رویای شرکت فورد برای آینده‌ای بدون چراغ راهنمایی و علامت ایست - تکفارس 
رویای شرکت فورد برای آینده‌ای بدون چراغ راهنمایی و علامت ایست - تکفارس 
رویای شرکت فورد برای آینده‌ای بدون چراغ راهنمایی و علامت ایست - تکفارس 

رویای شرکت فورد برای آینده‌ای بدون چراغ راهنمایی و علامت ایست

پوریا اسدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
رویای شرکت فورد برای آینده‌ای بدون چراغ راهنمایی و علامت ایست - تکفارس 

روزی را تصور کنید که شما دیگر مجبور نباشید در چراغ قرمز توقف کنید. فورد معتقد است خودروها در آینده، می‌توانند حرکت خود را به منظور عبور از تقاطعات طوری تنظیم کنند که نیازی به توقف نداشته باشند. فورد معتقد است که این می‌تواند در زمان صرفه جویی کند و از تصادفات جلوگیری نماید. شرکت فورد این ایده را در بریتانیا به آزمایش گذاشته است.

در حال حاضر در خیابان‌های میلتون کینز سیستم تجربی “مدیریت اولویت در تقاطع” فورد به کار گرفته شده است. این سیستم از ارتباطات وسیله‌ی نقلیه به وسیله‌ی نقلیه (V2V)، یک رسانه ارتباطی مانند وای‌فا استفاده می‌کند که به ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های مورد نظر  را ارسال و دریافت کنند.

با کمک این فناوری، اتومبیل‌ها قادر به پخش مکان، مسیر سفر و سرعت خود هستند. به گفته‌ی فورد، نرم افزار، مسیر خطوط وسیله نقلیه را در بر می‌گیرد و سرعت بهینه برای هر وسیله نقلیه برای حرکت بدون توقف در تقاطع را ارائه می‌دهد. خودروها در این آزمایش با راننده‌ی انسانی هستند، اما فورد امیدوار است تا در نهایت این سیستم را به وسایل نقلیه خودران اعمال کند. فورد در بیانیه‌ای گفت:

شبکه کردن تمامی‌ اتومبیل‌های خودران با V2V می‌تواند به طور بالقوه نیاز به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را از بین ببرد.

فورد چندین مورد دیگر برای V2V و V2X (وسیله نقلیه به همه چیز) در بریتانیا تحت یک برنامه تحقیقاتی دو ساله که در حال حاضر پیچیده بوده را در نظر گرفته است. سازنده خودرو ادعا می‌کند که سیستمی را آزمایش کرده است که در هنگام عبور از تقاطع هشدار می‌دهد که رانندگان به یک تصادف احتمالی در حال نزدیک شدن هستند. این هشدار کمک می‌کند تا اتومبیل‌ها با چراغ‌ سبز هماهنگ شوند و  همچنین به  رانندگان موقعیت و فاصله وسایل نقلیه اضطراری را  نشان می‌دهد.

V2V و V2X اغلب توسط خودروسازان به عنوان راهی برای بهبود ایمنی و افزایش راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم هوشمند تقاطع آزمایشی هوندا که در حال حاضر در ماریسویل اوهایو آزمایش می‌شود، از V2X برای اتصال اتومبیل با دوربین‌های نصب شده در ساختمان و مکانهای نزدیک استفاده می‌کند. دوربین‌ها دارای موقعیتی بهتری نسبت به رانندگان پشت فرمان هستند، بنابراین سیستم اجازه می‌دهد تا رانندگان عملا تمام گوشه‌ها و نقاط کور را ببینند و به طور بالقوه از تصادف اجتناب شود.

سیستم‌هایی مانند آن چیزی که توسط فورد و هوندا ارائه شده‌اند وعده‌های امیدوار کننده‌ای را برای V2V و V2X می‌دهند، اما ممکن است به کار گرفتن این تکنولوژی در مقیاس وسیع سخت باشد. برای به دست آوردن مزایای کامل، اکثر خودروها و وسایل نقلیه دیگر ، تقاطع‌ها و سایر زیر ساخت‌های مرتبط، باید با سخت افزار لازم مجهز شوند. در حالی که برخی از خودروسازان این کار را شروع کرده‌اند، اتومبیل‌های مجهز به V2V قطعا در اقلیت هستند. با توجه به کمبود اولویت هزینه‌های زیربنایی در اکثر کشورها، بعید به نظر می‌رسد که سازمان‌های دولتی شروع به اضافه کردن دوربین‌ها و سخت‌افزار‌های لازم به تقاطع‌ها کنند.

شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید