اپل واچ بعدی ممکن است به نمایشگر همیشه روشن مجهز شود - تکفارس 
اپل واچ بعدی ممکن است به نمایشگر همیشه روشن مجهز شود - تکفارس 
اپل واچ بعدی ممکن است به نمایشگر همیشه روشن مجهز شود - تکفارس 

اپل واچ بعدی ممکن است به نمایشگر همیشه روشن مجهز شود

میر مهدی حامی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - 17:00
اپل واچ بعدی ممکن است به نمایشگر همیشه روشن مجهز شود - تکفارس 

متوجه شدن از زمان در ساعت هوشمند اپل کار سختی نیست، یک حرکت سریع در مچ دست و صفحه نمایش ساعت روشن می‌شود. با این حال، بسیاری از کاربران مایل به وجود حالت همیشه فعال هستند تا زمان به طور مداوم نمایش داده شود. به نظر می‌رسد که اپل به دنبال راه‌هایی برای اضافه کردن این ویژگی باشد، یا حداقل این نتیجه‌ای منطقی است که از ثبت اختراع این شرکت که اخیرا منتشر شده برداشت می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

پتنتی که به آن اشاره شد «تکنیک‌های فشرده سازی سوختگی (Burn-In) در نمایشگرهای OLED» نامیده می‌شود. Burn-In حالتی است که می‌تواند در نمایشگرهای عادی نیز رخ دهد، اما در نمایشگرهای OLED رایج‌تر است. پیکسل‌هایی که رنگ‌های اصلی را در یک صفحه نمایش OLED پخش می‌کنند، از مواد مختلفی ساخته شده و با سرعت منحصر به خود کاهش می‌یابند. اگر یک صفحه نمایش، تصویری را برای مدت طولانی به نمایش درآورد، می‌تواند پیکسل‌ها را به نقطه‌ای بکشاند که دیگر نمی‌توانند تصاویر را به درستی نمایش دهند.

به عنوان مثال، اگر یک ساعت OLED به طور مداوم زمان را نمایش دهد، اعداد نشان داده شده یا جدا کننده موجود بین اعداد ساعت و دقیقه می‌تواند باعث سوختگی پیکسل‌های آن قسمت شود. تولیدکنندگان تلفن‌های همراه که از صفحه نمایش OLED در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، با به حرکت درآوردن آهسته اطلاعات نمایش داده شده به جهات مختلف باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شوند.

راهی که اپل می‌خواهد توسط آن از این رخداد جلوگیری کند، بهبود روش‌های جمع آوری و ذخیره داده‌ها در مورد هر پیکسل است. این امر به دستگاه اجازه می‌دهد تا به طور خودکار تنظیماتی را برای پیکسل ‌هایی را که در معرض سوختگی قرار دارند انجام دهد به طوری که نمایشگر تغییرات قابل ملاحظه‌ای را برای کاربر ایجاد نکند.

این کار به قابلیت همیشه روشن نماشگر محدود نمی‌شود، بلکه اطلاعات جمع آوری شده توسط اپل می‌تواند ناهنجاری‌های موجود در دستگاه‌های فعلی این شرکت را نیز نمایش دهد، بنابراین اپل بیشتر به دنبال بهبود این ویژگی است تا اینکه یک ویژگی جدید اضافه کند.

این پتنت در این هفته منتشر شد، اما بدان معنا نیست که ما حتما قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ بعدی شرکت که در هفته آینده رونمایی خواهد شد مشاهده کنیم، چراکه این پتنت در آگوست ۲۰۱۷ توسط اپل به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید