ویژگی جدید دستیار گوگل برای مکالمه با افراد در زبان‌های مختلف - تکفارس 
ویژگی جدید دستیار گوگل برای مکالمه با افراد در زبان‌های مختلف - تکفارس 
ویژگی جدید دستیار گوگل برای مکالمه با افراد در زبان‌های مختلف - تکفارس 

ویژگی جدید دستیار گوگل برای مکالمه با افراد در زبان‌های مختلف

پوریا اسدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 18:00
ویژگی جدید دستیار گوگل برای مکالمه با افراد در زبان‌های مختلف - تکفارس 

دستیار گوگل در CES 2019 سونامی‌ بزرگی از برنامه‌های جدید را بوجود آورده است. Interpreter Mode در بین محصولات اعلام شده بود که در آن زمان گوگل وعده داد که در هفته‌های آینده در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

در اوایل این هفته، گوگل حالت Interpreter را در اختیار کاربران قرار داد. گوگل تصمیم گرفت تا به جای برگزاری یک رویداد بزرگ و یا یک پیام زرق و برق دار، جهان را از ورود ویژگی جدید Google Assistant در صفحه راهنمای Google Home مطلع کند.

حالت Interpreter برای اسپیکر هوشمند Google Home، صفحه نمایش‌های هوشمند و برخی از اسپیکرهای شخص ثالثی که با Google Assistant ادغام شده، قابل دسترس خواهد بود. در هنگام مسافرت در کشورهای دیگر و یا مکالمه با افرادی که زبان مادری متفاوتی نسبت به شما دارند‌، نمی‌توان از این ویژگی در روی گوشی استفاده کنید. اما خوشبختانه، تعداد بیشتری از تلفن‌های هوشمند اندروید از Interpreter Mode پشتیبانی خواهد کرد.

دستیار گوگل می‌تواند از حالت Interpreter برای ترجمه به ۲۶ زبان مختلف استفاده کند. با این حال، زبانی که شما می‌توانید برای صحبت با Google Assistant استفاده کنید توسط موقعیت مکانی و نوع دستگاه مورد استفاده، تعیین می‌شود. در حال حاضر، اگر شما در ایالات متحده آمریکا، استرالیا یا بریتانیا هستید، فقط می‌توانید از زبان انگلیسی با مرکز اصلی گوگل استفاده کنید. دستگاه‌های Google Home و Home Mini دارای گسترده‌ترین پشتیبانی از زبان کاربر، از جمله ۱۹ کشور و ۱۶ زبان است.

با این حال، اگر شما صاحب یکی از دستگاه‌هایی هستید که در حال حاضر از این ویژگی پشتیبانی می‌کنید، در اینجا می‌توانید نحوه شروع به کار آن را یاد بگیرید:

  • دستیار گوگل را با گفتن “OK, Google.” فعال کنید.
  • از یکی از دستورات قابل قبول برای فعال کردن حالت مترجم استفاده کنید:
  1. مترجم فرانسوی من باشید
  2. برای صحبت به زبان چینی به من کمک کن
  3. ایتالیایی به لهستانی ترجمه شده است.
  4. مترجم هلندی
  5. حالت مترجم را روشن کن

اگر قبلا چنین کاری انجام نداده‌اید، به دستیار گوگل دو زبان را که می‌خواهید در حالت Interpreter Mode استفاده کنید، بگویید.

پس از شنیدن صدایی که نشان می‌دهد حالت Interpreter آماده است، شروع به گفتگو کنید. شما می‌توانید با هر یک از زبان‌های انتخاب شده برای شروع صحبت کنید.

هنگام استفاده از Interpreter Mode در یک صفحه هوشمند، متن ترجمه شده همراه با صوت روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

هنگامی‌ که استفاده‌ی شما از حالت Interpreter به پایان می‌رسانید، «stop»، «quit» یا «exit» را بگویید تا این ویژگی خاموش شود. اگر از صفحه نمایش هوشمند استفاده می‌کنید، می‌توانید با لمس صفحه از چپ به راست برای خروج از حالت Interpreter استفاده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید