چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 
چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 
چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 

چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم

میر مهدی حامی
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 22:00
چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 

پنج سال پیش، افتادن گوشی و شکستن صفحه نمایش آن، نگرانی عمده کاربران به شمار می‌رفت. دوام گوشی‌های هوشمند نسبت به آن زمان تا حد زیادی بهبود یافته است، اما این بدان معنا نیست که شما باید بی‌دقت باشید. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای جلوگیری از ایجاد خراش روی نمایشگر و محافظت از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را با شما به اشتراک بگذاریم، بنابراین در ادامه با تکفارس همراه باشید.

اصول اولیه را انجام دهید

ممکن است کاملا واضح به نظر برسد اما چگونگی استفاده و حمل گوشی‌های هوشمندتان در طول روز می‌تواند تفاوت‌های زیادی برای دوام آن رقم بزند. اگر چه در حال حاضر اکثر دستگاه‌ها با Corning Gorilla Glass 5 عرضه می‌شوند که تست افتادن از ارتفاع شانه را پشت سر گذاشته و ظاهرا در مقابل خراش‌ها مقاوم است، اما با این وجود اگر شما دقت لازم را نداشته باشید ممکن است باز هم نمایشگر گوشی شما آسیب ببیند.

چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین دلایل خراشیده شدن صفحه نمایش گوشی‌ها به این دلیل است که کاربران گوشی خود را در همان جیبی قرار می‌دهند که کلید یا سکه‌های خود را نیز در آن گذاشته‌اند، در نتیجه هنگامی که شما در حال پیاده روی هستید، بین آنها اصطکاک ایجاد شده و موجب خراش‌های کوچک می‌شود، مگر اینکه شما از یک محافظ صفحه برای گوشی خود استفاده کرده باشید. اگر شما نیز شامل این دسته از افراد می‌شوید اما حرف ما را باور ندارید، بهتر است دفعه بعدی نگاهی دقیق به صفحه نمایش گوشی خود در زیر نور آفتاب بیاندازید.

یکی دیگر از توصیه‌هایی که ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد اما بسیاری به آن توجه نمی‌کنند، این است که قبل از خرید گوشی هوشمند جدید خود تست کنید که گرفتن آن در دستانتان به شما حس خوبی منتقل خواهد کرد یا خیر. استفاده از مواد لغزنده در بدنه دستگاه و یا گوشی‌های هوشمند که برای دستان شما بسیار بزرگ هستند یکی از دلایل افتادن گوشی و احتمالا آسیب‌دیدگی‌های جدی آن‌ها به شمار می‌رود. بنابراین اگر فرصتش را دارید، قبل از سفارش آنلاین، به فروشگاه‌های سطح شهر رفته و گوشی مورد نظر خود را آزمایش کنید.

صفحه نمایش خود را بپوشانید

اگر قبلا اقدامات فوق را انجام داده‌اید، اما هنوز هم می‌خواهید کاملا از ایمنی صفحه نمایش خود مطمئن شوید، استفاده از محافظ‌های صفحه نمایش به شما کمک خواهد کرد. با این حال، ممکن است در هنگام تلاش برای خرید آنلاین آن‌ها از میزان تنوع موجود گیج شوید. به همین دلیل ما در اینجا ویژگی‌های انواع مختلف آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پلاسیتک

ارزان‌ترین و پرطرفدارترین گزینه برای بسیاری از افراد، استفاده از محافظ صفحه نمایش پلاستیکی است. آنها سبک هستند و آنچنان قابل شناسایی نبوده و از طرفی به آسانی قابل نصب بر روی صفحه نمایش می‌باشند. با این حال، از طرفی کمترین میزان محافظت را برای شما به ارمغان خواهند آورد. دو نوع معمول که شما اغلب در فروشگاه‌های آنلاین پیدا خواهید کرد عبارتند از: پلی اتیلن ترفتالات (PET) یا ترموپلاستیک پلی اوتران (TPU).

محافظ های PET محکم هستند و اغلب برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش منحنی مناسب نیستند، اما استفاه از آن‌ها بسیار آسان است. در مقایسه، TPUها بسیار انعطاف‌پذیر هستند، اما نیاز به تلاش بیشتری برای نصب دارند و ممکن است هاله رنگی متمایل به زرد روی صفحه نمایش گوشی شما به وجود آورند. همچنین پدیدار شدن حباب بین محافظ TPU و صفحه در هنگام نصب نیز بسیار محتمل است.

شیشه

محافظ‌های شیشه‌ای حرارت دیده، یک پله بالاتر از محافظ‌های پلاستیکی هستند. آن‌ها بسیار بادوام بوده و نه تنها از خراشیدگی و سایدگی‌های روزانه، بلکه از آسیب‌های ناشی از افتادن گوشی نیز محافظت می‌کنند. با این حال، محافظ های شیشه‌ای همانند محافظ‌های پلاستیکی برای تمام اندازه‌ها مناسب نیستند و شما باید مراقب باشید که در هنگام خرید حتما نوع مخصوص مدل گوشی خود را خریداری کنید.

چگونه از نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود محافظت کنیم - تکفارس 

قیمت این محافظ‌ها نیز در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است و شما می‌توانید مدل‌های قابل اعتماد آن را با پرداخت هزینه‌ای کمتر از ۱۰ دلار خریداری کنید. نسخه‌های گران‌قیمت با پوشش مات، لایه ضد UV و سایر گزینه‌های جالب نیز موجود می‌باشد که احتمالا بهترین انتخاب برای کاربران بی‌دقت به شمار خواهند رفت.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا استفاده از محافظ صفحه نمایش در حال حاضر ضروری است؟ آیا از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید