ویندوز ۱۰ را در کروم‌بوک اجرا کنید - تکفارس 
ویندوز ۱۰ را در کروم‌بوک اجرا کنید - تکفارس 
ویندوز ۱۰ را در کروم‌بوک اجرا کنید - تکفارس 

ویندوز ۱۰ را در کروم‌بوک اجرا کنید

سید محمد معلمی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 19:30
ویندوز ۱۰ را در کروم‌بوک اجرا کنید - تکفارس 

به خاطر سیستم عامل محدودی که دارند، معمولاً افراد زیادی از کروم‌بوک‌ها استفاده نمی‌کنند ولی با ویژگی جدیدی که به زودی برای آنها عرضه خواهد شد، انقلاب عظیمی در استفاده از این نوع لپ‌تاپ‌ها رخ خواهد داد زیرا کاربران به زودی خواهند توانست ویندوز ۱۰ را در آنها اجرا نمایند.

مک‌بوک‌ها هم‌اکنون قابلیت اجرای این کار را با استفاده از ویژگی به نام Boot Camp دارند و ظاهراً گوگل قصد دارد این قابلیت را برای کروم‌بوک‌ها نیز عرضه کند.

سایت تحلیلی XDA Developers از طریق کدی که مشاهده کرده، به این نتیجه رسیده است که کروم‌بوک‌ها در آینده‌ای نزدیک از قابلیت Campfire که ویژگی مشابه Boot Camp است، پشتیبانی می‌کنند.

آنطور که مشخص است، قابلیت Campfire برای چندین دستگاه کروم‌بوک عرضه خواهد شد و با قاطعیت می‌توان گفت که امکان استفاده از آن در همه کروم‌بوک‌ها وجود نخواهد داشت.

شایعاتی پیرامون پشتیبانی از ویندوز ۱۰ توسط کروم‌بوک‌ها

در ابتدا، تولیدکنندگان باید تأیید کنند که ویندوز ۱۰ در کروم‌بوک به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود زیرا واقعیت این است که همه مدل‌های کروم‌بوک با حافظه داخلی محدود، توانایی اجرا سیستم عامل کامل و جامعی به نام ویندوز ۱۰ را ندارند.

کد مربوط به ویژگی Campfire که قرار است در برخی کروم‌بوک‌ها اجرا شود، حداقل به ۴۰ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد یعنی اگر قرار باشد این قابلیت برای برخی کروم‌بوک‌ها عرضه گردد، تنها ۳۵ گیگابایت و یا کمتر از ظرفیت حافظه آنها باقی می‌ماند.

اما خبر خوب برای دارندگان کروم‌بوک‌ها این است که استفاده از Campfire بسیار ساده خواهد بود زیرا اصلاً نیازی به فلش دستگاه یا حتی فعالسازی حالت توسعه دهنده (Developer Mode) نخواهد بود.

گفته می‌شود نهایت کاری که کاربران کروم‌بوک‌ها برای فعالسازی Campfire باید انجام دهند، اجرای یک دستور خاص است زیرا انجام چنین کاری در دیگر دستگاه‌ها فرآیند پیچیده‌ای دارند.

این اقدام گوگل منطقی به نظر می‌رسد زیرا رایانه‌های این کمپانی یعنی کروم‌بوک‌ها میان افراد علاقه‌مند در حوزه تکنولوژی با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو نشده است.

قابلیت Campfire در کروم‌بوک‌ها

اینکه چه زمانی گوگل برای عرضه Campfire در کروم‌بوک‌ها تصمیم گرفته، هنوز مشخص نیست ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر گوگل حس کند نقاط منفی انجام این کار از منافع آن بیشتر است، امکان دارد برنامه خود را تغییر دهد.

انتظار می‌رود که گوگل در ماه اکتبر، از امکانات جدیدی در دستگاه‌های پیکسل خود رونمایی نماید بنابراین ممکن است یکی از قابلیت‌های تازه، Campfire باشد.

اگرچه اخبار و شایعات زیادی در مورد این ویژگی منتشر شده ولی وضعیت آن هنوز مشخص نیست و تنها مطلب معین، امکان اجرای ویندوز ۱۰ در کروم‌بوک‌ها می‌باشد که نشان می‌دهد استراتژی گوگل در قبال سیستم عامل کروم تغییر کرده زیرا این شرکت همیشه این سیستم عامل را نسبت به ویندوز ۱۰ و مک ساده‌تر و سبکتر طراحی کرده است.

Campfire سبب خواهد شد تا انتظارات افراد از کروم‌بوک‌ها که همیشه خواستار انجام دادن کارهای پیشرفته‌تری با لپ‌تاپ‌های خود بوده‌اند، برآورده شود.

اما تأثیرات این اتفاق باید در آینده و پس از عرضه آن مشخص شود ولی کاملاً روشن است که گوگل قصد دارد در بازار لپ‌تاپ حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

به نظر شما، گوگل با ارائه این قابلیت می‌تواند سهم بیشتری در بازار لپ‌تاپ‌ها داشته باشد یا خیر؟ و آیا سیستم عامل کروم هم کارایی خود را از دست خواهد داد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید