کوالکام اعلام کرد هوش مصنوعی روی پردازنده ی میان رده SD 670 نیز وجود خواهد داشت - تکفارس 
کوالکام اعلام کرد هوش مصنوعی روی پردازنده ی میان رده SD 670 نیز وجود خواهد داشت - تکفارس 
کوالکام اعلام کرد هوش مصنوعی روی پردازنده ی میان رده SD 670 نیز وجود خواهد داشت - تکفارس 

کوالکام اعلام کرد هوش مصنوعی روی پردازنده ی میان رده SD 670 نیز وجود خواهد داشت

وحید درگایی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 23:00
کوالکام اعلام کرد هوش مصنوعی روی پردازنده ی میان رده SD 670 نیز وجود خواهد داشت - تکفارس 

کوالکام به تازگی رهبر جدیدی برای پردازنده های سری ۶۰۰ خودش را به بازار معرفی کرده و حالا خبر داده که برنامه جذابی برای آن در نظر گرفته است. ادامه خبر را در تکفارس دنبال کنید.

پردازنده جدید سامسونگ یا همان Snapdragon 670 قرار است با هشت پردازنده Kyro 360 به بازار معرفی شود که شش تای آن ها قرار است روی فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز تنظیم شوند و دوتای دیگر نیز روی ۲٫۰ گیگاهرتز. عملکرد این پردازنده فقط به فرکانس آن محدود نمی شود و در کنار آن قرار است از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز استفاده شود که تا کنون در انحصار پردازنده های پرچمدار کوالکام بود. این تکنولوژی قرار است در عکس برداری و یا تشخیص چهره به کمک دستگاه هوشمند بیاید و به گفته خود تولید کننده، این پردازنده قرار است عملکردی دو برابر بهتر از پرچمدار قبلی یعنی Snapdragon 660 را ارائه دهد.

نسل جدید همچنین قرار است کارت گرافیک Aderno 615 را برای خود جدا کند که به گفته کوالکام، دستگاه هوشمند را به یک کنسول تبدیل خواهد کرد. البته که این مساله کمی اغراق است ولی منظور کوالکام، قدرت بالای گرافیک این مدل است. همچنین می توانید انتظار ضبط فیلم با کیفیت ۴K را نیز ازین کارت گرافیک داشته باشید.

همچنین برای ارتقای کیفیت دوربین این پردازنده، تکنولوژی جدید کوالکام، یعنی Spectra 250 نیز روی آن قرار گرفته که این توانایی را دارد پردازش تصویر و کیفیت عکس های یک دوربین را تا ۲۵ مگاپیکسل ارتقا دهد و برای دو دوربین نیز این مقدار را تا ۱۶ مگاپیکسل بکشاند و از آن جایی که خود سنسور، برای این پردازنده تفاوتی نمی کند، این توانایی برای SD 670 وجود دارد که ثبات را در تصاویر بالا برده و قابلیت های دیگری را نیز به دوربین دستگاه هوشمند اضافه کند.

به روز رسانی دیگری که قرار است با این پردازنده به دستگاه های هوشمند اضافه شود، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی QuickCharge 4 + است که می تواند سرعت شارژ باتری شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد و در ۱۵ دقیقه شارژ باتری شما را از ۰ به ۵۰ درصد برساند. به نقل از کوالکام، تغییرات کلی در تنظیمات این دستگاه هوشمند این اجازه را می دهد که باتری شما به نسبت نسل قبل تا ۳۰ درصد ذخیره انرژی بیشتری را انجام دهد و دستگاه به دنبال آن بیشتر روشن بماند.

روی کاغذ، قابلیت های پردازنده رهبر خط ۶۰۰، یعنی SD 670 بسیار مشابه با برادر بزرگتر خود، SD 710 است و بنظر می رسد کوالکام کاری کرده که شرکت های فروش دستگاه های هوشمند بتوانند با قیمت مناسب، دستگاه های با قابلیت زیاد را به بازار معرفی کنند و مشتریان خود را راضی تر نگه دارند.

هنوز دستگاه هوشمندی با پردازنده SD 670 به بازار معرفی نشده است و انتظار ما این است که تا قبل از پایان سال این اتفاق بیوفتد و ما شاهد دیدن این نسل از دستگاه های هوشمند باشیم.

نظر شما راجع به Snapdragon 670 چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید