تسلا در ۵ سپتامبر چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد داشت؟ - تکفارس 
تسلا در ۵ سپتامبر چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد داشت؟ - تکفارس 
تسلا در ۵ سپتامبر چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد داشت؟ - تکفارس 

تسلا در ۵ سپتامبر چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد داشت؟

پوریا اسدی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - 13:00
تسلا در ۵ سپتامبر چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو خواهد داشت؟ - تکفارس 

تسلا از زمان آغاز به کار این شرکت، نمایشگاه بین المللی سالانه خودروها را اغلب نادیده گرفته است، در حالی که بقیه تولییدکنندگان  صنعت در آن شرکت می‌کنند. این شرکت  معرفی اصلی محصولات خود را در رویدادهای مستقل و مانند اپل در نزدیکی دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا برگزار می‌کند. در سال جاری هنگامی‌ که  این شرکت صحبت از سفر به بازل سوئیس در ۵ سپتامبر کرد، یک رویکرد جدید را به نمایش گذاشت.

تسلا فضایی را در نمایشگاه با نام Grand Basel رزرو کرده است که بر طبق گفته‌ی برگزار کنندگان “تعداد محدودی از خودروهای منتخب و پرچم‌دار خود را به نمایش خواهد گذاشت.” لیست خودروهای نادر و با کیفیت بالا که در طی رویداد چند روزه به نمایش گذاشته می‌شود شامل  شامل لامبورگینی میورا ۱۹۶۸،  کیستالیا ۲۰۲ SC مدل ۱۹۴۷،  ۱۹۶۱ DB4 GT Zagato استون مارتین و پورشه  ۵۵۰ ۱۵۰۰ RS Spyder  مدل ۱۹۵۶ و سایر خودروهای گران قیمت جهان است.

تسلا در کجای این لیست بی‌نظیر قرار دارد؟ این شرکت به اندازه کافی سابقه ندارد که خودروهای‌های کلاسیک داشته باشد. ایلان ماسک مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تسلا حتی زمانی که خودروهای فوق تولید شده‌اند هنوز به دنیا نیامده است. تسلا در حال عقب نشینی به گذشته نیست، اما ممکن است نسخه تولیدی مورد انتظار نسل دوم Roadster که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شده را به نمایش بگذارد.

اگر چه جزئیات به طور کامل آشکار نشده است اما تسلا از طرفداران و مشتریان وفادار خود به منظور شرکت در یک قرعه کشی برای برنده شدن بلیط VIP به نمایش دعوت کرده است. این شرکت یک دعوت‌نامه همراه با عکسی از نمای نزدیک یک خودرو ارسال کرده است. این دعوت‌نامه یک پنل منحنی فلزی (احتمالا بدنه‌ی خودرو) را نشان می‌دهد که در یک سایه عمیق از رنگ قرمز و سایه‌ی تیره رنگ ادغام شده است. این موضوع خیلی مهم نیست، اما طبیعت پر زرق و برق این رویداد نشان می‌دهد که ما به یک ماشین اسپورت نگاه می‌کنیم و – تا آنجا که می‌دانیم – تسلا در حال حاضر تنها بر روی یک مدل اسپورت کار می‌کند. ما بعید می‌دانیم که شرکت یک کامیون مانند Semi یا یک دورگه مانند مدل Y را در یک رویداد مانند Grand Basel رونمایی کند.

اگر این یک ارزیابی دقیق باشد، ما در حال حاضر یک ایده خوب از آنچه که انتظار می‌رود رونمایی شود، داریم. مفهوم Roadster که سال گذشته معرفی شد، بینش ارزشمندی را در مدل تولیدی به نمایش گذاشت. این خودرو دارای یک باتری لیتیوم یون ۲۰۰ کیلو وات بر ساعت می‌باشد و طی ۱٫۹ ثانیه سرعت آن از ۰ به ۶۰ مایل می‌رسد.رقمی‌ که اگر تایید شود این مدل را به عنوان سریع‌ترین خودروی تولید شده در این سری و در این سیاره معرفی می‌کند. برد مسیر رانندگی آن ۶۲۰ مایل است.

آیا شما نیز مشتاق رونمایی خودروی جدید تسلا هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید