آغاز فروش نوکیا ایکس ۵ در خارج از چین؛ به زودی - تکفارس 
آغاز فروش نوکیا ایکس ۵ در خارج از چین؛ به زودی - تکفارس 
آغاز فروش نوکیا ایکس ۵ در خارج از چین؛ به زودی - تکفارس 

آغاز فروش نوکیا ایکس ۵ در خارج از چین؛ به زودی

سید محمد معلمی
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - 20:00
آغاز فروش نوکیا ایکس ۵ در خارج از چین؛ به زودی - تکفارس 

چندی پیش نوکیا اعلام کرد که قصد ندارد به این زودی‌ها دستگاه مدل ایکس ۵ (۵٫۱ پلاس) خود را خارج از چین به فروش برساند ولی امروز خبر رسید که کمپانی فنلاندی HMD گلوبال، در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای تصمیم گرفته تا این محصولش را در دیگر کشورها نیز به فروش برساند. یک نکته دیگر در مورد گوشی مذکور این است که قرار بود با نام ۵٫۱ پلاس شناخته شود که حالا نام آن نیز به نوکیا ایکس ۵ تغییر پیدا کرده است.

ژوهو سارویکاس، مدیرعامل HMD گلوبال، اخیراً در پاسخ به یکی از طرفداران نوکیا اعلام کرد که نیازی به اجرا نظرسنجی برای تصمیم‌گیری در مورد فروش ایکس ۵ به خارج از چین نیست زیرا این کمپانی توانایی فروش آن را در خارج از این کشور دارد. با این وجود، مشخص نیست که چه زمانی باید این محصول میان‌رده HMD گلوبال را در دیگر بازارها مشاهده نماییم. او همچنین مشخص نکرده که کدام کشورها نخستین مکانهایی خواهند بود که نوکیا ایکس ۵ را دریافت خواهند کرد.

نوکیا ایکس ۵ پس از نوکیا ایکس ۶، دومین محصول شرکت HMD گلوبال می‌باشد که روی صفحه نمایش خود یک بریدگی دارد. از نظر مشخصات فنی نیز، در نوکیا ایکس ۵ می‌توانیم عملکرد پردازنده هلیو مدیا تک پی ۶۰ و رم ۳ یا ۴ گیگی را شاهد باشیم.

در مورد دوربین، این گوشی دارای دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. ضمن اینکه دوربین سلفی آن نیز یک لنز ۸ مگاپیکسلی می‌باشد. منبع نیرو نوکیا ایکس ۵ باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپری است و سیستم عامل آن نیز اندروید اوریو نسخه ۸٫۱ خواهد بود اما می‌توانید امیدوار باشید که این دستگاه به اندروید P که قرار است مدتی دیگر در سال جاری عرضه گردد نیز آپدیت شود.

به طور کلی، نوکیا ایکس ۵ یک گوشی کاملاً مناسب و همه چیز تمام برای همه آنهایی است که قصد دارند یک دستگاه میان‌رده را خریداری نمایند به خصوص اینکه HMD گلوبال فعلاً تصمیم گرفته تا نسخه‌های جدید اندروید را برای همه محصولاتش عرضه نماید.

اگر شما صاحب یکی از گوشی‌های اندرویدی نوکیا هستید، مدل آن را در انتهای خبر درج کرده و نقاط ضعف و قوت آن را نیز برای دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید