اندروید ۹ به طور رسمی در ۲۰ آگوست عرضه می‌شود - تکفارس 
اندروید ۹ به طور رسمی در ۲۰ آگوست عرضه می‌شود - تکفارس 
اندروید ۹ به طور رسمی در ۲۰ آگوست عرضه می‌شود - تکفارس 

اندروید ۹ به طور رسمی در ۲۰ آگوست عرضه می‌شود

علیرضا هاشمی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 21:00
اندروید ۹ به طور رسمی در ۲۰ آگوست عرضه می‌شود - تکفارس 

از زمان عرضه اندروید ۷ Nougat در ماه آگوست سال ۲۰۱۶، گوگل زمان بندی عرضه‌ی نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید را تغییر داده است و طی دو سال گذشته در هشتمین ماه از سال میلادی، شاهد انتشار آن هستیم. برای جزئییات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

اخیرا Evan Blass توییتی منتشر کرده که در آن به زمان انتشار اندروید p در تاریخ ۲۰ آگوست اشاره کرده است. در حال حاضر گوگل هیچ اعلان رسمی در رابطه با تاریخ عرضه اعلام نکرده بنابراین گمانه زنی‌ها همچنان در مورد تاریخ آن ادامه دارد. با این حال تاریخی که در توییت به آن اشاره شده با زمان بندی گوگل منطبق است. با توجه به زمان انتشار اندروید ۷ Nougat در روز ۲۲ آگوست و اندروید ۸ Oreo در ۲۱ آگوست، تاریخ اعلام شده دور از ذهن نیست. در رابطه با نام رسمی نسخه جدید اندروید هنوز سخنی به میان نیامده است اما با توجه به شایعات نام‌هایی مثل Android Pistachio ( اندروید پسته‌)، Android Pumpkin Pie ( اندروید کیک کدو تنبل) و Android Pie ( اندروید کیک) برای آن در نظر گرفته شده است و از میان یکی آن‌ها انتخاب خواهد شد.

صرف نظر از آنچه نسخه جدید اندروید نامیده می‌شود، قرار است شاهد ویژگی‌های جدیدی از قبیل باتری و روشنایی منطبق‌ پذیر در آن باشیم. علاوه بر آن یک سیستم حرکتی ناوبری برای استفاده راحت‌تر از صفحه نمایش‌های بلند را ارائه خواهد کرد. همچنین دکمه‌ی چرخشی جدیدی به نوار ناوبری آن افزوده می‌شود. دیگر نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد، تمرکز بیشتری بر سلامت دیجیتال خواهد داشت.

انتظار می‌رود که گوگل بعد از اعلام نسخه‌ی نهایی به صورت رسمی، در اسرع وقت گوشی‌های پیکسل خود را به جدیدترین نسخه‌ی اندروید بروزرسانی کند. علاوه بر این، گوشی‌های هوشمندی که نسخه‌های پیش نمایش و بتا را دریافت کرده‌اند پس از گوشی‌های پیکسل، بروزرسان جدید برای آن‌ها ارسال شود. بزودی متوجه خواهیم شد که نسخه‌ی جدید اندروید چه مقدار بر عملکرد گوشی‌های هوشمند تاثیر می‌گذارد.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید