نسل ۵ اینترنت Verizon تا سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران - تکفارس 
نسل ۵ اینترنت Verizon تا سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران - تکفارس 
نسل ۵ اینترنت Verizon تا سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران - تکفارس 

نسل ۵ اینترنت Verizon تا سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران

وحید درگایی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 14:30
نسل ۵ اینترنت Verizon تا سال ۲۰۱۹ در اختیار کاربران - تکفارس 

با اینکه این خبر هنوز رسمیت پیدا نکرده است ولی تمامی سرنخ ها خبر از تکنولوژی اینترنت نسل پنجم ورایزن، برای سال ۲۰۱۹ می دهند. ادامه خبر را در تکفارس دنبال کنید.

یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی دنیا Verizon است و این موضوع را همه افراد علاقه مند به تکنولوژی می دانند و بحث مرتبط با اینترنت نسل پنجم، زمانی که مطرح شد آن قدر ها هم دور از ذهن نبود چرا که بلاخره یک شرکت قدرتمند باید جراتش را نشان می داد و به عنوان پیش قراول وارد این عرصه ناشناخته می شد. این خبر چند روز پیش به بیرون درز پیدا کرد که ورایزن درحال کار بر روی Motorola 5G Moto Mod است که بتواند این تکنولوژی را در سال ۲۰۱۹ برای موتورولا آماده کند. البته زمان بندی این موضوع به عهده موتورولا بوده و خبر قرار گرفتن این تکنولوژی در دست کاربران برای سال ۲۰۱۹ نیز از موتورولا به بیرون درز کرد و این یکی از دلایلی است که از ورایزن نیز چنین انتظاری می رود.

هم چنین اخبار دیگری نیز وجود داشت و این موضوع را بیان می کرد، که ZTE نیز برنامه هایی در این راستا دارد که دستگاه های هوشمندی را برای سال ۲۰۱۹ و به همراه تکنولوژی ۵G روانه بازار کند و در این راه نیز قرار است  از Verizon کمک بگیرد.

ورایزن در حال حاضر تکنولوژی اینترنت نسل پنجم خودش را برای شبکه های خانگی ارائه داده است که این برنامه تاکنون در چهار شهر آمریکا انجام شده است ولی هنوز هیچ صحبت رسمی مبنی بر آماده کردن این تکنولوژی برای دستگاه های هوشمند از زبان مدیران ورایزن شنیده نشده است.

البته هنوز صحبت ها و نگرانی های خاصی راجع به اینترنت نسل پنجم وجود دارد که معلوم نیست ورایزن آن ها را چگونه مدیریت کند. بزرگترین مساله موجود در این قضیه این است که ظاهرا بهترین سرعت موجود برای استفاده از اینترنت ۵G مربوط به تکنولوژی امواج میلی متری است که فقط می توانند در فواصل کوتاه انتقال پیدا کرده و عمل کنند. پس بنظر می رسد اگر قرار باشد ازین امواج برای حداکثر سرعت اینترنت استفاده شود باید آن را برای مکان های شلوغ، مانند کنسرت ها و استادیوم ها تدارک دید و استفاده ای به غیر ازین موارد، زیاد برای ورایزن به صرفه نخواهد بود.

در همین حال، بنظر می رسد شرکت های مخابراتی دیگر مانند AT&T نیز در حال کار بر روی این تکنولوژی هستند و برنامه های خاص خود را برای ارائه این تکنولوژی در آمریکا دارند. از نام های دیگر که بنظر وارد این عرصه شده اند می توان به T-Mobile نیز اشاره کرد.

نظر شما کاربران تک فارس راجع به اینترنت نسل پنجم چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید