سامسونگ، در تلاش برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو - تکفارس 
سامسونگ، در تلاش برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو - تکفارس 
سامسونگ، در تلاش برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو - تکفارس 

سامسونگ، در تلاش برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو

سید محمد معلمی
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 19:00
سامسونگ، در تلاش برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو - تکفارس 

حتماً خبر دارید که سامسونگ می‌خواهد امشب و از طریق کنفرانس سالانه Developer که در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، از گوشی تاشو خود به نام گلکسی ایکس رونمایی کند.

حالا اخبار می‌رسد که گوشی تاشو سامسونگ که دارای صفحه نمایش ۷٫۲۹ اینچی اولد است و می‌توانیم آن را به صورت یک کتاب از وسط تا کنیم، تنها نخواهد بود.

بر اساس شایعات، علاوه بر تبلت‌هایی که از صفحه نمایش‌های تاشو بهره خواهند برد، سامسونگ تصمیم گرفته لپ‌تاپ‌هایی بسازد که آنها هم از نمایشگرهای تاشو استفاده می‌کنند.

در یک رویداد مربوط به رایانه که ماه گذشته برگزار شد، نائب رئیس سامسونگ، آقای لی مین چئول خبر مربوط به تولید لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش تاشو را تأیید کرد ولی مشخص شد که آنطور که می‌گویند، این لپ‌تاپ را نمی‌توانیم به راحتی باز و بسته کنیم.

با توجه به اینکه تقریباً این امکان وجود دارد صفحه نمایش ۷٫۲۹ اینچی گلکسی ایکس را از وسط تا کنیم، اگر قرار باشد لپ‌تاپی ساخته شود که نمایشگر آن را هم بتوانیم دقیقاً از خط میانی تا کنیم، باید سامسونگ از مکانیسمی بهره ببرد که لپ‌تاپ به شدت فشرده باشد. اتفاقی که بعید است رخ دهد.

لی مین چئونگ، مدیرعامل سامسونگ می‌گوید: همچون تلفن‌های هوشمند تاشو، ما در حال همکاری با تولیدکنندگان صفحه نمایش هستیم تا بتوانیم لپ‌تاپ‌هایی بسازیم که نمایشگر آنها هم تا بشود. این کار آن‌گونه که فکرش را می‌کنید ساده نیست زیرا باید علاوه بر اینکه لپ‌تاپ به بیرون و داخل تا می‌شود، رابط کاربری جدیدی نیز داشته باشد. مطمئناً تولید و عرضه چنین دستگاهی بازار لپ‌تاپ‌ها را در سراسر جهان با تغییرات زیادی همراه خواهد کرد.

متأسفانه مدیر سامسونگ جزئیات بیشتری فاش نکرد و نگفت که با کدام شرکت‌ها در حال همکاری برای تولید لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو است. او همچنین خبر نداد که زمان معرفی این دستگاه چه زمانی خواهد بود.

مطمئناً فکر کردن به اینکه می‌توانیم نمایشگر یک لپ‌تاپ را تا کنیم و در فضاهای محدود و کوچک به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینیم، بسیار جذاب است.

به هر حال، قطعاً با پایان کنفرانس Developer سامسونگ می‌توانیم به اطلاعات بیشتری در مورد مسیر آینده‌ای که کمپانی کره‌ای در پیش گرفته داشته باشیم.

انتظار می‌رود که سامسونگ از همایش دو روزه خود بهره ببرد تا اولین تصاویر از گوشی تاشو را به نمایش درآورد.

با این شرایط، هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که سامسونگ می‌خواهد گوشی تاشو خود را در چه تاریخی و با چه قیمتی به فروش برساند. هرچند کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که کنفرانس Developer مکان مناسبی است تا برخی ویژگی‌های گلکسی ایکس مانند رابط کاربری آن را مشاهده نماییم.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل سامسونگ، لی کیه‌ئونگ تائه، این کمپانی قصد دارد در کنفرانس دو روزه خود نشان دهد که رابط کاربری، عملیات چند برنامه‌ای و سیستم عامل گوشی تاشو چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید