تاریخ معرفی Nintendo Switch 2 در هاله‌ای از ابهام - تکفارس 
تاریخ معرفی Nintendo Switch 2 در هاله‌ای از ابهام - تکفارس 
تاریخ معرفی Nintendo Switch 2 در هاله‌ای از ابهام - تکفارس 

تاریخ معرفی Nintendo Switch 2 در هاله‌ای از ابهام

سید محمد معلمی
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 20:00
تاریخ معرفی Nintendo Switch 2 در هاله‌ای از ابهام - تکفارس 

شایعات مربوط به نسل دوم نینتندو سوئیچ که پیش از این می‌گفتند از این کنسول در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد، اخیراً توسط Reggie Fils-Aimé، مدیر آمریکایی این کمپانی در مصاحبه‌ای که با سایت خبری Forbes داشته است، رد شده‌اند.

زمانی که در مورد سخت‌افزار این کنسول پرسیده شد، Reggie Fils-Aimé به وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که این کمپانی روی نسل فعلی تمرکز خواهد داشت بنابراین نمونه جدید مبتنی بر نسخه‌های Grey and Neo Red و Neon Blue خواهد بود.

بر اساس شایعات مطرح شده، نینتندو برنامه دارد موفقیت نسل فعلی کنسول بازی خود را ادامه دهد و باز هم از صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰p بهره ببرد. ضمن اینکه افراد قادر خواهند بود این کنسول بازی را به نمایشگرهای LED بزرگ‌تر وصل کنند؛ این همان تکنولوژی است که می‌توانیم آن را در آیفون ایکس آر و اسنشال فون مشاهده کنیم.

صفحه نمایش‌های LED نسبت به نمایشگرهای LCD، رنگ‌ها را بسیار شفاف‌تر نشان می‌دهند بنابراین بازی‌هایی نظیر Legend of Zelda: Breath of the Wild کیفیت فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. شاید دلیل عدم استفاده از نمایشگرهای اولد، قیمت بالای آنها می‌باشد هرچند این صفحه نمایش‌ها رنگ‌ها را باکیفیت‌تر به نشان می‌دهند و نسبت به LCDها و LEDها بهتر هستند.

اخیراً خبری به گوش نرسیده که آیا نینتندو می‌خواهد رزولوشن صفحه نمایش‌های ۷۲۰p را با نمایشگرهای ۱۰۸۰p اچ‌دی جایگزین کند یا خیر؛ فناوری که هم‌اکنون افراد می‌توانند با نصب کنسول بازی به یک تلویزیون از آن بهره ببرند.

وقتی در مورد این فناوری‌ها از مدیر نینتندو سؤال شد، او پاسخ داد:

تمرکز ما روی این مسئله است که نسخه Grey and Neon Switch همچنان در بازار بدرخشد. شما تا کنون سیستم‌های این‌چنینی دیده‌اید؛ حالا یا محصول خودِ ما بوده‌اند یا از سیستم‌های خانگی کنسول‌های بازی استفاده شده است. بنابراین در حال حاضر تمرکز نینتندو سوئیچ با تمام توانایی‌های بیشمار، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موفق فعلی می‌باشد. البته ما وضعیت فعلی خود را بسیار عالی می‌دانیم و به خودمان اطمینان کامل داریم ولی دلیل اعتماد به نفس بالا، عرضه بازی Pokémon یا بازی‌های Super Smash نیست.

Reggie Fils-Aimé به صورت بسیار زیرکانه، درباره تولید مدل جدید و البته بروز شده نینتندو سوئیچ صحبت نکرد و طفره رفت. در واقع، او تأیید می‌کند که تاکتیک به کار رفته پیش از این نیز توسط کمپانی نینتندو استفاده شده تا محصولات فعلی موجود در بازار را تقویت نمایند.

برای مثال، این شرکت ژاپنی که پیش از این مدل‌های ۳DS، ۳DS و ۳DS XL، و قبل از آنها ۲DS و ۲DS XL را معرفی کرده بود، اگرچه هر کدام نسخه نرم‌افزاری یکسانی داشتند ولی هر یک از آنها دارای طراحی، قدرت، عملکرد و اندازه صفحه نمایش خاص خود بود تا نیاز گیمرهای مختلف را برطرف کند.

در این میان اما، مدیر نینتندو در آمریکا خیلی محتاطانه عمل کرد تا زمان معرفی و عرضه نینتندو سوئیچ را به این سادگی‌ها لو ندهد.

با توجه به اینکه نسل فعلی نینتندو سوئیچ با همه توانایی‌ها و Joy-Conهای خود، تمرکز اصلی شرکت تولیدکننده کنسول بازی می‌باشد ولی این کمپانی باید فکری به حال نگرانی مشتریان و کاربرانی بکند که مطمئن هستند دستگاه آنها تا چند ماه دیگر یک وسیله بازی قدیمی به حساب خواهد آمد.

شما فکر می‌کنید نینتندو سوئیچ ۲ چه زمانی معرفی می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید