بیش از ۷۵ درصد گوشی‌های گوگل پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند - تکفارس 
بیش از ۷۵ درصد گوشی‌های گوگل پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند - تکفارس 
بیش از ۷۵ درصد گوشی‌های گوگل پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند - تکفارس 

بیش از ۷۵ درصد گوشی‌های گوگل پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند

سید محمد معلمی
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 22:30
بیش از ۷۵ درصد گوشی‌های گوگل پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند - تکفارس 

علی رغم اینکه نسخه ۹ اندروید در تاریخ ۶ سپتامبر سال جاری میلادی معرفی شد، ولی هنوز این ورژن از محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را نمی‌توان روی بیش از ۰٫۱ درصد گوشی‌ها مشاهده کرد. البته به نظر می‌رسد این خبر نقض شده باشد زیرا به گفته ریک اوسترلوه، نائب رئیس گوگل در بخش سخت‌افزار، قضیه ذکر شده در مورد گوشی‌های گوگل پیکسل کاملاً متفاوت است.

در پاسخ به خبری که در مورد iOS 12 منتشر شد و مشخص گردید این سیستم عامل توانسته در کمتر از یک ماه پس از معرفی روی بیش از ۵۰ درصد آیفون‌ها و آیپدها نصب شود، اوسترلوه اعلام کرد که اندروید P هم‌اکنون روی حداقل ۷۵ درصد تمام گوشی‌های گوگل پیکسل نصب شده است.

این آمار نشان می‌دهد که دارندگان محصولات دو شرکت اپل و گوگل، دستگاه‌هایشان را تقریباً همزمان بروزرسانی می‌کنند.

به طور کلی، اگرچه دارندگان آیفون‌ها و آیپدها iOS 12 را در کمتر از یک ماه پس از معرفی روی ۵۰ درصد دستگاه‌ها نصب کرده‌اند ولی بر اساس آمار، تعداد نصب کنندگان این سیستم عامل در ماه دوم پس از عرضه به صورت قابل‌توجهی در حال کاهش یافتن است و این یعنی به احتمال زیاد، همان ۷۵ درصدی که گوگل به دست آورده، برای iOS 12 نیز حاصل شود ولی تا نیمه‌های ماه نوامبر.

بر اساس یک آمار رسمی و ارائه شده توسط IDC در اوایل سال جاری میلادی، گوگل توانسته ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار گوشی پیکسل در سال ۲۰۱۶ و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار عدد را در سال ۲۰۱۷ به فروش برساند. از این آمار چنان برداشت می‌شود که تعداد کل گوگل پیکسل‌های به فروش رفته ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار عدد می‌باشند که البته ما آمار مربوط دستگاه‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۸ که مطمئناً زیاد هستند را در نظر نگرفته‌ایم.

به هر حال، اگر ادعای اوسترلوه مبنی بر اینکه ۷۵ درصد گوشی‌های پیکسل به اندروید ۹ بروزرسانی شده‌اند درست باشد، باید بگوییم که در آمار بعدی مربوط به گستردگی نسخه‌های اندروید، باید نام آخرین ورژن این سیستم عامل را ببینیم.

انتظار می‌رود که حضور این نسخه در آمار، با عدد قابل‌توجهی همراه باشد زیرا علاوه بر گوشی‌های گوگل پیکسل، وان‌پلاس ۶، نوکیا ۷ پلاس و سونی اکسپریا ایکس زد ۲ نیز این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. به علاوه، فروش گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ نیز به تازگی آغاز شده که به خودیِ خود مطمئناً آمار را افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید