پیش‌بینی تحلیلگران از فروش آیفون ایکس آر - تکفارس 
پیش‌بینی تحلیلگران از فروش آیفون ایکس آر - تکفارس 
پیش‌بینی تحلیلگران از فروش آیفون ایکس آر - تکفارس 

پیش‌بینی تحلیلگران از فروش آیفون ایکس آر

سید محمد معلمی
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 11:30
پیش‌بینی تحلیلگران از فروش آیفون ایکس آر - تکفارس 

در جمعه پیش‌رو، گوشی آیفون ایکس آر عرضه خواهد شد به همین دلیل همزمان با این عرضه، پیش‌بینی‌هایی نیز در مورد میزان فروش این گوشی انجام شده است.

به گغته رابرت کیهرا، یکی از تحلیلگران Guggenheim Securities، در دسترس قرار گرفتن آیفون ایکس آر به عنوان مقرون به صرفه‌ترین گوشی تولید شده توسط اپل در سال ۲۰۱۸، تأثیرات منفی روی آمارهایی خواهد گذاشت که کارشناسان تا کنون به دست آورده‌اند. یکی از این آمارها، میانگین قیمت آیفون‌های می‌باشد. برای مثال، سال گذشته اپل گران‌قیمت‌ترین آیفون خود یعنی آیفون ایکس را با میانگین قیمت ۷۰۰ دلار به فروش رساند در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۵۱ دلار بود.

به عقیده کیهرا، این افزایش قیمت در سال جاری رخ نخواهد داد زیرا قیمت آغازین آیفون ایکس آر چیزی حدود ۷۴۹ دلار می‌باشد. او بر این باور است که آیفون ایکس آر، تضعیف‌کننده بازار دیگر محصولات اپل خواهد بود.

قیمت پایین‌تر این گوشی نسبت به دو مدل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس و داشتن مشخصات فنی مناسب و کارآمد، انتظار می‌رود که باعث افزایش فروش این دستگاه شود.

کیهرا اضافه می‌کند که آیفون ایکس آر ممکن است سبب تشویق دارندگان آیفون ۶، آیفون ۶ اس و آیفون ۷ شود تا گوشی‌های خود را ارتقا دهند به همین دلیل این گوشی دارای صفحه نمایش LCD می‌تواند نسبت به میزان فروش آیفون ۸ در سال گذشته، حدود ۵۰ درصد رشد داشته باشد.

در واقع این تحلیلگر انتظار دارد که فروش آیفون ایکس آر در همین سه‌ماهه سال جاری میلادی به اندازه‌ای خوب باشد که حتی تا ۴۰ درصد، فروش آیفون‌ها را جبران نماید. به علاوه، این احتمال وجود دارد که بازار محصولات اپل در دومین هفته ماه مارس، تا ۵۰ درصد زیادتر شود.

کیهرا می‌گوید که گرانترین آیفون یعنی همان مدل ایکس اس مکس، می‌تواند نسبت به آیفون ایکس اس فروش بیشتری را به خود اختصاص دهد به طوری که از هر سه آیفونی که به فروش می‌رسد، یکی از آنها این دستگاه باشد.

کیهرا به دنبال آن است تا اپل گزارش دهد که در چهارمین سه‌ماهه مالی سال جاری میلادی (که البته ماه قبل تمام شد)، ۴۷ میلیون دستگاه به فروش رسانده است. اگر این اتفاق رخ دهد، یعنی کمپانی مالک آیفون‌ها نسبت به سال گذشته ۱ درصد پیشرفت داشته است.

او انتظار دارد که در سه‌ماهه مالی سال جاری، در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، ۳ درصد رشد کند و به طور کلی ۸۰ میلیون گوشی بفروشد.

همچنین تا ماه سپتامبر، قیمت میانگین آیفون‌ها در آمار سالانه، می‌تواند به ۲۴ درصد نیز برسد و این یعنی نسبت به هفته جاری حدود ۶ درصد سقوط.

علاوه بر این آمار، کیهرا معتقد است که فروش فوق‌العاده سری ۴ اپل واچ، باعث می‌شود که این کمپانی در دیگر محصولات خود نیز آمار قابل قبولی ارائه کرده باشد زیرا در سال مالی ۲۰۱۸، حدود ۳۸ درصد رشد داشته است و انتظار می‌رود که این اتفاق در سال مالی ۲۰۱۹ به ۲۴ درصد نیز برسد.

در مورد آیپدهای اپل هم بگوییم که کیهرا انتظار دارد تا در سه‌ماهه چهارم مالی اپل که در ماه سپتامبر به پایان رسید، فروش آنها ۱ درصد بیشتر شود. به علاوه، اقدامات خدماتی نیز می‌تواند در همین بازه زمانی مشابه به میزان ۱۴ درصد افزایش یابد و این یعنی امکان دارد به ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید