌هایی نیستند که امروزه سامسونگ تولید می‌کند ولی پس از معرفی نمونه‌ای پیشرفته و مدلی میان‌رده در حدود ۶ ماه پیش، حالا کمپانی کره‌ای سعی کرده با گلکسی تب S5e جبران مافات نماید.

بر اساس تصاویری که توسط حساب کاربری توییتر یعنی Evan Blass منتشر شد، ظاهر جلویی گلکسی تب S5e شباهت بسیاری به گلکسی تب اس ۴ دارد ولی از قاب عقبی چنین چیزی اصلاً مشاهده نمی‌شود. به جای استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای و براق، تبلت مورد بحث ما از پوششی فلزی با گوشه‌هایی گرد بهره می‌برد تا این احتمال وجود داشته باشد که امکان اتصال سلولی در آن فراهم است.

دوربین عقب تک لنزی از مرکز گلکسی تب اس ۴ به گوشه بالا سمت چپ کوچ کرده و لوگوی سامسونگ نیز در میانه‌های درب پشتی تبلت ۱۰٫۵ اینچی به چشم می‌خورد. ضمن اینکه عبارت sound by AKG نیز در پایین، جای tuned by AKG را گرفته است. همچنین انتظار داریم در کناره‌های قاب دستگاه، یک سنسور اسکنر اثر انگشت نیز کار گذاشته شده باشد.

پس از گوشی گلکسی S10e و ساعت هوشمند Galaxy Fit e، این تبلت سومین محصول سامسونگ است که پسوند حرف انگلیسی e را در پایان خود دارد. البته مشخص نیست این حرف واقعاً به چه معناست ولی به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای می‌خواهد مدل‌های مقرون به صرفه‌تر را نسبت به مدل‌های گرانتر بهتر به مشتریان بشناساند. با این حساب، احتمال دارد تا دو هفته دیگر از مدل گلکسی تب S5 رونمایی گردد که شاید ظاهری شبیه به گلکسی اس ۱۰ خواهد داشت چرا که برخی‌ها معتقدند در آن اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش و سازه شیشه‌ای استفاده خواهد شد.

نمی‌توانیم نسبت به رونمایی از این تبلت همزمان با گلکسی اس ۱۰، گوشی تاشو و ساعت هوشمند گلکسی واچ امیدوار باشیم بنابراین ماه آوریل برای معرفی آن منطقی‌تر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید