اپل صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
اپل صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
اپل صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

اپل صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند

سید محمد معلمی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
اپل صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

به گزارش تکفارس و به نقل از Counterpoint Research، اپل در رقابتی حساس با دیگر رقبا و با پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف، توانست صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال میلادی شود.
نکته جالب در مورد صدرنشینی این است که سری ۳ ساعت‌های هوشمند زیاد مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته و این آمار بالای فروش سری ۱ می‌باشد که سبب صدرنشینی اپل در این بازار حساس شده است. اما آیا این اتفاق به معنای عدم کیفیت و فروش نرفتن مدل‌های جدید ساعت‌های هوشمند اپل است؟

اپل؛ صدرنشین فروش ساعت‌های هوشمند در دنیا

بر اساس گزارشی که Counterpoint Research منتشر کرد، فروش ساعت‌های هوشمند در سطح جهانی در سه‌ماهه دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش یافته است. بر این اساس به نظر می‌رسد کمپانی‌های مختلف در حال تجربه انقلاب در این صنعت هستند و سعی دارند خود را در این بازار نسبتاً پر سود معرفی کنند.
اپل توانست با سهم ۴۱ درصدی از کل بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال، رده نخست را از آن خود کند هرچند فروش کلی این کمپانی در سال جاری میلادی تقریباً ۴۸ درصد کاهش یافته است.
در واقع، اکثر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در ۹۰ روز دوم سال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش فروش روبه‌رو بوده‌اند و تنها یک شرکت از این مطلب مستثنی بود که آن هم Fitbit نام دارد و توانست با افزایش فروش (سال گذشته ۸ درصد بازار را در اختیار داشت) که تا ۲۱ درصد هم رسید، رده نخست بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.
بنابراین اگرچه اپل هم‌اکنون در صدر جدول فروش ساعت‌های هوشمند است ولی به نظر می‌رسد Fitbit با پیشرفت چشمگیر خود یک رقیب چالش برانگیز برای مالک iOS باشد.

سری ۱ اپل واچ در مقابل سری ۳

در مطالعه انجام شده توسط Counterpoint Research آمده که ۵ مدل برتر و پر فروش ساعت هوشمند در بازه زمانی سه‌ماهه دوم سال، مربوط به مدل‌های جدید نمی‌باشد بلکه سری ۱ توانسته این جایگاه را به اپل اعطا کند.
به گزارش تکفارس، ۹ نفر از ۱۰ خریدار اپل سری ارزانتر و قدیمی‌تر ۱ که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد را خریداری می‌کنند این در حالی است که از سری ۳ سال گذشته رونمایی شده بود.
چنین آماری نشان می‌دهد که طرفداران اپل واچ برای جفت کردن ساعت‌های خود با آیفون‌ها، به دنبال مدل‌های قدیمی‌تر و غیر سلولی هستند.
اگرچه امکان اتصال سلولی در سری ۳ اپل واچ قابلیت جدیدتری به حساب می‌آید و سری ۱ این امکان را ندارد ولی با این وجود گویا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی مدل‌های قدیمی‌تر از محبوبیت بالاتری برخوردارند.
حالا با این اتفاقات، ممکن است شرایط برای اپل واچ سری ۴ که قرار است در تاریخ ۱۲ سپتامبر از آن رونمایی شود کمی متزلزل گردد.
از جمله امکاناتی که اپل قصد دارد در سری جدید ساعت‌های هوشمندش در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، صفحه نمایش لب به لب، منوی بروزرسانی شده و دکمه‌های حساس به لمس خواهند بود.
حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که با امکانات نسبتاً جدید، آیا اپل واچ سری ۴ باعث می‌شود تا مشتریان به این ساعت‌های هوشمند توجه بیشتری کنند یا باز هم سری ۱ هم‌چنان در صدر مدل‌های پر فروش باقی می‌ماند؟
اگر شما هم می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید، نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید