جایگزین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر از سوی گوگل معرفی شد - تکفارس 
جایگزین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر از سوی گوگل معرفی شد - تکفارس 
جایگزین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر از سوی گوگل معرفی شد - تکفارس 

جایگزین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر از سوی گوگل معرفی شد

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 21:00
جایگزین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر از سوی گوگل معرفی شد - تکفارس 

دیگر اطلاعاتی نمانده که از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل که قرار است فردا معرفی شوند ندانیم مگر پورت‌های موجود در این دستگاه‌ها که شاید بتوانیم آنها را آیفون ایکس اس، ایکس اس پلاس و ایکس سی یا ایکس آر بنامیم. البته علاوه بر سه آیفون، از دو آیپد پرو نیز رونمایی خواهد شد که ظاهر جک هدفون آنها نیز مشخص نیست.

حتی اگر اپل قصد دارد کابل Lightning خود را با تکنولوژی یو‌اس‌بی تایپ سی نیز جایگزین کند که البته بعید است این اتفاق رخ دهد، مطمئناً دیگر نباید منتظر بازگشت جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در این دستگاه‌ها باشیم.

همین اتفاقات ممکن است برای گوشی‌های پیکسل گوگل نیز رخ دهد ولی قرار نیست کابل Lightning را در آنها مشاهده کنیم بلکه با وجود یو‌اس‌بی تایپ سی، نوعی آداپتور هدفون جدید در این گوشی‌ها وجود خواهد داشت.

دانگل هدفون که توسط گوگل به صورت اختصاصی تولید شده، به طور مخفیانه با قیمت ۱۲ دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

آداپتور هدفون ۳٫۵ میلی‌متری که USB-C Digital نام دارد، به نظر می‌رسد تنها با دستگاه‌هایی به خوبی کار کند که سیستم عامل اندروید P یا بالاتر دارند.

البته ممکن است در این رقابت جذاب، کابل Lightning اپل بیشتر به فروش برسد زیرا محصول مالک آیفون‌ها حدود ۳ دلار از تولید گوگل ارزانتر است.

امکان دارد گوگل دلیل گرانتر بودن این کابل را ۳۸ درصد زمان بازخوانی بهتر و ارتقا ۵۳ درصدی آن نسبت به جک هدفون موجود در پیکسل ۲ بداند.

شاید همین‌گونه است که گوگل می‌گوید ولی نمی‌توان از موفقیت USB-C Digital با قطعیت سخن گفت زیرا جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری سنتی هنوز به پایان عمر خود نرسیده و آداپتور جدید گوگل نیز هنوز به خوبی امتحان خود را پس نداده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید