SpaceX قصد دارد میلیاردر ژاپنی را به سفر ماه بفرستد - تکفارس 
SpaceX قصد دارد میلیاردر ژاپنی را به سفر ماه بفرستد - تکفارس 
SpaceX قصد دارد میلیاردر ژاپنی را به سفر ماه بفرستد - تکفارس 

SpaceX قصد دارد میلیاردر ژاپنی را به سفر ماه بفرستد

پوریا اسدی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - 12:00
SpaceX قصد دارد میلیاردر ژاپنی را به سفر ماه بفرستد - تکفارس 

SpaceX ، کارآفرین میلیاردر ژاپنی، Yusaku Maezawa را به عنوان اولین مسافر برای ماموریت بلند پروازانه این شرکت در سفر به  ماه در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد.

مدیرعامل SpaceX ایلان ماسک که خود یک کارآفرین میلیاردر است، نام مازاوا را در یک رویداد ویژه در دوشنبه شب به طور عومی‌ اعلام نمود.

در حالی که سفر پنج روزه شامل پرواز در اطراف ماه به جای فرود روی آن است، با این وجود اولین سفر به ماه از سال ۱۹۷۲، زمانی که آخرین مأموریت آپولو ایالات متحده برگزار شد، خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، مازاوا ۲۵امین نفر برای این سفر خواهد بود.

این بازرگان ۴۲ ساله که پس از راه‌اندازی فروشگاه مد آنلاین که بزرگترین از نوع خود در ژاپن بود، ثروت خود را به دست آورد این سفر را با Big Falcon Rocket (BFR) SpaceX که قرار است برای آزمایش سال آینده انجام شود، طی خواهد کرد.

مازاوا به مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک او را معرفی کرد، گفت:

برای من، این پروژه بسیار معنی دار است.

او ادامه داد:

از زمانی که من یک بچه بودم، ماه را دوست داشتم … فقط خیره شدن به ماه تصوراتم را پر می‌کرد … و برای انسان‌ها همیشه الهام‌بخش بوده است. به همین دلیل من نتوانستم فرصت دیدن ماه از نزدیک را کنار بگذارم.

مازاوا در یک چرخش غیرمنتظره در پرونده، گفت که او نمی‌خواهد چنین تجربه‌ای فوق‌العاده‌ای را به تنهایی داشته باشد.

این کمی‌ منزوی به نظر می‌رسد … بنابراین می‌خواهم این تجربه را با تعداد زیادی از افرادبه اشتراک بگذارم.

مازاوا گفت که او تمام صندلی‌های BFR را با قیمتی ناشناخته خریداری کرده است، به طوری که او می‌تواند تا هشت هنرمند را در یک مأموریت با خود به همراه ببرد. او قصد دارد تا نوازندگان برتر موسیقی، طراحان مد، نقاشان و دیگر هنرمندان را برای این سفر با خود همراه کند. او مشخص نکرده است که قصد دارد چه کسانی را دعوت کند، اما اینکه چه کسی را در ذهن دارد جذاب خواهد بود و حتی بیشتر جالب است که مشخص شود چه کسی پیشنهاد یک سفر رایگان به ماه او را رد خواهد کرد.

میلیاردر ژاپنی گفت که انتظار دارد که هنرمندان از این تجربه به عنوان عنصر الهام بخشی برای ایجاد یک قطعه هنری جدید استفاده کنند و افزود که شاهکارهایشان ” رویاپرداز درون همه‌ی ما را الهام خواهد بخشید”.

گزارش شده که مازوا حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه دارد و توسط فوربس به عنوان ۱۸‌امین شخص ثروتمند در ژاپن در نظر گرفته شده است. این کارآفرین کار خود را با فروش سی دی گروه‌های مورد علاقه خود را از طریق پست و از خانه، قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین مد Zozotown در سال ۲۰۰۴ آغاز نمود. هنر مدرن یکی از علایق وی است، و در سال ۲۰۱۶ او حدود ۸۰ میلیون دلار را برای خرید نقاشی‌های ژان میشل باسکیو و پابلو پیکاسو صرف کرده است.

این که آیا این ماموریت جسورانه انجام می‌شود یا خیر ،در حال حاضر بستگی به SpaceX و موفقیت آزمایش موشک و تجهیزات دیگر در سال‌های آینده دارد.

ما قبلا اینجا بوده‌ایم

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که SpaceX برنامه‌ی خود برای ارسال مسافران به ماه را اعلام نموده است. در سال ۲۰۱۷، این شرکت فضایی خصوصی اعلام نمود که دو نفر پول “هنگفتی” را برای سفر به ماه پرداخت کرده‌اند.

ایلان ماسک هرگز اطلاعات دقیقی در مورد هویت این دو نفر ارائه نکرد و فقط گفت که آنها ستاره‌های ‌هالیوودی نیستند. این سفر قرار بود در پایان سال جاری برگزار شود اما وقتی SpaceX تصمیم گرفت که این طرح را از موشک Falcon Heavy به BFR قدرتمند‌تر تغییر دهد، به تعویق افتاد.

ماسک گفت که ماموریت اصلی این بود که دو فضانورد “با اختیار کامل این قضیه را مد نظر قرار دهند و بدانند که خطرات خاصی وجود دارد … آنها مطمئنا بی تجربه نیستند و ما هر کاری را که بتوانیم، برای به حداقل رساندن این خطر انجام می‌دهیم ، اما احتمال خطر هرگر صفر نخواهد شد.

مازاوا و خدمه هنرمندان او نیز باید از این ریسک مطلع باشند.

صرف نظر از هزینه، آیا شما نیز مشتاق سفر به کره‌ی ماه هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید