توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 
توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 
توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 

توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد

امیر مریخ
۹ شهریور ۱۳۹۷ - 20:44
توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 

ویژگی‌های جدیدی پای خود را به توییتر باز کرده‌اند، ولی زمانبندی نادرست توییتر در وقایای موازی، حاشیه‌های زیادی را به بار آورده است. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

توییتر به تازگی در حال آزمایش ویژگی جدیدی بر روی پلتفرمش است که به واسطه‌ی آن، توییتر به شما پیشنهاد می‌دهد تا برخی از کاربران خاص را آنفالو کنید. این خبر اولین بار توسط خبر نگار وبسیات TheNextWeb ؛مت ناوارا (Matt Navarra)، گزارش شد. این برنامه‌ی آزمایش تنها برای یک روز برگزار شد. مت ناوارا نتیجه‌ای که تا به اینجای کار از ویژگی جدید توییتر دریافته است را ابراز می‌کند:

ما کاملا مطلع هستیم که کاربران توییتر خواستار تایم لاینی متناسب با علایق و خواسته‌هایشان هستند. یکی از راه‌های انجام این کار آنفالو کردن افرادی است که به طور منظم دست به ابراز نظرات نامناسب خود می‌کنند.

همچنین توییتر نیز در مورد موضوع مورد بحث، اعلامیه زیر را برای وبسایت Verge فرستاده است:

ما یک آزمایش به شدت محدود  را به طور سطحی بر روی کاربرانمان به اجراء درآوردیم که در طی آن، پلتفرم، حساب‌های کاربری را که افراد با آن‌ها تعامل برقرار نمی‌کردند، به طور خود کار به منظور آنفالو برای کاربران می‌فرستاد، و توییتر نیز خواستار نتیجه‌ی این کار بود که آیا واقعا مردم، این اکانت‌ها را آنفالو می‌کنند یا خیر.

در حالیکه در نگاه اول این ویژگی جدید توییتر به نظر بی‌آزار می‌رسد، اما در حال حاضر این پلتفرم در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فن‌آوری محور دیگر مورد نقد و اعتراض سردمداران آزادی‌خواه ایالت متحده شده‌اند. دانلد ترامپ رئیس جمهور ایلات متحده، و دیگر نمایندگان حزب راست‌‌گرای حکومت امریکا تا پیش از این ادعا داشتند که این پلتفرم با اقدامات محافظه کارانه و ناعادلانه‌ی خود، صدای افراد خاص و خبر‌های مربوط به وقایع مختلف را از طریق اعمال مختلفی خاموش و بر نمایش واقعی وقایاع تاثیر نادرست می‌گذارد، آن‌ها از جمله‌ی این اعمال به بن کردن سایه گونه، حذف نشان تاییدیه‌ی کاربران و بن کردن آن‌ها و همچنین الگوریتم‌های اشتباه که باعث نا به سامانی در رنک کاربران می‌شود، اشاره کردند. (همچنین باید اعلام کنین که این اعتراضات به طور وسیعی حمایت و همچنین مدارک و تعاریف مبهمی که در مورد بن کردن سایه گونه به طور جمعی مورد تایید رسیده و منتشر شده است.)

مت ناوا در توییتی می‌‎نویسد:

توییتر هم اکنون، اکانت‌هایی را به منظور آنفالو کردن پیشنهاد می‌دهد

@medavep کی گفته که من رو هم آنفالو کنی؟

توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 

در اوائل هفته‌ی اخیر، دونالد ترامپ حملات خود را علیه سیاست‌های شرکت‌های فن‌آوری محور، افزایش داد. او در روز گذشته ادعا کرد که نتایج به دست آمده از موتور جستجوگر گوگل در برخی اوقات به نفع محافظه‌ کاران و به شدت طرف گیرانه است. در ادامه‌ی آن روز، رئیس جمهور امریکا این مشکل موجود در گوگل را به دیگر شبکه‌های مجازی مانند توییتر و فیسبوک نیز ارجاع داد، او در این مورد شبکه‌ها را تحدید کرد که مراقب اعمال خود باشند چون در محدوده‌ی خطرناکی پا گذاشته‌اند و اگر به این اقدامات خود ادامه دهند احتمالا دولت شخصا وارد عمل شده و مدیریت این شبکه‌ها را برعهده خواهد گرفت. اما همانطور که اتفاقات پیش از این نشان داده‌اند، دانلد ترامپ به آن اندازه‌ای که به تحدید پراکنی علیه رقبایش پایبند است، آن‌ها را به جدیت دنبال نمی‌کند و معمولا در حد یک تحدید پوچ آن‌ها را رها می‌کند.

با این حال، توییتر با ارائه‌ی این قابلیت جدید که لیستی از افراد لایق آنفالو را به شما نشان می‌دهد سعی دارد تا در برابر این تحدید، نظرها را متعادل‌تر کند. زمانی که یکی از چهره‌های برجسته‌ی محافظه‌کار در این لیست به چشم خورد، این ویژگی به نظر به یک اسلحه‌ای می‌آمد که می‌تواند ادعاهای برخی آزادیخواهان متعصب در سیلیکون ولی را تقویت ببخشد. کمک به مردم در جهت اینکه افراد کمتری را فالو کنند، افرادی که احتمالا نمی‌توانند نیاز‌های مخاطب را تامین کنند به نظر ایده‌ی خوبی می‌آید. اما این زمانبندی اشتباه توییتر در زمینه ارائه‌ی برنامه‌ی جدیدش، با ضعف این پلتفرم در افشاء شدن آزمایشات اولیه‌اش  همراه شد و اوضاع را از آن چیزی که هست بدتر کرده است. نظر شما چیست آیا این ویژگی جدید توییتر روش خوبی برای سطح کیفی این پلتفرم است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید