آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸ - تکفارس 
آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸ - تکفارس 
آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸ - تکفارس 

آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸

مصطفی اسماعیلیان
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 15:00
آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸ - تکفارس 

گوگل صبح امروز در راستای جلوگیری از نشر محتوای مضر اعلام کرد که شبکه جهانی یوتیوب در نیمه سوم سال ۲۰۱۸ بیش‌از ۵۸ میلیون ویدیو و ۲۲۴ دیدگاه را به‌خاطر نقض سیاست این پلتفرم حذف کرده است. با تکفارس در جزییات این آمار همراه ما باشید.

چند سالی است که مقامات دولتی و گروه‌های مردمی فعال در آمریکا، اروپا و آسیا یوتیوب، فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار قرار داده‌اند تا توهین کاربران و محتوای افراطی را که منجر به خشونت می‌شود از پلتفرم خود شناسایی و حذف کنند.

حتی اتحادیه اروپا نیز در این مورد پیشنهاد داد که تمام سرویس‌های آنلاین باید موارد افراطی را در کم‌تر از یک ساعت بعد از حکم دولتی حذف کنند، در غیر این صورت جریمه سنگینی برای شبکه در نظر گرفته خواهد شد.

این شبکه‌های اجماعی در هند نیز موظف‌اند تا حداکثر ظرف مدت ۳۶ ساعت هر مورد غیرقانونی یا اعتراضی که توسط مقامات گزارش می‌شود را از برنامه خود حذف کنند.

و حالا نوبت به یوتیوب رسیده است و این شرکت تصمیم گرفت تا گزارشی از عملکرد نیمه سوم ۲۰۱۸ را ارائه دهد.

یوتیوب پیش از این تنها اقدام به حذف هرزنامه‌ها و ویدیوهای اسپم می‌کرد.

ابزار تشخیص خودکار به یوتیوب کمک می‌کند تا سریعا هرزنامه‌ها، محتوای افراطی و جنسی را شناسایی کند. از این رو تنها در ماه سپتامبر ۹۰ درصد از ۱۰,۴۰۰ ویدیوی این شبکه به‌خاطر نقض قوانین افراطی و ۲۷۹,۶۰۰ ویدیوی دیگر به علت مسائل مربوط به ایمنی کودکان در کم‌ترین زمان ممکن حذف شدند.

اما یوتیوب با چالش بزرگ‌تری در مورد رفتارهای خطرناک و ترویج افراط‌گرایی روبرو است.

ابزار‌های تشخیص خودکار در این‌گونه موارد موثر نیستند و تقریبا نسبی عمل می‌کنند. از این رو یوتیوب بر گزارش‌های کاربران تکیه کرده است. این بدین معناست که ویدیوهای مشکل‌ساز ممکن است قبل از حذف توسط هزاران کاربران دیده شوند.

گوگل در سال جاری هزاران ناظر جدید استخدام کرده است، به امید اینکه روند شناسایی و حذف محتوای غیرقانونی سریع‌تر انجام شود. اما طبیعتا به علت حجم زیاد ارسال‌های کاربران، مشاهده تمام ویدیوها وجود ندارد.

آمار جدید یوتیوب منتشر شد | حذف ۵۸ میلیون ویدیو در نیمه سوم ۲۰۱۸ - تکفارس 

اقدامات نیمه سوم سال ۲۰۱۸ ابتدا با حذف حساب‌کاربری افراد متخلف شروع شد. حساب این افراد در صورت مرتکب شدن سه تخلف در طول ۹۰ روز و یا یک بار نقض شدید قوانین با ارسال محتوای پورنوگرافی کاملا بسته می‌شد.

در طی این سیاست، ۱٫۶۷ میلیون کانال یوتیوب و ۵۰٫۲ میلیون ویدیو آن‌ها حذف شدند.

۸۰ درصد این کانال‌ها محتوای اسپم، ۱۳ درصد دارای محتوای جنسی و ۴٫۵ درصد محتوای ضد ایمنی کودکان منتشر کرده بودند.

کاربران این شبکه میلیاردها دیدگاه را در ویدیوهای یوتیوب ارسال می‌کنند که رسیدگی به آن‌ها نیز امری بسیار سخت و وقت‌گیر است. البته هنوز آماری از تعداد کل حساب‌های فعال یوتیوب منتشر نشده اما یوتیوب تأیید کرده است که تنها تعداد کمی از آن‌ها به‌خاطر نقض قوانین این شبکه حذف شده‌اند.

علاوه بر آمار گفته شده، ۷٫۸ میلیون ویدیو دیگر نیز به دلیل تخلف در نیمه‌های قبلی سال جاری حذف شده‌اند.

نظر شما کاربران تکفارس درمورد این آمار چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید