گوگل تأیید کرد | معرفی نوکیا ۸٫۱ بسیار نزدیک است - تکفارس 
گوگل تأیید کرد | معرفی نوکیا ۸٫۱ بسیار نزدیک است - تکفارس 
گوگل تأیید کرد | معرفی نوکیا ۸٫۱ بسیار نزدیک است - تکفارس 

گوگل تأیید کرد | معرفی نوکیا ۸٫۱ بسیار نزدیک است

سید محمد معلمی
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - 19:00
گوگل تأیید کرد | معرفی نوکیا ۸٫۱ بسیار نزدیک است - تکفارس 

مطمئناً شرکت HMD گلوبال به دنبال این است که تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک گوشی فوق پیشرفته را معرفی نماید تا آن را به عنوان پرچمدار خود مطرح کند ولی بر اساس یک گزارش دریافت شده با خبر شدیم که یک گوشی میان‌رده با برند نوکیا به زمان معرفی شدن خود نزدیک شده است.

شاهد ادعای ما کمپانی گوگل است که می‌توانیم از آن به عنوان یکی از منابع موثق در دنیای دیجیتال و تکنولوژی یاد کنیم. این گوشی که نوکیا ۸٫۱ نام خواهد داشت، در لیست گوشی‌هایی که از ARCore پشتیبانی می‌کنند قرار گرفته و در کنار آن نام دستگاه‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد. البته پیش از این نیز در یک گزارش به وجود محصول نوکیا اشاره شده بود ولی حالا با بروزرسانی این لیست، نوکیا ۸٫۱ تأیید شد.

البته در حال حاضر اطلاعات کاملی در مورد این گوشی ناشناخته در دست نداریم ولی تا حدودی می‌توانیم حدس بزنیم که شاید این دستگاه جا پای گوشی‌های نوکیا ۸ و نوکیا ۸ سیروکو که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند، خواهد گذاشت.

نکته عجیب آن است که پیش از این نتایج بنچمارک نشان داده بود نوکیا ۸٫۱ از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ و رم ۴ گیگی بهره خواهد برد. اگر این اطلاعات درست باشند یعنی گوشی ایکس ۷ که به تازگی در چین در دسترس عموم قرار گرفته می‌تواند نمونه پیشرفته‌تر ۷٫۱ پلاس باشد و نه ۸٫۱٫ البته پیش از این نیز چنین اتفاقی افتاده بود و گوشی‌های نوکیا ۶٫۱ پلاس و نوکیا ۵٫۱ پلاس به ترتیب به ایکس ۶ و ایکس ۵ تغییر نام داده بودند.

فارغ از تمام اخبار مربوط به مشخصات فنی نوکیا ۸٫۱، مطمئناً خبر خوبی است که بفهمیم نرم‌افزار ARCore گوگل که تجربه تکنولوژی واقعیت افزوده را به کاربران اعطا می‌کند توسط این دستگاه پشتیبانی می‌شود. البته محصولات پیشین HMD گلوبال مانند نوکیا ۸، نوکیا ۸ سیروکو، نوکیا ۷٫۱، نوکیا ۷ پلاس، نوکیا ۶٫۱ پلاس و نوکیا ۶ (۲۰۱۸) نیز از این اپلیکیشن گوگل پشتیبانی می‌کردند.

به غیر از نوکیا ۸٫۱، جدیدترین گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از نرم‌افزار ARCore گوگل را دارند عبارتند از: هوآوی ویو ۱۰ لایت، هوآوی میت ۲۰ ایکس، هوآوی میت ۲۰ پورشه دیزاین RS، وان‌پلاس ۶ تی، گلکسی جِی ۷ (۲۰۱۷)، گلکسی جِی ۷ پرو، سونی اکسپریا ایکس زد ۳، شیائومی می میکس ۳٫

لازم به ذکر است که همه گوشی‌های نامبرده هم‌اکنون در بازار وجود دارند و قابل خرید و فروش هستند.

شما فکر می‌کنید نوکیا ۸٫۱ چه مشخصات فنی خواهد داشت؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید