سامسونگ روند تولید انبوه پنل‌های نمایشگر Infinity-O را شروع کرده است - تکفارس 
سامسونگ روند تولید انبوه پنل‌های نمایشگر Infinity-O را شروع کرده است - تکفارس 
سامسونگ روند تولید انبوه پنل‌های نمایشگر Infinity-O را شروع کرده است - تکفارس 

سامسونگ روند تولید انبوه پنل‌های نمایشگر Infinity-O را شروع کرده است

میر مهدی حامی
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 16:30
سامسونگ روند تولید انبوه پنل‌های نمایشگر Infinity-O را شروع کرده است - تکفارس 

هوآوی ممکن است سامسونگ را در ماه آینده با عرضه یک گوشی با حفره درون صفحه نمایش شکست دهد و اولین شرکتی لقب بگیرد که چنین گوشی را عرضه کرده اما سامسونگ همچنان با توجه به انحصار نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED خود، پیشتاز این ماجرا خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

سامسونگ نام این نوع صفحه نمایش را Infinity-O  گذاشته و در ماه آینده آن را با عضوی از سری میانرده A خود عرضه خواهد کرد، اما در پنل LCD که قیمت تمام شده ارزان‌تری خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که استفاده از یک حفره در نمایشگر و نشان دادن تصویر در اطراف آن نسبت به استفاده از بریدگی در بالای صفحه (ناچ) حداقل از دیدگاه مهندسی کار سخت‌تری باشد. حفره‌ای که در پنل جلویی برای قرارگیری دوربین وجود خواهد داشت می‌بایست با دقت و با لیزر ایجاد شود و سامسونگ توانسته تا راهی برای استفاده از تجهیزات لیزری موجود خود برای ساخت تسمه‌های نوار نقاله فعلی OLED به جای خراب کردن آن‌ها و نصب دستگاه‌های جدید پیدا کند.

همچنین این شرکت ادعا کرده است که نسبت به میزان رسوب مواد آلی در اطراف منطقه ایجاد حفره تسلط یافته است و توجه ویژه‌ای به فضای بین حفره ایجاد شده توسط لیزر و حاشیه‌های اطراف آن کرده است تا بتوانند این پروژه را به طور کامل عملی کند. فرایند ایجاد حفره در منطقه فعال (HIAA) برای خطوط OLED انعطاف پذیر سامسونگ توسعه داده شده است که مزیتی یک یا دو ساله را نسبت به رقبای آن‌ها ایجاد می‌کند چراکه سامسونگ تنها سازنده‌ای است که در تولید پنل‌های OLED انعطاف تجربه‌ای غنی دارد.

دیگر تولیدکنندگان پنل‌های OLED قادر به تولید چنین صفحه نمایشی با عملکرد مناسب نیستند (برای مثال مشکلات مربوط به رنگ سبز پنل‌های الجی در برخی از صفحه نمایش گوشی‌های میت ۲۰ پرو)، به طوری که ممکن است آنها مجبور شوند تکنولوژی ایجاد حفره در صفحه نمایش را روی پنل‌های سفت (انعطاف ناپذیر) OLED یا LCD پیاده سازی کنند که اصلا برای این کار مناسب نیستند.

بنابراین، انتظار می‌رود که گلکسی A8 یا گوشی آینده هوایی با حفره نمایشگر هنوز از پنل صفحه نمایش LCD یا OLED ساخته شده با BOE تولید شوند و مدل‌های گلکسی S10 اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از تکنولوژی منحصر به فرد HIAA سامسونگ برای OLED های انعطاف پذیر استفاده می‌کنند. این شرکت پیش از این اعلام کرده که تولید انبوه پنال‌های خود برای A8 را آغاز کرده است، بنابراین انتظار می‌رود که به زودی شاهد رونمایی از این گوشی باشیم که خود نشانگر مواردی خواهد بود که ممکن است در گلکسی S10 مشاهده کنیم.

نظر شما در مورد پنل‌های نمایشگر جدید سامسونگ چیست؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید