برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ - تکفارس 
برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ - تکفارس 
برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ - تکفارس 

برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ

سید محمد معلمی
۹ آذر ۱۳۹۷ - 20:30
برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ - تکفارس 

مدتی بود که خبری در مورد تاچ آی‌دی اپل نشنیده بودیم زیرا سال‌های سال این شرکت تصمیم گرفته بود تا از تکنولوژی فیس آی‌دی بهره می‌برد ولی باز هم نیم نگاهی به قرار دادن سنسورهای مربوط به تاچ آی‌دی در زیر صفحه نمایش داشت تا اینکه مالک آیفون فناوری قفل صفحه نمایش را به همراه آیفون ایکس معرفی کرد تا به طور غیرمستقیم به ما گفته شود که اپل حالا حالاها نمی‌خواهد از تاچ آی‌دی استفاده کند.

امروز خبر نقض این گزارش چندین ساله منتشر شد زیرا پس از بازخورد مثبت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در گوشی‌هایی نظیر هوآوی میت ۲۰ پرو و وان‌پلاس ۶ تی، اپل هم قصد دارد تکنولوژی اسکنر اثر انگشت را درون نمایشگر محصولاتش قرار دهد.

به گزارش تکفارس و به نقل از وبلاگ تکنولوژی Patently Apple، سامسونگ کمپانی بعدی خواهد بود که می‌خواهد اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش را در محصول بعدی خود یعنی گلکسی اس ۱۰ قرار دهد. گفته می‌شود برای اپل، دو شرکت General Interface Solution یا GIS و O-Film چین تولیدکنندگان این سنسور خواهند بود.

کمپانی O-Film هم‌اکنون اسکنرهای اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل را برای آیپد مینی ۴ و آیپد ۹٫۷ اینچی تولید می‌کند. اما گویا مالک آیفون می‌خواهد سنسور تاچ آی‌دی و دکمه فیزیکی هوم را از سری آیپدهای پرو حذف کند و در آن فناوری فیس آی‌دی که همراه با آیفون ایکس در سپتامبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد را قرار دهد.

بر اساس شایعات اخیر، مقرون به صرفه‌ترین آیپد مینی و آیپد ۹٫۷ اینچی برای کاهش قیمت‌ها هم‌چنان از سیستم تاچ آی‌دی بهره خواهند برد ولی همان‌طور که در بالا گزارش دادیم، اپل می‌خواهد حسگرهای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش استفاده شده در گلکسی اس ۱۰ که توسط O-Film تولید شده‌اند را به کار گیرد تا دکمه هوم را حذف نماید تا به این وسیله شیوه طراحی تمام صفحه نمایش دستگاه‌های آیپد پرو را تقلید کند.

این استراتژی می‌تواند شیوه ساخت خط تولید آیپدها را ادامه داده و دیگر از سیستم نسبتاً گران قیمت فیس آی‌دی نیز استفاده نشود.

اپل به وسیله یک پتنت منتشر شده در ماه می، شیوه قرار دادن سنسورهای بیومتریکی در درون نمایشگر را نشان داد. این کمپانی پیش از این نیز پتنت‌هایی را در سال ۲۰۱۵ در معرض نمایش قرار داده بود که به همین فناوری مورد بحث ما مربوط می‌شدند.

برنامه اپل برای تقلید از سامسونگ - تکفارس 

حالا و با توجه اینکه اپل می‌خواهد از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش یا سیستم تاچ آی‌دی در آیپدهای خود استفاده کند، این سؤال پیش می‌آید که آیا فناوری اشاره شده به خط تولید آیفون‌ها نیز خواهد آمد یا خیر.

این احتمال وجود دارد که نسخه بعدی آیفون ایکس آر برای کاهش هزینه از تاچ آی‌دی استفاده کند تا مشتریان بیشتری برای خرید آن ترغیب شوند. به علاوه، نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که تاچ آی‌دی در نمونه‌های پیشرفته‌تر پرچمدارانی نظیر آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس جایگزین سیستم تشخیص چهره خواهد شد زیرا اپل بر این باور است که فیس آی‌دی نسبت به تاچ آی‌دی امنیت بیشتری دارد.

شما در این‌باره چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل از سامسونگ تقلید خواهد کرد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید