استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلاس‌های دانشگاه آریزونا - تکفارس 
استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلاس‌های دانشگاه آریزونا - تکفارس 
استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلاس‌های دانشگاه آریزونا - تکفارس 

استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلاس‌های دانشگاه آریزونا

پوریا اسدی
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
استفاده از هدست واقعیت مجازی در کلاس‌های دانشگاه آریزونا - تکفارس 

دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا هزینه‌ی اضافی برای تحصیل خود در این ترم پرداخت خواهند کرد: یک هدست واقعیت مجازی برای دوره‌ی جدید. بر اساس شهرت خود به عنوان یکی از دانشگاه‌های نوآورانه ایالات متحده، تصمیم به پذیرش واقعیت مجازی، اثبات کننده‌ی این موصوع است که واقعیت مجازی دیگر مخصوص گیمرها نیست، بلکه ابزار آموزشی ارزشمندی است.

در حال حاضر، ایالت آریزونا برنامه ابتکاری واقعیت مجازی خود را برای دانش آموزان زیست شناسی به کار گرفته است که از تکنولوژی برای تکمیل تکالیف استفاده خواهد کرد. برای یک بخش از برنامه درسی، دانش آموزان از واقعیت مجازی برای تجزیه و تحلیل گیاهان و حیوانات خیالی در سایر سیارات استفاده خواهند کرد. برای سایرین، آنها باید بر روی چگونگی ساخت یک ایستگاه فضایی بدون ایجاد آسیب به تنوع زیستی سیاره کار کنند. استفاده از واقعیت مجازی برای هر دانش آموز در محوطه دانشگاه و نیز کسانی که به ماژول‌های آنلاین یادگیری ایالت آریزونا دسترسی دارند، مجاز است.

Philippos Savvides، مدیر فناوری‌های یادگیری EdPlus در دانشگاه ایالتی آریزونا، به دانش‌آموزان برای دسترسی به شبیه سازی‌هایی که در دوره‌های کاربردی در واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، پرداخته است:

شبیه‌سازی‌ها برای همه دانش‌آموزانی که زیست شناسی عمومی‌ BIO 181، زیست شناسی سلولی و مولکولی BIO 394، اکولوژی BIO 321 و  فیزیولوژی  حیوانات BIO 361 را در برنامه‌ی خود دارند، در دسترس هستند. BIO 394، BIO 321 و BIO 361 دوره‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برنامه آموزش کاملا آنلاین در علوم زیست شناسی است. علاوه بر مرورگر، شبیه سازی‌ها برای هدست‌ها و گوشی‌های دارای این امکانات نیز در دسترس است و ما در حال حاضر از Lenovo Mirage Solo برای دانش آموزان استفاده می‌کنیم.

تصمیم به پذیرش واقعیت مجازی به عنوان بخشی از مشارکت با گوگل و شرکت واقعیت مجازی Labster است. ایالت آریزونا برای چندین سال با هر دو سازمان مشغول به کار بوده است، گرچه این اولین بار است که واقعیت مجازی به طور رسمی‌ به عنوان یک جزء اصلی از کلاس‌های دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Savvides همچنان ادامه داد:

مدرک آنلاین علوم زیست شناسی برای دانشجویان درجه یک STEM در سراسر جهان جذاب است و ارائه الزامات آزمایشگاهی با استفاده از شبیه سازی مجازی یک راه حل است که هم  قابل دسترس و هم مقیاس‌پذیر است. به صورت پویا، شبیه سازی تقاضای تقریب نامحدود را برای تجربیاتی که در یک فضای فیزیکی ممکن نیست را ارضا خواهد کرد.

اگر این کلاس‌ها موفقیت آمیز باشد، معرفی واقعیت مجازی به دوره‌های دیگر خیلی طول نخواهد کشید. باید در نظر گرفت که از دارو و ساخت موسیقی گرفته تا تاریخ باستان، بسیاری از سناریوهای واقعیت مجازی وجود دارد که برای یادگیری عالی هستند.

آیا شما استفاده از این فناوری را در زمینه‌ی درسی مفید می‌دانید؟ در صورت دسترسی از آن استفاده خواهید نمود؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید