ترامپ از اپل خواست تا محصولاتش را در آمریکا تولید کند - تکفارس 
ترامپ از اپل خواست تا محصولاتش را در آمریکا تولید کند - تکفارس 
ترامپ از اپل خواست تا محصولاتش را در آمریکا تولید کند - تکفارس 

ترامپ از اپل خواست تا محصولاتش را در آمریکا تولید کند

حسین چوبین
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 08:00
ترامپ از اپل خواست تا محصولاتش را در آمریکا تولید کند - تکفارس 

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ صبح دیروز از اپل خواست تا تمامی تولیدات خود را به آمریکا بیاورد. البته خارج کردن صنایع اپل از چین باعث افزایش قیمت این محصولات می‌شود که در چند روز گذشته خبر هایی از این موضوع شنیدیم. دولت آمریکا چند وقتی است تعرفه‌هایی برای واردات و صادرات برای کشور هایی از جمله چین مشخص کرده اما تا به امروز خبری از این تعرفه برای واردات صنایع الکتریکی نبوده است؛ اما به زودی قرار است که این صنایع هم به لیست تعرفه‌ها اضافه شود این تعرفه شامل موارد تولیدی توسط شرکت های Apple , sonos و Fitbit هم می‌شود. در هفته گذشته اپل اعلام کرد که ۲۵ درصد مالیات به قیمت این محصولات اضافه می‌شود، محصولاتی از جمله Airpod ، قلم ،اپل واچ ، Home pad ، مک مینی و …. که این مبلغ اضافه از مشتریان دریافت می‌شود.

صبح دیروز ترامپ در توییتر خود نوشت که بهتر است اپل صنایع مختلف خود را در آمریکا تولید کند. او در ادامه پیشنهاد داد که اگر اپل صنایع خود را در آمریکا تولید کند هیچ  مالیاتی از آن دریافت نخواهد شد. اپل برخی از محصولات خود از جمله mac pros را در آمریکا فقط اسمبل می‌کند اما تولید تمامی قطعات آن در چین انجام می‌شود.

سال گذشته اپل یک میلیارد دلار در شرکت Corning سرمایه گذاری کرد تا شیشه‌ی صفحه نمایش آیفون را تولید کند؛ ترامپ در ادامه گفت مدیر عامل این شرکت متعهد به ساخت سه کارخانه بزرگ در آمریکا شده است. به زودی قرار است این شرکت صدها میلیارد دلار جهت استخدام و ایجاد زیر ساخت ها هزینه کند .

شرکت اپل به تازگی یک دفتر مرکزی در ایالات متحده برای ساخت یک کارخانه بزرگ تولید کننده  LCD در ویسکانسین راه‌اندازی کرده. اما اگر اپل برای صرف نظر از مالیات تصمیم بگیرد که تولیدات خود را به آمریکا بیاورد بازهم به احتمال خیلی زیاد خبری از ارزان‌تر شدن نیست. کشور چین از هرنظر برای ساخت و تولید محصولات الکتریکی مناسب تر است چرا که هزینه کارگر در این کشور بسیار کمتر از سایر کشور هاست و همچنین این کشور دارای زیر ساخت های مناسب‌تر و نیز نیروی بیشتری نسبت به سایر کشور هاست. در صورتی که قرار باشد که همین زیر ساخت ها در کشور دیگری یا آمریکا ساخته شود بسیار هزینه‌بر خواهد بود و زمان زیادی صرف ایجاد این زیر ساخت ها خواهد شد.

وکیل تجاری Scott lincicome اشاره کرد که تولید محصول در آمریکا بسیار هزینه بر است. قیمت یک آیفون که در چین تولید می‌شود حدود ۱۹۰ دلار است اما همین مدل اگر در آمریکا تولید شود قیمت آن حدود ۶۰۰ دلار افزایش می‌یابد و تا زمانی که قرار است وارد بازار شود حدود ۲۰۰۰ دلار افزایش قیمت کلی خواهد داشت که این مبلغ بسیار بیشتر از تعرفه‌ای است که در مورد آن صحبت شده است.

لطفا شما هم نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید