۵ دوربین در گوشی “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ سامسونگ - تکفارس 
۵ دوربین در گوشی “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ سامسونگ - تکفارس 
۵ دوربین در گوشی “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ سامسونگ - تکفارس 

۵ دوربین در گوشی “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ سامسونگ

سید محمد معلمی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - 19:30
۵ دوربین در گوشی “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ سامسونگ - تکفارس 

برای شرکتی که در زمینه شگفت‌زده کردن افراد با تولید محصولات مختلف تبحر خاصی دارد، خطر پذیری و فکر کردن به آینده اصلاً کار عجیبی نیست پس می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که استفاده همزمان از دوربین جلو دوگانه و دوربین عقب دوگانه نمی‌تواند کار پیچیده‌ای باشد.

اگرچه بارها و بارها اعلام شده که سامسونگ قصد ندارد پرچمدار آتی نوکیا که دارای ۵ لنز دوربین است را به چالش بکشد و دستگاهی شبیه آن تولید نماید، ولی از شایعات این‌گونه برداشت می‌شود که نمونه “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰، شاید به طور کلی ۵ دوربین داشته باشد.

بر اساس یک گزارش رسیده از منابع خبری ناشناس کره‌ای، گلکسی اس ۱۰ دارای سه نمونه خواهد بود که نسخه “استاندارد” آن کلاً سه دوربین (دو دوربین عقب و یک دوربین جلو) و نسخه “پریمیوم” چهار دوربین (سه دوربین عقب و یک دوربین جلو) و نسخه “اولترا پریمیوم” کلاً پنج دوربین (سه دوربین عقب و دو دوربین جلو) خواهد داشت.

اگر بخواهیم به طور کلی نظر بدهیم، باید بگوییم تعداد ۳ لنز در یک گوشی برای عکسبرداری و فیلمبرداری بسیار زیاد و در عین حال فوق‌العاده است و در نهایت می‌تواند سبب پیشرفت محصولات یک شرکت شود. البته در این بین، کمپانی‌های تولیدکننده باید با کمک دیگران چنین فناوری‌هایی را به محصولاتشان بیاورند.

در سال‌های اخیر، سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا، برای ساخت ماژول‌های دوربین، روی برنامه‌های بخش Electro-Mechanics خود متکی بوده است ولی اگر قرار باشد برای هر گوشی حداقل ۳ لنز دوربین به کار ببرد، باید با یک شرکت دیگر قرارداد امضا نماید و آن را مأمور ساخت ماژول‌های مربوط به دوربین‌ها کند.

متأسفانه، آنطور که مشخصات فنی دوربین‌ها در تلفن‌های همراه پیشرفت کرده‌اند، اخبار زیادی در این حوزه به دست ما نرسیده است.

البته باید در نهایت اشاره کنیم که اگرچه سامسونگ قصد دارد در نسخه “اولترا پریمیوم” گلکسی اس ۱۰ خود ۵ دوربین قرار دهد، نباید آن را پیشتاز این عرصه بدانیم زیرا دیگر رقبا مانند هوآوی و اپل قطعاً نگرانی‌هایی خواهند داشت ولی باز هم محصولاتی تولید خواهند کرد که با کمپانی کره‌ای به رقابت بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید