استارت‌آپی برای درمان پارکینسون و آلزایمر - تکفارس 
استارت‌آپی برای درمان پارکینسون و آلزایمر - تکفارس 
استارت‌آپی برای درمان پارکینسون و آلزایمر - تکفارس 

استارت‌آپی برای درمان پارکینسون و آلزایمر

پوریا اسدی
۲۳ دی ۱۳۹۷ - 19:00
استارت‌آپی برای درمان پارکینسون و آلزایمر - تکفارس 

یک استارت آپ پیشرفته می‌خواهد با تغییر غلظت پروتئین‌های پلاسما در افراد مبتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر، درمانی برای این بیماری‌ها ایجاد کند. این کار براساس تحقیقات قبلی دانشگاه استنفورد صورت گرفته که نشان می‌دهد زوال ادراکی در موش‌ها می‌تواند از طریق تزریق خون از موش‌های جوانتر روند معکوسی را در پیش بگیرد.

استیون برایتوایت، سرپرست علمی‌در استارت آپ Alkahest ، به Digital Trends گفت:

Alkahest اخیرا فاز دوم آزمایش انسانی پلاسمای -GRF6021-  برای درمان بیماری پارکینسون با اختلالات شناختی کم یا زوال عقل را به انجام رسانده است. در طی روند پیری افراد، تغییراتی  در ساختار پروتئینی پلاسما بوجود می‌آید و برخی از پروتئین‌های کلیدی پلاسما که عملکرد آن را کنترل می‌کند، افزایش یا کاهش می‌یابد. در Alkahest، ما این پروتئین‌های تغییر دهنده را  chronokin  نامیده‌ایم.

روند از دست دادن پروتئین‌های مفید کرونوکین دلیل شروع بیماری‌های مختلف مرتبط با سن است که از طریق کاهش خواص باززایی توابع بیولوژیک عمل می‌کند. در مطالعات قبلی، پلاسمای انسانی، GRF6021 نشان داده است که باعث افزایش عصب‌زایی، بهبود یادگیری و حافظه، کاهش زوال ادراکی، کاهش التهاب و حفظ سلامت سلول در نمونه‌های مورد آزمایش حیوانی می‌شود.

در آزمایش جدید Alkahest، حدود ۹۰  بیمار مبتلا به پارکینسون، با میانگین سنی ۷۰ و ۸۰ سال، چندین تزریق حاوی GRF6021 را دریافت خواهند نمود. این پلاسما از بانک‌های خون استخراج می‌شود و میانگین سن اهدا کنندگان ۳۲ سال است. در طول دوره‌ی آزمایش، شرکت‌کنندگان برای علائم بهبود حافظه، تمرکز، مهارت‌های زبان و غیره مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

برایتوایت گفت:

ما بر این باوریم که خواص منحصر به فرد GRF6021 می‌تواند به عنوان یک درمان بالقوه در مقایسه با روش‌های حال حاضر و درمان‌های بالینی عمل کند. این روش‌ها تنها بر یکی از علایم بیماری متکی است و معمولا در تشخیص ریشه‌ی بیماری‌‌ها و علت روند پیری غیرموثر هستند.

بعد از اتمام این آزمایشات در سال ۲۰۲۰، Alkahest بعدا قصد دارد تا GRF6021 را در فاز سوم آزمایشات  به کار بگیرد. این شرکت همچنین آزمایشاتی را انجام داده است که شامل یک بخش اختصاصی از پروتئین پلاسما GRF6019 در بیماران آلزایمر است.

کارولین نیکولیک، مدیر عامل شرکت Alkahest گفت:

در آزمایشات پیش از موعد، هر دو محصول با تغییر سن و بیماری زوال ادراکی مرتبط با بیماری مقابله کند. ما در حال مطالعه بر روی GRF6019 در فاز دوم آزمایش در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​هستیم. براساس نتایجی که در مطالعات و آزمایشات بالینی پیشین مشاهده کردیم، Alkahest همچنین فاز دوم آزمایش را در بیماران مبتلا به آلزایمر شدید شروع نموده است و در نیمه اول سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید