تجربه‌ی زندگی مبتلایان به آلزایمر با واقعیت مجازی - تکفارس 
تجربه‌ی زندگی مبتلایان به آلزایمر با واقعیت مجازی - تکفارس 
تجربه‌ی زندگی مبتلایان به آلزایمر با واقعیت مجازی - تکفارس 

تجربه‌ی زندگی مبتلایان به آلزایمر با واقعیت مجازی

پوریا اسدی
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
تجربه‌ی زندگی مبتلایان به آلزایمر با واقعیت مجازی - تکفارس 

وقتی بسیاری از ما به واقعیت مجازی فکر می‌کنیم، به سرعت ذهن‌مان به سمت بازی سوق پیدا می‌کند. واقعیت مجازی قادر به انتقال ما به یک دنیای شگفت انگیز دیگر است که کاملا بر خلاف چیزی است که ما در اینجا بر روی زمین تجربه می‌کنیم. اما واقعیت مجازی می‌تواند خیلی بیشتر از آن باشد- ما در گذشته به اخبار واقعیت مجازی به عنوان ابزاری برای درمان اختلالات روانی پرداخته‌ایم.

با در نظر داشتن این موضوع، استودیو واقعیت مجازی Embodied Labs مستقر در لس‌آنجلس، اخیرا یک تجربه مجازی را توسعه داده است تا کاربران را در موقعیت افرادی با بیماری آلزایمر -شایع ترین نوع زوال عقل در ایالات متحده- قرار دهد. نام این برنامه Beatriz Lab: سفری در  بیماری آلزایمر است و به عنوان یک ابزار آموزشی برای کمک به مراقبان طراحی شده تا توانایی درک بهتری از نقش مهم‌شان در زندگی افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند را بدست بیاورند. این تجربه واقعیت مجازی داستان زندگی بئاتریس، معلم ریاضی را در ۶۰ سالگی بازگو می‌کند که در حال تجربه اثرات آلزایمر است.

ارین واشنگتن، یکی از بنیانگذاران Embodied Labs، به Digital Trends گفت:

هدف از Beatriz Lab این بوده که اجازه دهید فردی که مشغول مراقبت از بیمار آلزایمر است، دیدگاه فردی با بیماری زوال عقل را تجربه کند – البته نه فقط با قرار دادن افراد در موقعیت‌هایی که تنها کیفیت منفی زندگی مبتلایان به آلزایمر را نشان دهد بلکه تجربه‌ی نمایش زندگی آنها همراه با بیماری آلزایمر را به افراد می‌دهد. با استفاده از نرم افزار Embodied Labs، مراقبان یاد می‌گیرند تا هدست را به کار گیرند و زندگی Beatriz را تجربه کنند، و حس کنند که چگونه باید خرید کرد، به پارک بروند، آشپزی کنند، حمام بروند، صحبت کنند و در مکان‌های آشنایی که به تدریج ناآشنا به نظر می‌رسد حضور داشته باشند و وقت خود را با عزیزان بگذرانند – تمام کارها، به عنوان یک فرد که مغزش به صورت مضاعفی با بیماری آمیلوئید بتا درگیر بوده و به طور فزاینده‌ای با ارتباطات در مغزش تداخل پیدا کرده است .

Embodied Labs تکنولوژی خود را به عنوان ابزار آموزشی در سراسر جهان ارائه می‌کند. تا‌کنون، برای کمک به آموزش بیش از ۲۰۰۰ مراقب در بین ۵۰ سازمان استفاده شده است. این هدست به قیمت ۲۰۰۰ دلار با هزینه اشتراک ماهیانه‌ی ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار، بسته به اندازه سازمان، به فروش می‌رسد. این تیم ابزارهای مشابهی را براساس ضربان قلب و بینایی و همچنین گفتگوهای پایان عمر ایجاد کرده است.

واشنگتن می‌گوید:

تا کنون مشترکین ما شامل مؤسسات دانشگاهی، پزشکان، پرستاران، دستیار پزشکان، کارگران اجتماعی، دستیارهای پرستاری تایید شده، [و] درمانگران فیزیوتراپی و سازمان‌های مراقبت بلند مدت، سازمان‌های بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و موسسات غیر انتفاعی‌ها بوده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید