بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 
بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 
بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

علی رغم اینکه گوشی‌های سری A سامسونگ جزو دستگاه‌های میان‌رده این کمپانی کره‌ای به حساب می‌آیند ولی افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای انتخاب گوشی مورد نظر از سری S و Note و البته پرداخت پول بیشتر، سراغ این خط تولید بروند. به علاوه، به خاطر شدید بودن رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده، تقریباً شرکت‌های ناشناخته نمی‌توانند وارد این حیطه شوند زیرا کمپانی‌های چینی با عرضه دستگاه‌هایی با مشخصات فنی فوق‌العاده و قیمت‌هایی پایین‌تر از ۳۰۰ دلار، گوی سبقت را حتی از تولیدکنندگان بزرگ نیز ربوده‌اند. با تکفارس همراه باشید تا گوشی Galaxy A7 2018 را زیر ذره‌بین ببریم و مورد بررسی تخصصی قرار دهیم.

سامسونگ باید بداند که کم‌کم شرکت‌های چینی مانند هوآوی، وان‌پلاس و شیائومی خیلی سریع‌تر از دیگر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی در حال رشد کردن هستند بنابراین این شرکت کره‌ای باید اقدامی انجام می‌داد تا بتواند بار دیگر خود را با گوشی‌های میان‌رده ثابت کند و به همین خاطر دستگاه Galaxy A7 2018 را تولید کرد.

اگر بخواهیم از روی کاغذ و ظاهر گوشی مورد بحث را نقد کنیم، باید بگوییم که ناامیدکننده است زیرا طراحی مستطیل شکل با حاشیه‌های نسبتاً بزرگ، چنین حسی را به ما القا می‌کند. به علاوه، نبود ناچ در بالای نمایشگر، استفاده از رابط کاربری قدیمی سامسونگ به نام Samsung Experience و دکمه‌های پیمایشی نه چندان مدرن، حس ضعیف بودن گوشی میان‌رده سامسونگ را بیش از پیش در ما به وجود می‌آورد. همچنین وقتی می‌فهمیم این گوشی از محتوای ۴K پشتیبانی نمی‌کند نیز به طور کلی از آن ناامید می‌شویم و ممکن است با خود بگوییم: ««واقعاً سامسونگ با تولید چنین گوشی به چه فکر می‌کرده؟»». حال که نقاط ضعف این دستگاه را گفتیم، بد نیست اشاره‌ای هم به نکات مثبت آن داشته باشیم. در قاب پشتی این گوشی سه لنز به عنوان دوربین اصلی وجود دارد که ویژگی است فراتر از یک دستگاه میان‌رده. البته سورپرایزهایی نیز در مشخصات فنی و قطعات داخلی Galaxy A7 2018 وجود دارد که به موقع آنها را نیز به شما معرفی می‌کنیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

نقاط قوت

  • ظاهر شیشه‌ای
  • صفحه نمایش Super AMOLED زیبا و با کیفیت
  • دوام باتری قابل‌قبول

نقاط ضعف

  • کیفیت دوربین نامناسب
  • حاشیه‌های بزرگ
  • نامناسب بودن جای‌گیری اسکنر اثر انگشت در کنار دکمه پاور
  • پورت شارژر میکرو USB به جای USB-C در گوشی سال ۲۰۱۸
  • سرعت کم هنگام شارژ شدن
  • طراحی لغزنده

محتویات درون جعبه چیست؟

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

  • گوشی Galaxy A7 2018
  • کابل میکرو USB
  • شارژر دیواری ۷٫۷۵ واتی
  • هدفون‌ها برای جک ۳٫۵ میلی‌متری
  • ابزار مربوط به سیمکارت
  • دفترچه راهنما

طراحی

گلکسی Galaxy A7 2018 از شیشه ساخته شده ولی به شدت سبک است. البته این دستگاه سایز بزرگی دارد که می‌توانیم آن را هم اندازه آیفون ایکس اس بدانیم هرچند وزن محصول میان‌رده سامسونگ ۲۵ درصد از پرچمدار اپل کمتر است. با چنین توصیفاتی، Galaxy A7 2018 مطمئناً دستگاهی نیست که بتوانید با یک دست آن را نگه داشته و کارهایتان را انجام دهید.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

با این وجود، به خاطر تعدد گوشی‌های ساخته شده از شیشه، جنس این دستگاه زیاد مشکل‌ساز نیست ولی به خاطر لغزنده بودن، ممکن است هنگام نگه داشتن آن احساس خطر کنید. Galaxy A7 2018 از جمله گوشی‌هایی است که بدون هیچ محرکی لیز می‌خورد مگر اینکه آن را روی سطح صافی قرار دهید. صاحبان این دستگاه باید خیلی مراقب باشند تا بدنه شیشه‌ای گوشی‌شان نشکند بنابراین خرید قاب برای این دستگاه اجباری است.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

Galaxy A7 2018 در سه رنگ آبی، مشکی و طلایی تولید شده است. یکی از دلایلی که سبب شده قیمت این دستگاه پایین بیاید، پوشش پلاستیکی کناره‌های آن می‌باشد که ظاهر جذاب و شیشه‌ای را از محصول سامسونگ گرفته است ولی به هر حال، به خاطر هماهنگ بودن این پوشش با رنگ خودِ دستگاه، نمی‌توانیم به این موضوع زیاد خرده بگیریم.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

دکمه‌های کاهش یا افزایش صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار دارند که امکان پیدا کردن آنها برای کسانی که هنوز به ترتیب آنها عادت نکرده‌اند، در روزهای ابتدایی کار سختی است. این را نیز اضافه کنیم که فشردن این دکمه‌ها حس عجیبی به دارندگان گوشی مذکور می‌دهد.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

یکی از ناامیدکننده‌ترین نکات مربوط به Galaxy A7 2018، در پایین آن قرار دارد. منظور ما جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیست زیرا سامسونگ همچنان این پورت محبوب را در دستگاهش قرار داده است بلکه مقصود ما، استفاده از درگاه میکرو USB می‌باشد که تقریباً قدیمی به حساب می‌آید. آیا شما فکر می‌کنید به کارگیری پورت USB-C در یک گوشی میان‌رده که در پایان سال ۲۰۱۸ معرفی شده، آن‌قدر گران است که سامسونگ چنین چیزی را در محصولش قرار نداده است؟!. همین نکته، تعجب بسیاری از کارشناسان را به وجود آورده است. بگذریم، در پایین این دستگاه همچنین، یک اسپیکر نیز یافت می‌شود.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

در قاب پشتی، گل سرسبد مشخصات Galaxy A7 2018 یعنی دوربین اصلی سه‌گانه قرار دارد که در بخش بررسی تخصصی دوربین، آن را به خوبی زیر ذره‌بین خواهیم برد.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

یک نکته دیگر را نیز اضافه کنیم، هیچ‌گونه تأییدیه مربوط به ضد آب بودن در Galaxy A7 2018 وجود ندارد پس مراقب باشید این گوشی خیس نشود.

اسکنر اثر انگشت

شاید از اینکه ما گفتیم Galaxy A7 2018 اسکنر اثر انگشت دارد، تعجب کرده‌اید زیرا در نگاه اول آن را نمی‌بینید. باید این را بگوییم که سامسونگ تصمیم گرفته در این دستگاه میان‌رده حسگر مربوطه را در کنار دکمه پاور جای دهد.

ممکن است شما نیز فکر کنید که انجام چنین کاری اصلاً منطقی نیست زیرا گشتن به دنبال اسکنر اثر انگشت در کنار گوشی زیاد آسان نخواهد بود بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند این سنسور در قاب پشتی دستگاه جای‌گیری می‌کرد تا سرعت باز شدن قفل گوشی بیشتر شود. حالا که صحبت از سرعت شد، بگذارید بی‌پرده بگوییم که حسگر استفاده شده در Galaxy A7 2018 سریع‌ترین نمونه موجود در بازار نیست هرچند کندی این سنسور چندان حس نمی‌شود ولی اگر کمی دقت کنید، متوجه این موضوع خواهید شد.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

برای اینکه سامسونگ ظاهر محصولش را زیبا کند، سعی کرده دکمه پاور را به گونه‌ای خاص در Galaxy A7 2018 جای دهد ولی مکانی که این دکمه در آن مشاهده می‌شود کمی عجیب است به دلیل اینکه پیدا کردن آن کار چندان آسانی نخواهد بود.

تشخیص چهره

در این گوشی میان‌رده، تکنولوژی تشخیص چهره نیز کار گذاشته شده است. فرآیند شناساندن چهره به این گوشی بسیار آسان و سریع بوده و فناوری تشخیص چهره در اکثر مواقع بدون مشکل کار کرده است. سخن گفتن در مورد قدرت این تکنولوژی همین بس که چه صاحب گوشی با عینک باشد و چه بدون عینک و چه در اتاقی تاریک باشد و چه در اتاقی پرنور، تشخیص چهره Galaxy A7 2018 کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. البته این نکته را باید مدنظر داشته باشید که قرار دادن دستگاه در زاویه مناسب و حرکت ندادن آن، در تشخیص موفق چهره مؤثر است زیرا ثابت بودن در یک منطقه تکراری و یا جابه‌جا شدن بیش از حد، نمی‌تواند کارایی تشخیص چهره این دستگاه میان‌رده را به شما ثابت کند. این نکته را نیز اضافه کنیم که استفاده از فناوری تشخیص چهره در Galaxy A7 2018 کمی با تأخیر همراه است.

صفحه نمایش

اگرچه ما محصول میان‌رده سامسونگ را به خاطر ظاهر و عملکرد نه چندان مناسب سیستم‌های امنیتی‌اش سرزنش می‌کنیم ولی نمی‌توانیم نکته منفی در مورد صفحه نمایش آن پیدا نماییم زیرا نمایشگر گوشی مورد بحث ما از نوع Super AMOLED می‌باشد.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

این صفحه نمایش دارای سایز ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی یا ۲۲۲۰*۱۰۸۰ پیکسلی است که ظاهر زیبایی به دستگاه ما داده است. رنگ‌های به نمایش درآمده در این صفحه بسیار پویا و جذاب هستند که این یعنی مشکی بودن رنگ سیاه به خوبی مشاهده شده و دیدن گوشی از هر زاویه بیانگر این موضوع است. گزینه‌های متعدد برای تغییر رنگ ظاهر رابط کاربری پیش روی شما قرار داده شده است. صفحه نمایش Galaxy A7 2018 انعکاس دهنده نور می‌باشد بنابراین استفاده از آن در روزهای آفتابی و در فضای باز ممکن است چشمان شما را اذیت کند.

در اطراف صفحه نمایش گوشی حاشیه‌های بزرگی مشاهده می‌شود که همین باعث شده تا عرض دستگاه بسیار زیاد گردد.

کیفیت صفحه نمایش

با توجه به اینکه نمایشگر Galaxy A7 2018 از نوع AMOLED سامسونگ است، در این دستگاه گزینه Always-on (همیشه روشن بودن) وجود دارد بنابراین هر وقت که اراده کردید می‌توانید برای مشاهده اعلانات دریافت شده به نمایشگر گوشی مورد بحث نگاهی بیندازید. به علاوه، یک فیلتر آبی رنگ نیز در این دستگاه وجود دارد تا در شب و فضاهای تاریک، استفاده از گوشی به چشمان شما آسیب نزند.

رابط کاربری

اگرچه Galaxy A7 2018 یک گوشی جدید به حساب می‌آید ولی سیستم عامل آن همچنان اندروید ۸ است که این نیز یک نکته ناامیدکننده برای محصول سامسونگ به شمار می‌رود.

دلیل چنین اتفاقی احتمالاً به خاطر استفاده از رابط کاربری Samsung Experience است که زمان زیادی می‌خواهد تا روی نسخه جدید اندروید سوار شود.

پیدا کردن دلیل برای این اقدام سامسونگ سخت است به خصوص وقتی می‌بینیم که حتی گوشی‌های ارزانتر نیز از چنین رابط کاربری استفاده می‌کنند.

به هر حال، اگر شما به استفاده از جدیدترین ورژن اندروید اهمیت چندانی نمی‌دهید، می‌توانید از رابط کاربری Samsung Experience در Galaxy A7 2018 بهره ببرید هرچند برخی گزینه‌ها در آن وجود ندارند.

چیزی که نبود آن در این پلتفرم احساس می‌شود، جذابیت است. برای مثال، دکمه‌های پیمایشی در Galaxy A7 2018 از نوع قدیمی به حساب می‌آیند در حالی که اکثر گوشی‌های ارزانتر از دکمه‌های جدید استفاده می‌کنند.

پردازنده، عملکرد و مموری

در مورد مشخصات فنی اما، باید بگوییم که Galaxy A7 2018 از تراشه Exynos 7 Octa 7885 استفاده می‌کند. اگر نمی‌دانید قدرت این پردازنده چگونه است، باید بگوییم که آن را باید هم‌چون سری ۶۰۰ اسنپدراگون بدانیم زیرا از نظر عملکرد، کارایی یکسانی دارد. البته به طور دقیق‌تر، این تراشه چیزی میان اسنپدراگون ۶۳۶ و اسنپدراگون ۶۶۰ است.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

این پردازنده دارای دو هسته عمل کننده Cortex A73 و شش Cortex A53 می‌باشد تا با ظاهری ۸ هسته‌ای و فرآیند ۱۴ نانومتری بتواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد. این دستگاه دارای سه نمونه زیر از نظر حافظه داخلی و رم است:

  • ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

ضمن اینکه افزایش حافظه داخلی Galaxy A7 2018 با استفاده از مموری کارت نیز امکان‌پذیر است.

این اطلاعات، مربوط به رم و حافظه داخلی گوشی مورد بحث ماست ولی چیزی که احتمالاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد، عملکرد دستگاه است.

البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که نمی‌توانیم Galaxy A7 2018 را جزو گوشی‌های سریع بازار بدانیم. تناقضی در این دستگاه وجود دارد و آن هم به سرعت مناسب انیمیشن و سرعت پایین خودِ گوشی مربوط می‌شود. باز شدن اپلیکیشن‌ها معمولاً کمی طول می‌کشد. برای مثال، صفحه کلید پس از چند ثانیه ممکن است بالا بیاید و شاید سرعت پایین باز شدن قفل صفحه نمایش را نیز متوجه شوید بنابراین اصلاً انتظاراتی که از یک گوشی سریع دارید را نباید از Galaxy A7 2018 داشته باشید.

در ادامه می‌توانید Galaxy A7 2018 را از نظر سرعت و عملکرد، در مقایسه با دیگر رقبا ببینید:

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

اینترنت و اتصالات

Galaxy A7 2018 از LTE 4G پشتیبانی می‌کند. یک نقطه قوت نمونه دو سیمکارت این گوشی، تداخل نداشتن مموری کارت میکرو با محل قرار دادن سیمکارت است بنابراین امکان استفاده از هر دو سیمکارت و یک مموری کارت در آن واحد وجود دارد.

در مورد دیگر اتصالات نیز باید بگوییم که Galaxy A7 2018 به وای‌فای دو بانده، بلوتوث ۵٫۰، NFC و سیستم پرداخت Samsung Pay مجهز است.

دوربین

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

همان‌طور که گفتیم، گل سرسبد مشخصات فنی Galaxy A7 2018، دوربین اصلی سه‌گانه آن است که دارای لنزهای زاویه گسترده می‌باشد. این سنسور تا کنون توسط سامسونگ، حتی در مدل‌های پرچمدار نیز استفاده نشده بود.

وجود چنین لنزی سبب می‌شود شما بتوانید فریم بیشتری در گوشی مشاهده کرده و در فضاهای تنگ راحت‌تر عکاسی کنید. اگرچه سنسور تله فوتو در Galaxy A7 2018 به کار نرفته ولی امکان استفاده از افکت پرتره فوکوس زنده فراهم است زیرا دوربین به اندازه کافی عمیق می‌باشد. در مورد دوربین سلفی نیز بگوییم که می‌توانید تصاویر سلفی خود را با همان افکت پرتره فوکوس زنده بگیرید.

در ادامه مشخصات فنی دوربین Galaxy A7 2018 را به صورت خلاصه مشاهده می‌کنید:

  • لنز اصلی دوربین عقب: ۲۴ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 و طول ۲۷ میلی‌متری
  • لنز دوم دوربین عقب: ۸ مگاپیکسلی زاویه گسترده با دریچه دیافراگم f/2.4 و طول ۱۸ میلی‌متر
  • لنز سوم دوربین عقب: ۵ مگاپیکسلی و مجهز به فناوری تشخیص عمق و افکت فوکوس زنده با دریچه دیافراگم f/2.2
  • لنز دوربین سلفی: ۲۴ مگاپیکسلی با یک فلش LED

کیفیت تصاویر

اگر بخواهیم عادلانه در مورد کیفیت تصاویر Galaxy A7 2018 سخن بگوییم، باید اعتراف کنیم که نتوانسته‌اند آن‌طور که انتظار داشتیم، به نمایش درآیند بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که دوربین موجود در محصول میان‌رده مناسب یک گوشی معرفی شده در سال ۲۰۱۸ است.

تنها در صورتی می‌توانید از کیفیت تصویر دوربین Galaxy A7 2018 احساس رضایت کنید که نور کافی در محیط وجود داشته و شرایط برای عکسبرداری مهیا باشد که در این مواقع باز هم ممکن است برخی جزئیات را به خوبی مشاهده نکنید.

سرعت دوربین

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

مشکل اصلی اما زمانی آغاز می‌شود که نور کافی وجود ندارد و پویایی در تصاویر مشاهده نمی‌گردد زیرا عملکرد دوربین Galaxy A7 2018 در جاهایی که چندان روشن نیست، قابل‌قبول نخواهد بود بنابراین خروجی به دست آمده را باید معمولی رو به پایین بدانیم.

البته لنز زاویه گسترده موجود عملکرد خوبی دارد ولی بیش از حد خوب کار می‌کند (!) یعنی با کشیدن نور، تصویر گرفته شده را تار کرده و احتمالاً شما را یاد عکس‌های ۲۰ سال پیش خواهد انداخت.

تصاویر سلفی کمی بهتر هستند. به علاوه، با نور کافی شما قادر خواهید بود عکس‌های پرتره باکیفیتی بگیرید. ضمن اینکه در کنار دوربین جلو یک فلش LED کار گذاشته شده که در مواقع تاریک بسیار کاربردی خواهد بود.

کیفیت ویدیو

در مورد ویدیوهای گرفته شده با دوربین Galaxy A7 2018 باید بگوییم که می‌توانید از کیفیت ۱۰۸۰p بهره ببرید و امکان استفاده از ۴K در این گوشی میان‌رده وجود ندارد.

فیلمبرداری به خاطر ثبات نسبی، تا حدودی مناسب می‌باشد زیرا فوکوس خودکار در این دستگاه کار گذاشته شده است. باز هم این نکته را اضافه کنیم که گوشی‌هایی با قیمت‌های مشابه Galaxy A7 2018 می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت ۴K بگیرند بنابراین نبود چنین قابلیتی در این گوشی سامسونگ یک نقص به حساب می‌آید. امکان فیلمبرداری با لنز زاویه گسترده وجود دارد ولی حین ضبط ویدیو نمی‌توانید میان لنزها جابه‌جا شوید.

کیفیت صدا

اسپیکر Galaxy A7 2018 در پایین دستگاه جای‌گیری کرده است و می‌تواند صداهای مختلف را به خوبی هر چه تمام‌تر بلند پخش کند. برای دستگاهی با این قیمت و با نقاط ضعفی که به آنها اشاره کردیم، این اسپیکر بهترین گزینه بوده است.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کردیم، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در Galaxy A7 2018 وجود دارد. حتی سامسونگ در کارتن این گوشی، هدفون نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد ولی معمولاً به خاطر کیفیت پایین آنها، افراد ترجیح می‌دهند از نمونه‌های بهتری استفاده کنند.

کیفیت تماس

وقتی صحبت از کیفیت تماس می‌شود، نمی‌توانیم به مشکل خاصی در Galaxy A7 2018 اشاره نماییم. صداها به خوبی به گوش می‌رسند و کاملاً قابل فهم هستند. این گوشی میان‌رده حتی از تکنولوژی VoLTE نیز پشتیبانی می‌کند بنابراین اگر شبکه اینترنت شما از فناوری مذکور برخوردار است، می‌توانید از کیفیت صدای بیشتر لذت ببرید.

دوام باتری

در Galaxy A7 2018 یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر وجود دارد که که می‌تواند ساعات زیادی دوام بیاورد؛ البته این رقم توانایی شکستن رکورد در این زمینه را ندارد. مدت زمان روشن ماندن نمایشگر به ۴ ساعت می‌رسد ولی در حالت استندبای، این میزان به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. این را نیز اضافه کنیم که اگر از گزینه Always-on صفحه نمایش بهره ببرید، مطمئناً این رقم بیشتر خواهد شد.

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

لازم به ذکر است که باتری Galaxy A7 2018 در آزمایش‌های انجام شده توانست تا ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام بیاورد که این به معنای برتری نسبی در مقایسه با دیگر گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۸ است.

محل نصب شارژر در گوشی مورد بحث ما یک میکرو USB می‌باشد که در یک دستگاه میان‌رده سال ۲۰۱۸ که قیمت نسبتاً بالایی دارد، گزینه ناامیدکننده‌ای است.

شارژری که به همراه این دستگاه به فروش می‌رسد، ۷٫۷۵ وات قدرت انتقال می‌دهد و ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا ظرفیت باتری را پر کند. این مدت زمان نسبت به دیگر گوشی‌ها ضعیف‌تر است. ضمن اینکه هیچ شارژر بیسیمی هم در گوشی دیده نمی‌شود.

امتیازات بنچمارک باتری Galaxy A7 2018

بررسی تخصصی گوشی Galaxy A7 2018 - تکفارس 

قیمت و آلترناتیوها

ما سرتاسر این مقاله تا کنون در مورد قیمت تقریباً بالای Galaxy A7 2018 صحبت کرده‌ایم ولی بیایید این‌بار بی‌پرده ارزش آن را اعلام کنیم. واقعیت آن است که محصول میان‌رده سامسونگ را می‌توانید با قیمت ۳۵۰ دلار خریداری نمایید. حالا می‌توانیم ادعا کنیم که پرداخت چنین پولی برای گوشی با این مشخصات فنی تا حدودی زیاد است.

از جمله آلترناتیوهای Galaxy A7 2018 که تقریباً همین قیمت را دارند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدل Pocophone F1 شرکت شیائومی که با قیمت ۳۷۰ دلار به فروش می‌رسد. مقاله بررسی تخصصی آن که توسط تیم تحریریه تکفارس تهیه شده را می‌توانید در انتهای این خبر بخوانید.
  • مدل Honor 10 شرکت هوآوی که حدود ۳۴۰ دلار ارزش دارد و در زمینه سرعت و ظاهر، برتری‌های نسبی بر Galaxy A7 2018 دارد.
  • مدل OG با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برند گوگل پیکسل که با قیمت ۳۷۰ دلار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. سرعت آن نسبت به Galaxy A7 2018 بیشتر بوده و دوربین آن نیز بهتر است. ضمن اینکه نسخه جدید اندروید سیستم عامل آن می‌باشد.
  • گوشی نوکیا ۷٫۱ که ارزشی برابر با Galaxy A7 2018 دارد ولی ظاهر آن فشرده و سیستم عامل آن هم ورژن بالاتر اندروید است.

خلاصه

شاید با خواندن این مقاله با خود بگویید که سامسونگ با تولید Galaxy A7 2018 به دنبال چه چیزی بوده است.

البته نباید فکر کنید که ما داریم این دستگاه را سرزنش می‌کنیم زیرا نقاط قوت این گوشی را نباید از یاد ببریم. Galaxy A7 2018 همان دستگاهی است که از ظاهر شیشه‌ای و صفحه نمایش Super AMOLED بهره می‌برد ولی برای کسانی که انتظار دارند صاحب یک گوشی سریع شوند که دوربین خوبی داشته باشد، اصلاً این دستگاه را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا اسکنر اثر انگشت آن عملکرد مناسبی ندارد و در جای خوبی قرار نگرفته است. به علاوه، محل نصب شارژر این دستگاه نیز میکرو USB می‌باشد و هیچ دکمه پیمایشی در Galaxy A7 2018 وجود ندارد. به طور کلی، هیجان و سرعت در این دستگاه احساس نمی‌شود بنابراین نبود چنین قابلیت‌هایی در یک گوشی با این قیمت اصلاً برازنده سامسونگ نیست.

شما در مورد Galaxy A7 2018 چه فکر می‌کنید؟ آیا تجربه کار کردن با این گوشی را دارید؟ عملکرد آن چگونه بوده است؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید