آیفون‌های ۲۰۱۸ پس از آیفون ۶ بهترین عملکرد را خواهند داشت - تکفارس 
آیفون‌های ۲۰۱۸ پس از آیفون ۶ بهترین عملکرد را خواهند داشت - تکفارس 
آیفون‌های ۲۰۱۸ پس از آیفون ۶ بهترین عملکرد را خواهند داشت - تکفارس 

آیفون‌های ۲۰۱۸ پس از آیفون ۶ بهترین عملکرد را خواهند داشت

سید محمد معلمی
۹ شهریور ۱۳۹۷ - 22:00
آیفون‌های ۲۰۱۸ پس از آیفون ۶ بهترین عملکرد را خواهند داشت - تکفارس 

بر اساس ادعای یکی از منابع خبری اپل، این شرکت امسال نسلی از گوشی‌هایش را معرفی خواهد کرد که پس از سری ۶، بهترین عملکرد را خواهند داشت.

به گزارش تکفارس و به نقل از Digitimes، انتظار می‌رود پس از معرفی آیفون‌های جدید در نیمه ماه سپتامبر و تا پایان سال جاری میلادی، حداقل ۷۰ تا ۷۵ میلیون واحد از آنها به فروش برسد. اگر این آمار به ثبت برسد، بهترین عملکرد اپل را پس از سری ۶ شاهد خواهیم بود. به علاوه، افزایش فروش گوشی‌های جدید سبب خواهد شد تا شرکای اپل مانند شرکت تایوانی تولیدکننده قطعات (TSMC) و Foxconn در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به درآمد و سود بیشتری برسند.

اپل برنامه دارد تا سه آیفون جدید خود را به زودی عرضه کند که دو عدد از آنها دارای صفحه نمایش اولد ۵/۸ و ۶/۵ اینچی خواهند بود و یکی از آنها نیز نمایشگر ال‌سی‌دی ۶/۱ خواهد داشت.

منابع خبری بر این باورند که قیمت منطقی نمونه ۶/۱ اینچی و طراحی زیبا و عملکرد خوب، باعث افزایش فروش این محصول جدید اپل نسبت به مدل‌های قبلی شود.

افزایش سود شرکا با افزایش فروش اپل

به غیر از اپل، می‌توان انتظار داشت که در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی، درآمد و سود شرکای این کمپانی افزایش یابد و حتی بتواند رکورد نیز بزند. یکی از این شرکت‌ها، TSMC است که وظیفه تأمین پردازنده‌های A12 7 نانومتری برای آیفون‌های جدید را برعهده داشته است.

از ماه ژولای، درآمد TSMC به شکل قابل‌توجهی افزایش داشته است و همین سبب شد تا علی رغم تحقیق و تفحص‌های انجام شده کمیته مشترک خدمات مالی توسط دو شرکت Bitmain و Canaan Creative، خللی در پیشرفت آن ایجاد نشود.

همچنین انتظار می‌رود که فروش نه چندان مناسب TSMC در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نیز با عرضه آیفون‌های جدید جبران شود. آن‌طور که تخمین زده شده، TSMC برنامه‌ریزی کرده تا حداقل ۱۰/۴ تا ۱۰/۵ میلیارد دلار را در سه‌ماهه چهارم و ۱۶/۳۱ میلیارد دلار را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد. این در حالی است که فروش این کمپانی در سه‌ماهه سال جاری میلادی ۸/۲۸ تا ۸/۳۸ میلیارد دلار بوده است.

علاوه بر تولید پردازنده‌های A12 اپل، شرکت TSMC وظیفه ساخت پردازنده Kirin 980 که قرار است در پرچمدار آتی هوآوی یعنی میت ۲۰ مورد استفاده قرار گیرد را نیز بر عهده دارد. لازم به ذکر است که محصول جدید هوآوی احتمالاً در ماه اکتبر رونمایی شود. البته TSMC قرار است روی تولید نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون یعنی ۸۵۵ SoC نیز کار کند.

شکسته شدن رکورد درآمدهای شرکت Foxconn در ماه ژولای

Foxconn، یکی از دو شرکتی که وظیفه دارند آیفون‌های جدید اپل را مونتاژ کنند، خبر از شکسته شدن رکورد درآمدهایش در ماه ژولای داد. البته انتظار می‌رود این موفقیت در بازار برای این کمپانی همچنان ادامه‌دار باشد و تا پایان سال جاری میلادی هم طول بکشد.

برخی منابع خبری معتقدند که Foxconn وظیفه مونتاژ دو آیفون دارای صفحه نمایش اولد را بر عهده داشته است. ضمن اینکه ۳۰ درصد سرهم‌بندی قطعات آیفون دارای نمایشگر ال‌سی‌دی هم وظیفه Foxconn بوده است. تولید ۷۰ درصد باقی‌مانده این آیفون نیز به شرکت Pegatron سپرده شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید