شرکت کوالکام دیگر مودم‌های آیفون را تامین نخواهد کرد - تکفارس 
شرکت کوالکام دیگر مودم‌های آیفون را تامین نخواهد کرد - تکفارس 
شرکت کوالکام دیگر مودم‌های آیفون را تامین نخواهد کرد - تکفارس 

شرکت کوالکام دیگر مودم‌های آیفون را تامین نخواهد کرد

پوریا اسدی
۴ مرداد ۱۳۹۷ - 18:00
شرکت کوالکام دیگر مودم‌های آیفون را تامین نخواهد کرد - تکفارس 

از سال ۲۰۱۶، اپل از مودم‌های دو شرکت کوالکام و اینتل برای آیفون‌ها خود استفاده کرده است – اینتل مودم مورد نیاز دستگاه‌هایی CDMA  را تامین کرده ، در حالی که کوالکام سفارشات مدل GSM را پوشش می‌داد. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی که اخیرا اینتل به آن دست یافته، اپل دیگر به کوالکام سفارش مودم نخواهد داد.

در حالی که هیچ اشاره‌ی خاصی از اینتل و پیشرفت‌های اخیر آن صورت نگرفته است، جورج دیویس، مدیر مالی این شرکت، اظهار داشت انتظار می‌رود که اپل تنها از مودم‌های این شرکت در آیفون بعدی استفاده کند، بنابراین گزارش‌های قبلی که ادعا می‌کنند کوالکام تا ۳۰ درصد از مودم‌های مورد نیاز را تامین می‌کند را رد کرده و تأیید می‌کند که اپل این شرکت را به طور کامل کنار گذاشته است. در این زمان، هیچ حرفی در مورد این که چرا این تصمیم اتخاذ شده است، وجود ندارد، اما تراشه جدید XMM7560 اینتل احتمالا نقش مهمی‌ را در این تصمیم ایفا کرده است. البته باید توجه داشت که بر خلاف سایر مودم‌ها، مودم اینتل از هر دو شبکه CDMA و GSM پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نبرد قانونی فعلی اپل با کوالکام در مورد حق امتیاز آیفون نیز ممکن است در تصمیم‌گیری نقش داشته باشد.

کوالکام در تلاش برای اطمینان دهی به سرمایه گذاران خود، اعلام کرد که این شرکت همچنان برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون مودم تولید خواهد کرد. با این حال، هنگامی‌که از کوالکام در مورد امکان تامین مودم اپل برای مدل‌های آینده‌ی آیفون پرسیده شد، این شرکت به دلیل این واقعیت که صنعت بسیار پویا است، از اظهار نظر خودداری نمود، البته اگر فرصتی به وجود بیاید، باز هم با اپل همکاری خواهد کرد .

با توجه به آیفون X جدید و X پلاس  که قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود و پس از عرضه مدل ال سی دی در ماه اکتبر، نتایج مالی کوالکام در سه ماهه پایانی دسامبر می‌تواند در مقایسه با سال‌های دیگر به علت کمبود درآمد، ضربه‌ی قابل توجهی ببیند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید