به کارگیری Snapdragon 675 کوالکام در گوشی‌های میان‌رده‌ - تکفارس 
به کارگیری Snapdragon 675 کوالکام در گوشی‌های میان‌رده‌ - تکفارس 
به کارگیری Snapdragon 675 کوالکام در گوشی‌های میان‌رده‌ - تکفارس 

به کارگیری Snapdragon 675 کوالکام در گوشی‌های میان‌رده‌

پوریا اسدی
۱ آبان ۱۳۹۷ - 11:30
به کارگیری Snapdragon 675 کوالکام در گوشی‌های میان‌رده‌ - تکفارس 

کوالکام در اوایل سال جاری، تراشه‌های جدید سری Snapdragon 700 را معرفی نمود اما به نظر می‌رسد سری ۷۰۰ هرگز جایگزینی برای سری ۶۰۰ نبوده است. در واقع، این شرکت یک تراشه سری جدید را معرفی کرده است – Qualcomm Snapdragon 675.

تراشه جدید با هدف ارائه‌ی برخی از ویژگی‌های پردازنده‌ی پریمیوم کوالکام به گوشی‌های ارزان قیمت از جمله بهینه‌سازی برای بازی تولید شده است و شرکت کوالکام می‌گوید که این تراشه می‌تواند به کاهش ۹۰٪ تاخیر در بازی بیانجامد. به غیر از این، تراشه Qualcomm Spectra 250L سیگنال تصویری را پشتیبانی می‌کند که از سنسورهای دوربین تا ۴۸ مگاپیکسلی، حالت عمودی، زوم اپتیکال ۵ برابر و غیره پشتیبانی می‌کند.

کوالکام همچنین هوش مصنوعی در این تراشه را بهبود بخشیده است. به گفته این شرکت، تراشه عملکرد هوش مصنوعی را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و شامل موتور هوش مصنوعی برای انجام کارهایی مانند انطباق با صدای کاربر بهینه سازی شده است.

کوالکام در بیانیه ای اعلام کرد:

با قابلیت‌های پیشرفته‌ برای بازی، عملکرد قابل توجه دوربین و یک موتور هوش مصنوعی چند هسته‌ای، گوشی‌های مبتنی بر Snapdragon 675 تجربه‌های جدیدی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورد.

هنگامی‌ که صحبت از پردازش خام به میان می‌آید، تراشه دارای  هشت هسته‌ی کرایو ۴۶۰ با سرعت کلاک تا ۲٫۰گیگاهرتز است. شش هسته‌ی آن برای بهبود کارایی ساخته شده‌اند و به همین ترتیب با استفاده از آنها در تراشه عمر باتری بهبود می‌یابد. سپس، هنگامی‌که عملکرد بالاتر نیاز است، دو هسته عملکردی وارد خواهد شد. این برای آنچه که در نهایت یک تراشه متوسط ​​خواهد بود بد نیست. طبق گفته کوالکام، تراشه احتمالا در گوشی‌های با قیمت ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلاری درنظر گرفته شده است و در حالی که این یک محدوده قیمت بالا است، تراشه‌ها را از دستگاه‌های سری ۷۰۰ متمایز می‌کند که به نظر می‌رسد در گوشی‌های گران قیمت با هدف ارائه خدمات به مشتریان پریمیوم بدون برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری که امروزه برای گوشی‌های پرچم‌دار در نظر گرفته می‌شود،در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

همانطور که از یک تراشه کوالکام انتظار می‌رود، تاکید زیادی روی مودم  وجود دارد. این تراشه  مجهز به مودم Snapdragon X12 است که سرعت دانلود تا ۶۰۰ مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. تراشه همچنین از  Quick Charge 4 کوالکام بهره می‌برد که می‌تواند باتری را از صفر تا ۵۰ درصد در ۱۵ دقیقه شارژ کند، هرچند بسته به اندازه باتری متفاوت است.

دقیقا دقیقا مشخص نیست که چه زمانی گوشی مجهز به Snapdragon 675 جدید شروع به ظهور می‌کند، هرچند براساس پیشینه قبلی کوالکام، احتمالا ما طی چند ماه آینده گوشی‌هایی را با تراشه جدید مشاهده خواهیم نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید