کرکر GrayKey دیگر نمی‌تواند آیفون‌های با iOS 12 را باز کند - تکفارس 
کرکر GrayKey دیگر نمی‌تواند آیفون‌های با iOS 12 را باز کند - تکفارس 
کرکر GrayKey دیگر نمی‌تواند آیفون‌های با iOS 12 را باز کند - تکفارس 

کرکر GrayKey دیگر نمی‌تواند آیفون‌های با iOS 12 را باز کند

پوریا اسدی
۵ آبان ۱۳۹۷ - 13:30
کرکر GrayKey دیگر نمی‌تواند آیفون‌های با iOS 12 را باز کند - تکفارس 

آیا  GrayKey در نهایت شکست خورده است؟ حداقل در حال حاضر اینچنین به نظر می‌رسد. بر اساس منابع مختلف، سیستم عامل iOS 12 از توانایی دستگاه برای شکستن آیفون خسته شده است.

اگر شما با این دستگاه رمز گشایی رمز عبور آشنا نیستید ما خبرهایی را در این مورد پوشش داده‌ایم. باید بدانید که GrayKey در اوایل امسال عرضه شد و هدف آن ارائه یک راه آسان به سازمان‌های مجری قانون برای باز کردن آیفون‌های مشکوک و جمع آوری اطلاعاتی است که احتمالا به حل یک پرونده‌ی جنایی کمک می‌کند. با این حال، اپل به خاطر حفاظت قاطعانه از داده‌های مشتریانش به شکل دیوانه وار شناخته می‌شود – همانطور که در مبارزه علیه FBI نشان داده است – و همواره درگیر بازی موش و گربه با دستگاه‌های امنیتی بوده است.

پس از تلاش‌های شکست خورده‌ برای جلوگیری از کارایی GrayKey – از جمله USB Restricted Mode که می‌توان آن را توسط یک قطعه جانبی ۳۹ مختل کرد – به نظر می‌رسد که اپل در نهایت این دستگاه را شکست داده است، در نتیجه  GrayKey در حال حاضر قادر به باز کردن آیفون‌هایی با سیستم عامل iOS 12 نیست. در حالی که GrayKey هنوز هم می‌تواند “استخراج جزئی” را انجام دهد و فایل‌ها و متادیتا‌های غیر رمزگذاری شده مانند اندازه‌ی فایل‌ها و ساختار پوشه را بدست بیاورد اما دیگر نمی توانند از روش‌های قبلی خود استفاده کنند که شامل حملات بروت فورث برای باز کردن کد‌های عبور و  دور زدن ویژگی حفاظت در برابر حدس‌های مکرر اپل می‌شود .

در بین خدمات امنیتی، هیچ کس کاملا مطمئن نیست که چگونه اپل این مشکل را مدیریت کرده است. در حالی که روش‌های قدیمی‌تر مانند USB Restricted پس از معرفی به طور کامل قابل شناسایی بود، روش جدید اپل برای قفل کردن GrayKey هنوز مشخص نشده است. ولادیمیر کاتالوف، رئیس اداره فناوری‌های جرم شناسی به Elcomsoft، گفت:

هیچ نظری ندارم. این می‌تواند همه چیز از کرنل محافظ بهتر گرفته تا محدودیت‌های قوی تر نصب و راه اندازی پروفایل را شامل شود.

در حالی که این خبر خوبی برای کاربران آیفونی است که  نگران امنیت دستگاه خود هستند، خبر خوبی برای مجریان قانون نیست که ممکن است به GrayKey برای جمع آوری اطلاعات ضروری متکی باشند. قیمت یک واحد GrayKey از ۱۵،۰۰۰ دلار آغاز شده و قیمت‌ها به ۳۰،۰۰۰ دلار برای یک دستگاه که می‌تواند در شبکه‌های مختلف اینترنت استفاده شود، ادامه می‌یابد و صد البته روز بدی برای افرادی است که در GrayKey سرمایه گذاری کرده اند.

هنوز هم احتمال دارد که دستگاه کاملا کارایی خود را از دست نداده باشد. یک نفر ممکن است راهی برای دور زدن امنیت پیشرفته‌ی iOS 12 پیدا کند و دوباره بازی جلوگیری از دسترسی به داده‌ها را شروع کند.

آیا شرکت اپل که همواره مدعی حفاظت از اطلاعات کاربران خود بوده، در این بازی موفق خواهد شد؟ امنیت سیستم‌عامل اپل را نسبت به اندروید چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید