قابلیت جدید در راه نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام - تکفارس 
قابلیت جدید در راه نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام - تکفارس 
قابلیت جدید در راه نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام - تکفارس 

قابلیت جدید در راه نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام

امیر مریخ
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 15:00
قابلیت جدید در راه نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام - تکفارس 

به گفته یک محقق اپلیکیشن به نام جین مانچون وونگ (Jane Manchun Wong)، اینستاگرام ویژگی پیام مستقیم (دایرکت) خود را بر روی حالت وب این شبکه‌ی اجتماعی که در تلفن همراه و دسکتاپ قابل اجراء است، تست می‌کند.، وی به تازگی در حساب توییتر خود تصویری از این ویژگی را توییت کرده است.

در حال حاضر، تجربه نسخه‌ی دسکتاپ شبکه‌ی اجتماعی Instagram ، تنها به نوعی تجربه‌ی یک نسخه‌ی کوچک و با امکانات کمتر نسبت به نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند این شبکه‌ی اجتماعی می‌باشد. تا به الان، شما با استفاده از نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام تنها می‌توانید پست‌های افرادی را که دنبال کرده‌اید را مشاهده و یا افراد پیشنهادی را دنبال کنید و به مشاهده‌ی حساب اینستاگرام خود بپردازید. در حال حاضر در این نسخه هنوز هیچ راه مستقیمی برای آپلود عکس وجود ندارد و این سرویس برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید بسیار کند عمل می‌کند. پشتیبانی از فرستادن اعلان هشدار، در نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام، به تازگی و در ماه سپتامبر وارد این شبکه‌ی اجتماعی شده است.

اما برخی یا بهتر است بگوییم بسیاری از ویژگی‌های دیگر اینستاگرام، همانند قابلیت آپلود استوری‌ها، تنها به نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند این اپلیکیشن محدود می‌شود. Instagram در این باره گفته است:

ما هیچ برنامه‌ای برای قرار دادن قابلیت آپلود عکس‌ها و یا استوری‌ها از طریق پلتفرم دسکتاپ نداریم. قابلیت پیام‌های مستقیم با ورود خود به نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام، یک گام بزرگ را برای برنامه‌ای برداشته است که در پیش از آن تنها در گوشی‌های هوشمند کاربری وجود داشت.

جین مانچون وانگ در طی پیغامی توییتی تصویر تیتر خبر را منتشر کرده و ذکر کرده است:

قابلیت پیغام مستقیم مرحله‌ی آزمایشی را بر روی نسخه‌ی وب اینستاگرام سپری می‌کند. این قابلیت هم اکنون بر روی پلتفرم دسکتاپ قابل دسترسی خواهد بود.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا این ویژگی مکان جدیدی به غیر از گوشی‌های هوشمند را به عنوان خانه برای خود پیدا کرده است. یکی از دلایل ممکن می‌تواند به خاطر پروژه‌ی جدید این شرکت باشد. Instagram به تازگی یک برنامه پیامرسان مستقل به نام Direct را ساخته است که در سال ۲۰۱۷ در شش کشور به صورت محدود مرحله‌ی آزمایشی خود را سپری کرده است و با این وجود، اقدام جدید این شرکت یعنی انتقال قابلیت پیام مستقیم به دسکتاپ می‌تواند نشانه‌ای از این باشد سازندگان به فکر گسترش بخش پیغام‌رسان یا همان مسنجر شبکه‌ی اجتماعی خود هستند و رویای ساخت یک مسنجر مستقل را در ذهن خود می‌پرورانند. این حرکت همچنین می‌تواند به نحوی مربوط به برنامه‌ی جدید فیس بوک به جهت یکپارچه کردن پیامرسان‌های تحت کنترلش باشد، برنامه‌های پیغام رسانی از جمله WhatsApp و پیام‌های مستقیم اینستاگرام شامل این گروه می‌شوند. در حال حاضر، سخنگوی Instagram به خبرگزاری The Verge ابراز داشته است که این ویژگی به طور عمومی آزمایش نشده است. نظرات خود را در مورد این خبر با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید