هکرهای اینستاگرام آدرس ایمیل حساب‌ها را تغییر داده‌اند - تکفارس 
هکرهای اینستاگرام آدرس ایمیل حساب‌ها را تغییر داده‌اند - تکفارس 
هکرهای اینستاگرام آدرس ایمیل حساب‌ها را تغییر داده‌اند - تکفارس 

هکرهای اینستاگرام آدرس ایمیل حساب‌ها را تغییر داده‌اند

پوریا اسدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
هکرهای اینستاگرام آدرس ایمیل حساب‌ها را تغییر داده‌اند - تکفارس 

هکرها راه‌هایی را برای هک کردن حساب‌های اینستاگرام و تغییر ایمیل به آدرس‌هایی با دامنه‌ی روسیه پیدا کرده‌اند. یک گزارش از Mashable نشان می‌دهد صدها نفر از کاربران اینستاگرام می‌توانند قربانیان یک هک عجیب و غریب باشند. این گزارش شامل تعدادی کاربر با هک مشابه و صدها شکایت مرتبط در توییتر است.

این هک غیرعادی است، زیرا هیچ کدام از این موارد به نظر نمی‌رسد که تصاویر جدید و یا قدیمی‌ را حذف کرده باشد. در عوض، کاربران با اکانت قفل شده‌ی خود مواجه می‌شوند زیرا رمز عبور، شماره تلفن و آدرس ایمیل همه تغییر کرده است. آدرس‌های ایمیل در چند مورد به یک ایمیل با پسوند ru. در انتها، تغییر کرده‌اند که دامنه مورد استفاده در روسیه است. در بسیاری از موارد، تصاویر نمایه به یک شخصیت دیزنی یا پیکسار تغییر کرده و اطلاعات فرد حذف شده است.

این نوع هک مشکلاتی را برای کاربران بوجود آورده است زیرا ساده‌ترین راه برای دسترسی دوباره به یک حساب از طریق ایمیل مرتبط با آن حساب است. با تغییر ایمیل، دسترسی دوباره به حساب به یک روند سخت تبدیل خواهد شد.

این گزارش نشان نمی‌دهد که چه کسی پشت این هک‌ها قرار دارد – یا حتی کار یک فرد بوده یا یک گروه. اکثر حساب‌های هک شده احراز هویت دو عامل را تنظیم نکرده‌اند، اما حداقل یکی از آنها این کا را هم انجام داده بود. پس نتیجه می‌شود که تنظیمات امنیتی بیشتر مفید است اما غیر قابل نفوذ بودن را تضمین نمی‌کند. صفحه راهنما  اینستاگرام می‌گوید که کاربرانی که ایمیل‌شان به دلیل هک تغییر یافته است می‌توانند از نام کاربری و ایمیل اصلی خود در صفحه “Get Help Logging In” استفاده کنند.

ایسنتاگرام می‌گوید، هنگامی‌که از یک حساب هک شده آگاهی بیابد، دسترسی آن را قطع کرده و شبکه تصفیه را آغاز می‌کند. هک حساب‌های اینستاگرام چیز جدیدی نیست، اما شبکه اجتماعی می‌گوید که افزایش شدیدی در تعداد حساب‌های هک شده وجود ندارد.

Mashable نشان می‌دهد که این هک از ابتدای ماه اوت اتفاق افتاده و به جستجوی در گوگل و توییت‌های مربوط به Instagram hacks و همچنین انجمن‌های ردیت با کاربرانی که در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای بازگشت به حساب خود بودند، اشاره می‌کند.

صفحه امنیتی اینستاگرام توصیه می‌کند که کاربران به طور منظم گذرواژه‌ها را تغییر دهند و از کلمه عبوری استفاده کنند که شامل حروف، اعداد و علائم  بوده و با سایر کلمه‌عبورهایی که قبلا استفاده کرده‌اند، یکسان نباشد. شبکه همچنین به کاربران برای استفاده از مجوز برنامه‌های شخص ثالث هشدار می‌دهد. اینستاگرام همچنین هشدار می‌دهد که کاربران اطلاعات ایمیل را ایمن نگه دارند زیرا با دسترسی به ایمیل، دسترسی به حساب کاربری ایسنتاگرام هم امکان پذیر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید