مشکل آنتن آیفون‌های جدید ممکن است به طراحی آن‌ها ربط داشته باشد - تکفارس 
مشکل آنتن آیفون‌های جدید ممکن است به طراحی آن‌ها ربط داشته باشد - تکفارس 
مشکل آنتن آیفون‌های جدید ممکن است به طراحی آن‌ها ربط داشته باشد - تکفارس 

مشکل آنتن آیفون‌های جدید ممکن است به طراحی آن‌ها ربط داشته باشد

علیرضا هاشمی
۳ مهر ۱۳۹۷ - 20:45
مشکل آنتن آیفون‌های جدید ممکن است به طراحی آن‌ها ربط داشته باشد - تکفارس 

هنگامی که آیفون‌های جدید با نام‌های iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR در تاریخ ۱۲ سپتامبر معرفی شدند، یک وبلاگ اختصاصی که در زمینه عملکرد ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کند، اعلام کرده بود که آیفون‌های جدید ممکن است هنگام دریافت سیگنال در محیط‌هایی که پوشش ضعیفی دارند، با مشکل رو به رو شوند. این مشکل در دو بخش اتصالات LTE و وایفای ذکر شده بود. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.این اطلاعات تجزیه و تحلیل شده بر اساس آزمون‌های عملکرد آنتن FCC که بر روی گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max صورت گرفته، به دست آمده است و در ابتدا به صورت گمانه زنی مطرح شده بود.

به همین دلیل است که در حال حاضر شکایت‌های بسیاری در این مورد به دست رسیده است و بسیاری از کاربران عنوان کرده‌اند که عملکرد آیفون‌هایشان از حد متوسط نیز پایین‌تر آمده و این مشکل تنها به شبکه‌های Verizon، Mobile و وایفای محدود نمی‌شود. اما تاکنون کسی مسئولیت این اشکال را بر گردن نگرفته است.

به گفته‌ی مهندس رادیویی Andrew Shepherd، بررسی فایل‌های فاش شده از FCC نشان می‌دهند که تقویت کننده سیگنال‌ در آیفون‌های جدید بسیار قدرتمند است اما گیرنده آنتن قادر به دریافت این سیگنال‌های قدرتمند نیست و در این امر شکست می‌خورد.

اپل در گوشی‌های خود همیشه ۴ آنتن قرار می‌دهد و به کمتر از این قانع نیست. اما امسال اپل تعدادی بند قرار داده تا این آنتن‌ها را تحت پوشش خود در بیاورند و این موضوع باعث محدودیت آن‌ها شده است. در کنار این بندها، نوارهای فولادی در اطراف آیفون‌ها وجود دارد که ممکن است به ضعیف‌تر شدن این سینگال‌ها کمک کرده باشد.

از آنجا که در هر زمان تنها یک آنتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور کلی باعث می‌شود که گیرنده همیشه به صورت منفی باشید. طبق آزمایشات FCC، کاهش قدرت انتقال در این گوشی‌ها صورت گرفته، حتی با وجود اینکه تقویت کننده به خوبی کار می‌کند. در سناریو‌های واقعی که ممکن است برای کاربران پیش آید،  این مشکل در مناطقی پدیدار می‌شود که در آن رنج قدرت سیگنال متفاوت است و اکثر کاربرانی که این مشکل را گزارش کرده‌اند در چنین وضعیتی قرار داشته‌اند. اپل می‌تواند از طریق یک بروزرسان نرم‌ افزاری قسمتی از این مشکل را رفع نماید و از این طریق آیفون‌های جدید بتوانند به شبکه‌هایی که پاسخگویی بهتری دارند، متصل شوند. اما قسمت دیگر این مشکل ممکن است به دلیل طراحی این گوشی‌ها رخ داده باشد و باید اطلاعات بیشتر در این مورد در دسترس قرار گیرد.

از سوی دیگر، همان مهندس رادیویی، تست FCC آنتن‌های گوشی Pixel 3 XL را منتشر کرده و عنوان کرده که این گوشی در زمینه ارتباطات LTE یکی از برترین‌ها است. بنابراین بسیار جالب توجه خواهد بود اگر این گوشی‌ها از نظر سرعت دانلود مورد مقایسه قرار دهند.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با مشکل آنتن گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید