جزئیاتی از دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 
جزئیاتی از دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 
جزئیاتی از دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

جزئیاتی از دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰

سید محمد معلمی
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 14:30
جزئیاتی از دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

حتماً اطلاع دارید که سامسونگ قرار است به زودی از گلکسی اس ۱۰ رونمایی کند و در این رابطه، شایعات زیادی نیز به گوش رسیده است. به تازگی نیز گزارشی منتشر شده که می‌گوید احتمالاً محصول آتی کمپانی کره‌ای دارای سه لنز در ماژول دوربین عقب باشد.

گفته می‌شود که همانند آیفون‌های ۲۰۱۸، سه مدل گلکسی اس ۱۰ تولید خواهد شد. به علاوه، گزارش‌هایی نیز در حال رد و بدل شدن هستند که گویا قرار است اپل یک آیفون با سه لنز در دوربین عقب تولید و آن را در سال ۲۰۱۹ معرفی نماید. این یعنی یک رقابت داغ میان دو غول تولیدکننده گوشی در دنیا که قرار است سال آینده از محصولات جدید خود رونمایی کنند.

هر آنچه در مورد دوربین اصلی سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ می‌دانیم

بر اساس یک گزارش ترجمه شده از ETNews، فاش شد که وجود سه لنز در دوربین اصلی گلکسی اس ۱۰، گامی بلند برای سامسونگ به حساب خواهد آمد زیرا این کمپانی خطر وجود هوآوی و گوشی موفق پی ۲۰ پرو را احساس کرده است.

همانطور که گفتیم، گلکسی اس ۱۰ قرار است سه مدل داشته باشد که در دو نمونه از آنها دوربین عقب سه‌گانه وجود خواهد داشت. این لنزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی، به ترتیب برای زاویه گسترده، تله فوتو و زاویه فوق گسترده خواهند بود بنابراین عریض‌ترین میدان دید که تا کنون در یک گوشی گلکسی اس وجود داشته را در دو نمونه گلکسی اس ۱۰ خواهیم دید.

مدل باقیمانده، احتمالاً نمونه اصلی گلکسی اس ۱۰ باشد. در این دستگاه، تنها دو لنز برای ماژول دوربین اصلی به کار خواهد رفت ولی هنوز مشخص نیست که لنزهای این موبایل چه قابلیتی دارند. البته انتظار می‌رود که یکی از آنها، لنز ۱۶ مگاپیکسلی زاویه فوق گسترده داشته باشد. لازم به ذکر است که این لنز در نمونه سوم گلکسی اس ۱۰ وجود نخواهد داشت.

وجود دوربین سه‌گانه یکی از نقاط قوت گلکسی اس ۱۰ خواهد بود هرچند دیگر این ویژگی اختصاص به پرچمدار آتی سامسونگ نخواهد داشت زیرا گلکسی نوت ۹ که به تازگی معرفی شده نیز دارای این نوع ماژول دوربین اصلی می‌باشد.

علاوه بر گلکسی اس ۱۰، سامسونگ قصد دارد دوربین اصلی سه‌گانه را به سری اِی نیز بیاورد ولی ماژول موجود در اس ۱۰ کیفیت بالاتری خواهد داشت. این نکته بسیار مهم را نیز باید بگوییم که پیش از گلکسی ۱۰، شرکت کره‌ای می‌خواهد دوربین عقب سه‌گانه را در مدلی از سری اِی بیاورد که قرار است از آن در ماه دسامبر رونمایی کند.

شایعاتی پیرامون گلکسی اس ۱۰

سامسونگ ممکن است گلکسی اس ۱۰ را در همایش CES سال ۲۰۱۹ و در ماه ژانویه معرفی کند. به نظر می‌رسد این کمپانی عمداً چنین برنامه‌ای را تنظیم کرده تا بتواند مسیر را برای فروش بیشتر گوشی گلکسی ایکس (موبایل تاشو سامسونگ) هموار نماید.

شایعه دیگری که در مورد گلکسی اس ۱۰ روزبه‌روز در حال دست به دست شدن است، مربوط به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش این دستگاه می‌باشد. این ویژگی که پیش از این قرار بود در گلکسی نوت ۹ وجود داشته باشد، از نوعی سنسور اولتراسونیک (فراصوتی) بهره خواهد برد تا با دقت بالایی همراه باشد.

استفاده از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در گلکسی اس ۱۰، یعنی حذف تکنولوژی تشخیص چهره و قابلیت تشخیص چهره ۳D.

به نظر شما، آیا گلکسی اس ۱۰ می‌تواند زمینه موفقیت گلکسی ایکس را فراهم کند؟ و آیا این دستگاه با دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی مانند اپل و هوآوی توانایی رقابت کردن را داردیا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید