برنامه AnyDesk هک شد - تکفارس 
برنامه AnyDesk هک شد - تکفارس 
برنامه AnyDesk هک شد - تکفارس 

برنامه AnyDesk هک شد

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 16:36
AnyDesk

شرکت سازنده برنامه AnyDesk اعلام کرد که این نرم‌افزار هک شده است. AnyDesk یک نرم‌افزار دسکتاپ از راه دور است.

شرکت آلمانی گفته است که این حمله هکری که پس از بررسی‌های امنیتی کشف کرده و مطمئنا یک حمله باج‌افزار نیست و بلافاصله آن را به مقامات مربوطه اطلاع داده است.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای گفته است: ما همه گواهی‌های امنیتی را لغو و اکثر سیستم‌های خود اصلاح یا جایگزین کرده‌ایم. ما به زودی گواهی امضای کد قبلی را حذف خواهیم کرد و به جای آن از یک گواهی جدید استفاده خواهیم کرد.

شرکت AnyDesk همچنین همه رمزهای عبور پورتال وب my.anydesk[.]com را باطل کرده است و از کاربران خواسته که در صورت استفاده مجدد از این پسوردها در سایر سرویس‌های آنلاین، رمز عبور خود را تغییر دهند.

هنوز اشاره‌ای به زمان و چگونگی انجام این حمله هکری نشده است و معلوم نیست که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است. البته AnyDesk گفته که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سیستم‌های کاربران تحت تاثیر قرار گرفته باشد وجود ندارد.

AnyDesk بیش از ۱۷۰۰۰۰ مشتری دارد که شامل شرکت‌هایی مثل Amedes، AutoForm Engineering، ال‌جی، سامسونگ Electronics، Spidercam و Thales می‌شود.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ می‌دهد که Cloudflare اعلام کرد که یک حمله هکری برای دسترسی غیرمجاز به سرور Atlassian آن و برخی اسناد و کدهای منبع انجام شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید