بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸

مصطفی اسماعیلیان
۱۱ دی ۱۳۹۷ - 10:00
بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

جستجو برای یافتن بهترین برنامه‌های اندروید با وجود میلیون‌ها محصول در play store بسیار دشوار است به طوری که اگر به یک برنامه هواشناسی مناسب یا یک ابزار کارآمد در گوشی هوشمند خود نیاز داشته باشید، با هزاران نرم‌افزار مشابه در لیست انتخاب‌های خود روبرو خواهید شد. در تکفارس چند ساعتی را صرف کردیم تا بهترین برنامه‌های اندروید را در حوزه‌های مختلف بررسی کنیم و برترین‌های آنان را در اختیار شما قرار دهیم. با تکفارس همراه باشید.

بهترین پیام‌رسان های اندروید

اصولا همه ما از گوشی هوشمند خود برای ارسال پیام استفاده می‌کنیم پس طبیعتا برنامه‌های زیادی نیز در این حوزه تولید شده‌اند و در دسترس کاربران قرار دارند.

در ادامه دو مورد از بهترین پیام‌رسان‌های اندروید را مشاهده می‌کنید:

برنامه WhatsApp

برنامه WhatsApp امروزه در همه جا دیده می‌شود به طوری که بیش از یک میلیارد نفر آن را در گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اند. این برنامه تجربه پیام‌رسانی کاربران را تغییر داده و علاوه بر امنیت بالا، امکانات خوبی را در اختیارشان قرار می‌دهد. تعداد کاربران این برنامه باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین پیام‌رسان‌های اندروید شناخته شود.

برنامه Telegram

درست است که هیچ پیام‌رسانی تعداد کاربران WhatsApp را ندارد اما جایگزین‌های خوبی برای آن پیدا می‌شود که Telegram یکی از این برنامه‌هاست. این پیام‌رسان رایگان که از سیستم رمزگذاری سرتاسری برخوردار است، پیشگام در ابزارهای بات و چت‌های گروهی است و البته برخلاف دیگر پیام‌رسان‌های موجود، می‌توانید از Telegram در انواع سیستم عامل‌ها استفاده کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه‌های  کیبورد اندروید

تایپ‌کردن در گوشی هوشمند برای بسیاری از ما می‌تواند خسته‌کننده باشد و از طرفی بسیاری از کاربران هیچگاه کیبورد پیش‌فرض اندروید را تغییر نمی‌دهند. نصب صفحه کلید راحت و ساده می‌تواند تایپ‌کردن با گوشی هوشمند را قابل تحمل و حتی لذت‌بخش کند.

برنامه Fleksy

برنامه Fleksy با دقت نوشتاری خود یکی از سریع‌ترین کیبوردهای انگلیسی اندروید است. مطمئنا در همان ساعات ابتدایی استفاده از این برنامه عاشقش خواهید شد.

برای تجربه بهتر پیشنهاد می‌کنم افزونه‌های کارآمدی همچون “کیبورد نامرئی” (invisible keyboard) را نیز در کنار برنامه اصلی نصب کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه SwiftKey

اگر به دنبال یک کیبورد مجازی مخصوص در اندروید می‌گردید، برنامه SwiftKey می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایتان باشد. این کیبورد بهترین عملکرد را در تبلت‌های هوشمند دارد که در کنار رابط کاربری زیبا، از سیستم تشخیص کلمه و تلفظ بسیار مناسبی برخوردار است.

بهترین برنامه‌های هواشناسی اندروید

امروزه برنامه‌های متنوع زیادی در حوزه هواشناسی عرضه شده است که بعضی از آن‌ها دقت بیش‌تر و بعضی رابط کاربری جذاب‌تری دارند.

برنامه Today Weather

برنامه Today Weather با رابط کاربری ساده خود یکی از بهترین نرم‌افزارهای هواشناسی اندروید است. Today Weather اطلاعات هواشناسی را از منبع دلخواه شما جمع‌آوری می‌کند. از این رو می‌توانید از منابع معتبری مثل Weather Underground ،AccuWeather و یا Dark Sky وضعیت هواشناسی مناطق مختلف را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید برای شرایط مختلف آب‌و‌هوایی هشدار تنظیم کنید تا به صورت روزانه در مورد بارش برف و باران اطلاع کسب کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه Weather Underground

برنامه Weather Underground برای رهگیری آب‌و‌هوا و دمای محلی طراحی شده است. این اپلیکیشن اطلاعات را از ۱۸۰ هزار ایستگاه اختصاصی خود جمع‌آوری می‌کند. ضمن اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی موجود در این نرم‌افزار نیز از دقت بالایی برخوردار هستند.

برنامه Weather Underground به صورت رایگان عرضه شده است اما در عوض تبلیغات‌های زیادی را به کاربر نشان می‌دهد. در صورت نیاز می‌توانید با پرداخت ۱٫۹۹ دلار نمایش تبلیغات را غیرفعال کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه‌های ویرایش عکس در اندروید

برنامه PhotoDirector

برنامه PhotoDirector یک میز کار کاملا حرفه‌ای است. این برنامه تمام ابزارهای مورد نیاز برای ویرایش عکس را در خود جای داده است؛ از اضافه کردن متن و فیلترهای رنگی گرفته تا امکاناتی به مراتب پیچیده‌تر مثل HSL و منحنی رنگی. همه‌ی ابزارهای این برنامه قابل تنظیم و شخصی‌سازی هستند تا بهترین تجربه ویرایش عکس را برای کاربران رقم بزند.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه Snapseed

ویرایشگر عکس Snapseed توسط گوگل عرضه شده است و به تنهایی تمام نیاز کاربر را به صورت رایگان تأمین می‌کند. در این برنامه ابزارها و فیلترهای رنگی زیادی وجود دارد. اگر هدف شما اصلاح رنگ، ایجاد فیلتر و تغییر بافت‌های عکس است، برنامه Snapseed به خوبی می‌تواند از عهده این کار برآید.

همچنین اپلیکیشن Snapseed عکس‌های ویرایش‌شده را در پوشه جداگانه‌ای ذخیره می‌کند به این صورت دیگر نیازی به اصلاح عکس اصلی نیست. علاوه بر این، نرم‌افزارهای دیگری همچون Dropbox یا Google Photos نیز قابلیت همگام‌سازی با این برنامه را دارند.

 بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین پلتفرم‌های دانلود موسیقی در اندروید

Google Play Music درحال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای دانلود موسیقی رایگان است. این نرم‌افزار با میلیون‌ها قطعه‌ای که در خود جای داده است، دسترسی قانونی کاربران را به موسیقی تضمین می‌کند.

در این بین برنامه Spotify نیز در ازای پرداخت وجه، خدمات خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. پلتفرم SoundCloud نیز یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمندی است که هزاران قطعه موسیقی را به صورت آنلاین در اختیار کاربران می‌گذارد.

به هر حال، اگر قصد شما دانلود قطعه‌های موسیقی است، Google Play Music را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین برنامه پخش موسیقی در اندروید

امروزه اکثر کاربران به همان پخش‌کننده پیش‌فرض اندروید راضی هستند اما اگر از آن دسته از افراد هستید که به دنبال تجربه‌ای گسترده در گوش‌ دادن به موسیقی می‌گردید، باید یک برنامه جدید نصب کنید.

ما به شما برنامه Poweramp را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه با امکانات جالب و پشتیبانی گسترده خود از انواع فرمت‌های صوتی، می‌تواند لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان کند.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه پخش فیلم و سریال آنلاین در اندروید

برنامه Netflix

وقتی صحبت از دیدن فیلم‌ سینمایی و سریال به میان می‌آید، به سختی می‌توان نام Netflix را فراموش کرد. امروزه سرویس Netflix تبدیل به یک پدیده اجتماعی و فرهنگی شده است. با استفاده از این برنامه به هزاران سریال و فیلم‌ سینمایی با‌کیفیت دسترسی خواهید داشت که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. اگر چه استفاده از این شبکه نیازمند پرداخت پول است اما واقعا ارزشش را دارد.

برنامه Hulu

Hulu یکی از بهترین برنامه‌ها برای تماشای فیلم‌سینمایی و سریال در سیستم‌ عامل اندروید است. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده است اما در عوض تبلیغات‌ میان‌برنامه‌ای برای کاربران نمایش داده می‌شود. سریال‌های خوبی در این برنامه یافت می‌شود اما برای دسترسی کامل به محتوای آن باید حساب پولی خریداری کنید. البته با حساب رایگان نیز می‌توان از فیلم‌های خوب این شبکه استفاده کرد.

برنامه Crackle

برنامه Crackle یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رایگان این حوزه است که سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی جدید را به صورت ماهیانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی این برنامه ابتدا توسط گروهی از علاقه‌مندان به سینما انجام گرفت و کمی بعد به دلیل پتانسل بالایی که داشت توسط شرکت سونی خریداری شد. برنامه Crackle از تبلیغات به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد خود استفاده می‌کند که به صورت میان‌برنامه‌ای نمایش داده می‌شوند.

لازم به ذکر است که شبکه Crackle نیز مانند Netflix و Amazon دارای محتوای اختصاصی است که چند عنوان آن به تازگی محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کرده‌اند.

بهترین برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس در اندروید

 

برنامه Sophos

این نرم‌افزار امنیتی همواره جزو برترین نگهبانان اندروید محسوب می‌شود که امکانات متنوعی را برای حفاظت از اطلاعات کاربران ارائه می‌دهد. برنامه Sophos کاملا رایگان است و هیچ تبلیغی در محیط درون‌برنامه‌ای آن نمایش داده نمی‌شود (درآمد Sophos از طریق مشتری‌های بزرگ تأمین می‌شود). حفاظت در برابر انواع بدافزار در این برنامه طبق بانک اطلاعاتی آنلاین انجام می‌شود که علاوه بر آن تنظیمات مناسبی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

همچنین ابزارهایی برای مبارزه با سرقت گوشی هوشمند در این برنامه وجود دارند. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از پیام کوتاه (SMS) گوشی هوشمند خود را کنترل کنید. علاوه بر این حفاظت در برابر کودکان، مسدود‌سازی شماره تماس و رمزگذاری دستگاه نیز از دیگر امکانات جانبی این برنامه هستند.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه Malwarebytes

با اینکه Malwarebytes یک برنامه رایگان است اما به خوبی از پس وظایف خود بر آمده است. تخصص این برنامه مبارزه با بدافزارهای اندروید است که باعث شده به یکی از بهترین گزینه‌های امنیتی انتخاب شود.

این برنامه علاوه بر تشخیص بدافزار، امکانات امنیتی دیگری را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. به عنوان مثال با استفاده از Malwarebytes می‌توانید تمام برنامه‌های نصب شده در گوشی هوشمند خود را از وجود بدافزارهای پنهان بررسی کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه‌ها جهت شخصی‌سازی محیط اندروید

لانچر Action

استفاده از لانچرها بهترین روش برای شخصی‌سازی ظاهری و تغییر رابط‌ کاربری سیستم‌ عامل اندروید هستند. این دسته از برنامه‌ها غالبا برای زیباسازی محیط اندروید، آیکون‌ها و لایه‌های جدیدی را به صفحه اصلی اضافه می‌کنند.

برای اینکه به قدرت این برنامه‌ها پی ببرید حتما باید آن‌ها را در گوشی هوشمند خود امتحان کنید. در حال حاضر برنامه Action Launcher یکی از بهترین لانچرهای رایگان در سیستم‌ عامل اندروید است. این نرم‌افزار بدون داشتن گزینه‌های اضافی و گیج‌کننده، رابط‌ کاربری منظم و زیبایی را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین در جدیدترین نسخه از نرم‌افزار Action Launcher، شاهد اضافه‌ شدن امکانات لانچرهای پیکسل گوگل و اندروید ۹ به نسخه‌های قدیمی اندروید (+۵) هستیم.

لانچر Nova

برنامه Nova یک جایگزین مناسب برای رابط کاربری اندروید است. این برنامه امکان تغییر تمام اجزای ظاهری سیستم عامل اندروید را فراهم می‌سازد. در لانچر Nova، از اندازه فونت و تعداد برنامه‌های صفحه‌نمایش گرفته تا نحوه پیمایش صفحات قابل شخصی‌سازی هستند.

اگر قصد ایجاد چند تغییر کوچک در رابط کاربری گوشی هوشمند خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه رایگان لانچر Nova را امتحان کنید. همچنین با استفاده از این لانچر قدرتمند می‌توانید رابط کاربری دیگر برند‌های گوشی مانند Galaxy، Xperia، HTC، LG و حتی iOS را نیز به سیستم عامل خود اضافه کنید.

بهترین شبکه‌های اجتماعی اندروید

امروزه به لطف شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با مردم دنیا و یافتن دوست از میان آن‌ها بسیار آسان شده است و روزبه‌روز برنامه‌های زیادی در این حوزه طراحی و عرضه می‌شوند. در ادامه دو مورد از برترین شبکه‌های اجتماعی اندروید را مشاهده می‌کنید.

برنامه Tinder

برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند دایره اجتماعی خود را گسترش دهند، برنامه Tinder جای بسیار مناسبی است. طبق ادعای شرکت Tinder، روزانه ۲۶ میلیون ارتباط میان کاربران این شبکه ایجاد می‌شود.

استفاده از برنامه Tinder کاملا رایگان است اما اگر می‌خواهید از قابلیت‌های ویژه آن استفاده کنید، نیاز به تهیه حساب پولی دارید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه Bumble

برنامه Bumble یکی از جالب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در اندروید است. این اپلیکیشن از زمان عرضه، مکانی مناسب برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و یافتن دوست شده است. اگر می‌خواهید با افراد جدید از سراسر دنیا آشنا شوید، برنامه Bumble می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

بهترین برنامه‌های بدنسازی و تناسب اندام در اندروید

همه ما دوست داریم بدنی سالم و ایده‌آل داشته باشیم. از این رو برنامه‌های تناسب اندام می‌توانند نقش بسیار شایانی در ایجاد انگیزه و سلامت بدن ایفا کنند.

برنامه RunKeeper

RunKeeper نزد کاربران اندروید بسیار محبوب است. این برنامه علاوه بر امکانات زیاد و همه‌جانبه‌ای که به افراد ارائه می‌دهد، خدمات گسترده‌ای را نیز از سرویس‌های شخص‌ ثالث تحت پشتیبانی قرار داده است. تمرکز اصلی برنامه RunKeeper بر روی دویدن است.

می‌توانید با روشن‌ کردن قابلیت GPS tracking این برنامه، میزان مسافت و کالری سوزانده‌ شده را محاسبه و یا اهدافی را در طی ورزش ماهانه خود مشخص کنید. البته برنامه RunKeeper حرکات ورزشی دیگری نظیر دوچرخه‌سواری و یا تمرینات باشگاهی مانند دویدن را نیز رهگیری می‌کند.

یادتان باشد در ورزش‌های روزانه خود، انجمن‌های برنامه RunKeeper را دست کم نگیرید. در این نرم‌افزار بخشی برای تبادلات اجتماعی میان افراد وجود دارد تا کاربران دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، گروه‌های ورزشی ایجاد کنند و یا در مورد انگیزه‌های خود حرف بزنند.

این برنامه به صورت رایگان عرضه شده است اما می‌توان با پرداخت پول، از نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای آن جلوگیری کرد.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه Google Fit

این نرم‌افزار تناسب اندام و سلامت گوگل به شدت با سیستم عامل اندروید همگام شده است. امکانات زیادی در برنامه Google Fit به چشم می‌خورد. وزن، ضربان قلب، تعداد قدم‌ها و همچنین وضعیت فعالیت‌های روزانه به طور خودکار توسط این برنامه رهگیری می‌شوند. با چند کلیک ساده می‌توانید اهداف روزانه خود را مشخص کنید و از طریق اعلانات گوشی هوشمند از رکوردهای خود آگاه شوید.

علاوه بر این، نرم‌افزار Google Fit توصیه‌های شخصی را به کاربران ارائه می‌دهد و مانند یک مربی کمک می‌کند تا هرچه زودتر به اهداف ورزشی خود برسید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه‌های یادداشت در اندروید

یادداشت برداشتن یکی از ساده‌ترین و در عین حال کارآمدترین قابلیت گوشی‌های هوشمند امروزی است. نوشتن یک لیست خرید و یا یادداشت کردن نام یک فیلم‌سینمایی از مواردی است که همه ما به برنامه یادداشت اندروید مراجعه می‌کنیم.

برنامه Evernote

برنامه Evernote یک دفترچه یادداشت تمام‌عیار بوده و استفاده از امکانات متنوع و دستورات صوتی این برنامه بسیار راحت است. همچنین می‌توانید یادداشت‌های خود را به صفحه اصلی گوشی یا ساعت هوشمندتان منتقل کنید. این یادداشت‌ها در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی خواهند بود. در برنامه Evernote امکان جستجو در میان یادداشت‌های منتشر شده توسط کاربران نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون حساب پلاس این نرم‌افزار با قیمت ۲٫۹۹ دلار در ماه و حساب ویژه نیز با قیمت ۵٫۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار گرفته است. با این حال می‌توانید از نسخه رایگان آن نیز استفاده کنید.

برنامه Google Keep

این دفترچه یادداشت محبوب به طور پیش‌فرض در سیستم عامل اندروید نصب شده است. در Google Keep می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف یادداشت بردارید؛ تایپ‌کردن از طریق کیبورد، نوشتن با انگشت دست، عکس‌گرفتن و یا ضبط صدا. این یادداشت‌ها با حساب جیمیلتان همگام خواهند شد، از این رو امکان دسترسی به آن‌ها از طریق پلتفرم‌های دیگر نیز وجود دارد.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بهترین برنامه‌های ۲۰۱۸ به انتخاب نویسنده

در طول سال ۲۰۱۸ میلادی، نام چند برنامه به خاطر عقب ماندن از رقبا و یا کاهش امکانات و ابزارهای درون برنامه‌ای خود از این لیست حذف و البته برنامه‌های جدیدی نیز به لیست اضافه شده‌اند. در طول این مدت بعضی از محصولات توانستند جایگاه برتر خود را حفظ کرده و سرسختانه عنوان بهترین برنامه را در حوزه مخصوص خود کسب کنند. بعضی برنامه‌های تازه وارد نیز در این لیست دیده می‌شوند.

 

برنامه Google Trips

برنامه Trips مدت‌هاست که عرضه شده است اما در سال ۲۰۱۸ با بروزرسانی بزرگ خود توانست تغییرات چشم‌گیری را برای کاربران فراهم کند. این برنامه اطلاعات مختلفی را از نقشه، پروازها، هتل‌ها و البته حساب کاربری جیمیل گردآوری می‌کند تا کاربران بهترین استفاده را از تعطیلات خود داشته تجربه کنند.

(برنامه Trips حتی تاریخچه سفرهای شما را نیز ذخیره می‌کند تا هر از چند گاهی خاطرات خود را زنده کنید!)

نکته‌ای که این برنامه را زیبا می‌کند، نحوه ارائه اطلاعات به کاربر است. با Trips می‌توانید تمام برنامه‌های سفر را یک جا مدیریت و محل اقامت خود را از قبل مشخص کنید و یا اطلاعات جالبی را در مورد مقصد خود به دست آورید. همچنین امکان دانلود این اطلاعات نیز وجود دارد تا به صورت آفلاین از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

برنامه پیگیری دوره قاعدگی Period Tracker Flo

استفاده از برنامه Period Tracker Flo بسیار آسان است. این برنامه تنها اطلاعات ضروری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به هیچ عنوان اطلاعیه‌های بی‌مورد را منتشر نمی‌کند. تنها کافیست تاریخ دوره خود را وارد کنید. همچنین برای تحلیل و بررسی بیش‌تر علائم می‌توان اطلاعات دیگری همچون فعالیت‌های بدنی، وضعیت جنسی، خواب و سلامت بدن را نیز در اختیار برنامه قرار داد.

 برنامه Flo متناسب با این اطلاعات، مقالاتی را نمایش خواهد داد تا با مطالعه آن‌ها، حقایق بیش‌تری در مورد بدنتان کسب کنید.

بهترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

زمانی که برنامه را باز کنید، از شما سوال می‌شود که هم‌اکنون در چه شرایط بدنی قرار دارید. سپس اطلاعاتی را در مورد احتمال باردار شدن در اختیار شما قرار خواهد داد. از این رو اگر به دنبال بچه‌دار شدن باشید، Flo جدا از مدیریت دوره قاعدگی، می‌تواند بارورترین روزهای بدنتان را نیز محاسبه کند.

شما کاربران تکفارس کدام برنامه اندروید را بیش‌تر می‌پسندید؟ به نظر شما چه نرم‌افزار دیگری می‌توانست در لیست بالا قرار بگیرد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید