چگونه T-Mobile با اینترنت ۵G خود ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت را به چالش می‌کشد - تکفارس 
چگونه T-Mobile با اینترنت ۵G خود ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت را به چالش می‌کشد - تکفارس 
چگونه T-Mobile با اینترنت ۵G خود ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت را به چالش می‌کشد - تکفارس 

چگونه T-Mobile با اینترنت ۵G خود ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت را به چالش می‌کشد

سید محمد معلمی
۱ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
چگونه T-Mobile با اینترنت ۵G خود ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت را به چالش می‌کشد - تکفارس 

در ماه ژوئن، شرکت T-Mobile گزارش داد که می‌خواهد با Sprint، ادغام شود و New T-Mobile را راه‌اندازی نماید.

به عنوان بخشی از برنامه ادغام این دو شرکت، New T-Mobile تأسیس خواهد شد تا شرکت‌های سنتی ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت مانند Comcast و Charter را به چالش بکشد.

طی یک بیانیه که به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارائه شد، مدیر اجرایی T-Mobile، آقای میشائل سیورت جزئیات برنامه این کمپانی برای ارائه سرویس‌های با پهنای باند گسترده را تشریح کرد. او در گزارش خود یادآور شد که ۷۹ درصد آمریکایی‌ها حداقل از ۱ یا ۲ دستگاه برای استفاده از اینترنت بهره می‌برند ولی T-Mobile می‌تواند سرویس اینترنت پرسرعت را برای آن دسته از افراد که در مکان‌های دوردست زندگی می‌کنند یعنی روستائیان، فراهم آورد.

اگر این برنامه‌ها به واقعیت تبدیل شوند، قطعاً ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت مانند Comcast و Charter با چالش بزرگی روبه‌رو خواهند شد. در گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمده که New T-Mobile قادر خواهد بود که تا سال ۲۰۲۴ به ۵۲ درصد کدهای پستی روستایی خدمات ارائه کند. این یعنی ورود T-Mobile به ۶۸ درصد محدوده خدماتی Comcast و ۶۴ درصد محدوده خدماتی Charter.

سیورت پیش‌بینی می‌کند که در بازه زمانی ۶ سال آتی، شرکت New T-Mobile جزو چهار کمپانی برتر ارائه‌دهنده سرویس اینترنت خواهد شد که انتظار می‌رود تعداد مشتریان این شرکت تا سال ۲۰۲۱ به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و تا سال ۲۰۲۴، به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار برسد.

سیورت همچنین مدعی شد که New T-Mobile محبوبترین شرکت ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت در محدوده‌های روستایی خواهد شد زیرا با امکانات کم این مناطق سازگاری بیشتری خواهد داشت.

در بیانیه این کمپانی آمده است: با توجه به اهمیتی که مناطق روستایی دارند، ما تخمین می‌زنیم که ۲۰ تا ۲۵ درصد کاربران اینترنت وایرلس در این مکان‌ها که امکانات کمتری دارند، باشند. مشتریان روستایی جذب خدمات و پیشنهادات مختلف و مقرون به صرفه New T-Mobile خواهند شد زیرا در حال حاضر ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت در مناطق کم‌برخوردارتر، قیمت‌های زیادی را بابت اینترنت از مشتریان دریافت می‌کنند.

در فایل ضمیمه شده به بیانیه نشان داده شد که چگونه T-Mobile می‌خواهد تجارت خدمات اینترنتی خود را گسترش دهد.

سیورت می‌گوید که New T-Mobile از شیوه شرکت Un-carrier که در تجارت گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند، بهره خواهد بود و این یعنی مشتریان نیازی نیست با قراردادهای بلندمدت و با مفاد طولانی دست و پنجه نرم کنند.

سیورت با اطمینان خاطر صحبت می‌کند که سرویس اینترنت ۵G شرکت New T-Mobile به گونه‌ای خواهد بود که ارائه‌دهندگان سنتی سرویس اینترنت در آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.

در مورد قیمت نیز او هیچ صحبتی نکرد ولی مدعی شد که نسبت به هزینه‌هایی که شرکت‌های سنتی دریافت می‌کنند، منصفانه‌تر و البته مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید