قورباغه شیشه ای کلمبیایی عصری جدید را در مطالعات این حوزه رقم زد - تکفارس 
قورباغه شیشه ای کلمبیایی عصری جدید را در مطالعات این حوزه رقم زد - تکفارس 

قورباغه شیشه ای کلمبیایی عصری جدید را در مطالعات این حوزه رقم زد

سپهر بندزر
۳ خرداد ۱۴۰۲ - 12:08
قورباغه شیشه ای کلمبیایی

پس از سالها مطالعه در جنگل‌های کلمبیا و موزه‌های این کشور، گونه جدیدی از قورباغه با نام Centrolenidae یا قورباغه شیشه ای کلمبیایی به دنیای حیوانات اضافه شد.

کلمبیا مملو از گونه‌های مختلف قورباغه است که تشخیص ویژگی‌های جسمی و تفاوت آنها نسبت به سایر گونه‌ها، نیازمند تحقیقات گسترده‌ای است. لوییزا فرناندا، زیست شناس کلمبیایی اظهار کرد که اگرچه این گونه حیوانی در سال ۲۰۱۶ کشف شد، اما جمع آوری داده درباره فیزیک بدن بچه وزغ‌ها و سنین بالاتر تا ۵ سال طول کشیده است.

قورباغه شیشه ای کلمبیایی

این تحقیقات به کارشناسان و علاقمندان این حوزه اجازه می‌دهد تا دسته بندی درست و کاملی از قورباغه‌ها و هویت آنها داشته باشند تا بتوانند جمعیت آنها را نظارت و کنترل کنند و همچنین به سادگی تنوع گونه‌ها و نمونه‌های جدید را تشخیص دهند.

Arcila-Pérez، یکی از ساکنین کلمبیا و محقق در این حوزه گفت:

تا چند سال گذشته، صداهایی را از مناطق جنگلی می‌شنیدم و از منبع صدا آگاه نبودم، اما حالا خاطرات آن روز‌ها را غنیمت می‌شمارم و زندگی خود را صرف شناخت قورباغه ها می‌کنم، حیواناتی دوست داشتنی که توسط جامعه طرد شده‌اند. مطالعات روی قورباغه‌ها شگفت انگیز است و در یک گونه، برخی از قورباغه‌های بالغ تخم‌ها را در یک کیسه مخصوص در معده خود نگه‌ می‌دارند و بعداً آنها را به‌عنوان قورباغه‌های کوچک و تکامل یافته استفراغ می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید