باکیفیت‌ترین دوربین گوشی را سونی تولید خواهد کرد - تکفارس 
باکیفیت‌ترین دوربین گوشی را سونی تولید خواهد کرد - تکفارس 
باکیفیت‌ترین دوربین گوشی را سونی تولید خواهد کرد - تکفارس 

باکیفیت‌ترین دوربین گوشی را سونی تولید خواهد کرد

سید محمد معلمی
۴ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
باکیفیت‌ترین دوربین گوشی را سونی تولید خواهد کرد - تکفارس 

در حال حاضر، گوشی هوآوی پی ۲۰ پرو بهترین دوربین را با لنز ۴۰ مگاپیکسلی در میان همه گوشی‌های دنیا دارد ولی به نظر می‌رسد شرکت چینی نمی‌تواند برای مدت طولانی این رکورد را حفظ کند زیرا گویا سونی یک سنسور جدید طراحی کرده که لنز دوربین ۴۰ مگاپیکسلی هوآوی را به چالش می‌کشد.

در حالی که سونی در بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به دیگر رقبا عقب‌تر مانده است ولی از نظر دوربین، محصولات این کمپانی همچنان بی‌رقیب هستند. در واقع، عنوان برترین شرکت در زمینه دوربین در گوشی‌ها با عرضه سنسور IMX586 برای مدت طولانی‌تر در اختیار این شرکت خواهد بود زیرا گفته می‌شود با این حسگر، لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی این کمپانی مشاهده خواهد شد. برای کسانی که نمی‌توانند درک کنند که منظور از لنز ۴۸ مگاپیکسلی چیست، سونی توضیح می‌دهد که کیفیت تصاویر به ۶۰۰۰*۸۰۰۰ پیکسل می‌رسند. با این اوصاف باید سونی را باز هم پیشرو در عرصه دوربین‌های باکیفیت در گوشیها بدانیم.

یک نکته در مورد مگاپیکسلها

البته مطمئناً هر عکاسی می‌داند که مگاپیکسل بیشتر به معنای کیفیت بهتر تصاویر نمی‌باشد چه‌بسا اضافه کردن مگاپیکسل نتیجه عکس دهد. برای مثال، در شرایط کم نور، تصاویر به صورت تیره و تار ظاهر می‌شوند.

سونی می‌گوید: سنسور جدید از ۰٫۸ میکرون پیکسل استفاده می‌کند که این میزان کمترین مقدار در بازار می‌باشد ولی اضافه کردن فیلتر چند بایر به هر پیکسل اجازه می‌دهد تا هر کدام از آنها از سیگنالهای دریافت شده از پیکسلهای مجاور استفاده کنند. همه این عبارات تخصصی به این معنا هستند که میزان حساسیت به نور در یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با یک عکس گرفته شده با پیکسل ۱٫۶ میکرونی برابری خواهد کرد.

سونی در مورد چگونگی کار کردن این لنز توضیحات جامع و کاملی ارائه داده است ولی اگر بخواهیم به صورت خلاصه آن را بیان بکنیم باید بگوییم که این سنسور جدید از راهکار پین کردن پیکسلها بهره می‌برد تا تصاویر باکیفیتی بگیرد. البته در این زمینه، سونی نخستین کمپانی نیست که چنین راهکاری را اتخاذ می‌کند زیرا در سال ۲۰۱۲ نوکیا، و امسال هوآوی در گوشی پی ۲۰ پرو این شیوه را به کار برده‌اند.

آنگونه که پیش‌بینی می‌شود، سنسور سونی راهکار بهتری نسبت به دو محصول شرکت نوکیا و هوآوی خواهد بود. به علاوه، خودِ ماژول سنسور نیز تنها ۸ میلی‌متر اندازه دارد که این یعنی هیچ نیازی به افزایش سایز محل قرارگیری دوربین نمی‌باشد.

قیمت و تاریخ معرفی لنز IMX586 سونی

آنطور که انتظار می‌رود، لنز IMX586 از سال آینده در گوشیهای مختلف مشاهده خواهد شد ولی سونی اعلام کرده که قصد دارد نمونه‌هایی از آن را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی ارائه کند. این کمپانی همچنین اعلام کرده که نباید انتظار داشته باشیم که این سنسور را در گوشی‌هایی غیر از دستگاه‌های پرچمدار ببینیم.

نکته جالب در مورد این لنز ۸ میلی‌متری این است که قیمت آن حدود ۲۷ دلار خواهد بود. چنین چیزی یعنی یک رقم بالا برای یک قطعه بسیار کوچک.

به نظر شما، وجود چنین دوربین باکیفیتی در محصولات سونی، آیا می‌تواند این کمپانی را به بازار رقابت با دیگر کمپانی‌های قدرتمند بازگرداند یا خیر؟ نظر خود را در قسمت انتهای خبر با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید