هکرهای بین‌المللی به ۲ میلیون کاربر T-Mobile حمله کرده‌اند - تکفارس 
هکرهای بین‌المللی به ۲ میلیون کاربر T-Mobile حمله کرده‌اند - تکفارس 
هکرهای بین‌المللی به ۲ میلیون کاربر T-Mobile حمله کرده‌اند - تکفارس 

هکرهای بین‌المللی به ۲ میلیون کاربر T-Mobile حمله کرده‌اند

پوریا اسدی
۳ شهریور ۱۳۹۷ - 13:30
هکرهای بین‌المللی به ۲ میلیون کاربر T-Mobile حمله کرده‌اند - تکفارس 

T-Mobile هدف حمله هکرها قرار گرفت و این حمله ممکن است سبب سرقت اطلاعات شخصی حدود ۲ میلیون مشتری شده باشد. T-Mobile بوسیله‌ی پیام متنی با هر کسی که تحت تاثیر هک قرار گرفته، تماس می‌گیرد.

بر اساس یک اعلامیه در وب سایت T-Mobile، هک در ۲۰ آگوست کشف و به سرعت تحت کنترل قرار گرفته است. T-Mobile با توصیف هک به عنوان “دسترسی غیرمجاز” به سرعت توضیح داد که هیچ اطلاعات مالی و جزئیات مربوط به شماره‌های امنیت اجتماعی در معرض هک قرار  نگرفته است. با این حال، جزئیاتی با ماهیت شخصی، مانند آدرس، نام و شماره حساب، ممکن است به خطر افتاده باشد.

با وجود این واقعیت که T-Mobile می‌گوید که رمزهای عبور در معرض خطر قرار نگرفته است، یک گزارش از Motherboard به نقل از یک سخنگوی T-Mobile می‌گوید که کلمه عبورهای رمزگذاری شده در این حمله به سرقت رفته است. هنگامی که پرسیده شد چرا شرکت این موضوع را فاش نکرده است، T-Mobile اشاره کرد که گذرواژه‌ها “به خطر نیافتاده است” زیرا آنها رمزگذاری شده‌اند. ما برای روشن شدن ماجرا با T-Mobile تماس گرفتیم.

در نظری در سایت مادربرد، سخنگوی T-Mobile این حمله را تایید نمود و گفت که “یک گروه بین المللی” از هکرها مجرمان اصلی هستند. بر اساس این بیانیه، تیم امنیتی T-Mobile توانست در همان روزی که این حمله کشف شد، جلوی آن را بگیرد. در حالی که جزییات آن مشخص نبوده، سخنگوی رسمی‌ این شرکت اعلام کرد که این حمله کمتر از ۳ درصد از ۷۷ میلیون مشتری T-Mobile را تحت تاثیر قرار داده است – چیزی در حدود ۲ میلیون کاربر.

T-Mobile از طریق پیام متنی با کاربران آسیب‌دیده ارتباط برقرار می‌کند. اگر شما یک مشتری T-Mobile هستید و یک پیام متنی دریافت نکرده‌اید، احتمالا تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته‌اید. با این حال، T-Mobile مشتریانی را که نگران هک شدن هستند تشویق می‌کند که با این شرکت ارتباط برقرار کند. مشتریان می‌توانند با شماره گیری ۶۱۱ از خط T-Mobile خود و با اتصال به قسمت خدمات مشتریان، با این شرکت تماس بگیرند.

نقض اطلاعات شخصی تقریبا تبدیل به یک واقعیت از زندگی متصل شده به اینترنت و دنیای اینترنت چیزها شده است. شرکت بریتانیایی Carphone Warehouse اخیرا جزئیات مشتریان را پس از حمله به سرورهای خود منتشر نموده است، در حالیکه نشت داده‌های فیسبوک-کمبریج آنالتیکا اکنون به افسانه‌ها تبدیل شده است.

اگر نگران این و دیگر نشت داده‌ها هستید، می‌توانید بررسی کنید که آیا قبلا ایمیل شما در وبسایت‌های خاصی آسیب‌دیده است یا خیر، و در حالی که نمی‌توانید به امنیت اطلاعات شرکت کمکی بکنید، می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که دستگاه‌های شما با ایمن سازی تلفن یا رایانه شخصی در برابر جستجوی بدافزاری و ویروس‌ها، امن هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید