بلومبرگ: آمازون می‌خواهد یک ربات خانگی بسازد - تکفارس 
بلومبرگ: آمازون می‌خواهد یک ربات خانگی بسازد - تکفارس 
بلومبرگ: آمازون می‌خواهد یک ربات خانگی بسازد - تکفارس 

بلومبرگ: آمازون می‌خواهد یک ربات خانگی بسازد

امین حسین پور
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 00:11
بلومبرگ: آمازون می‌خواهد یک ربات خانگی بسازد - تکفارس 

بلومبرگ مدعی شده است که آمازون به دنبال ساخت یک ربات خانگی است. منبع داخلی این وب‌سایت اعلام کرده است که بخش Lab126 در حال کار بر روی نوعی ربات خانگی اندرویدی به نام وستا (Vesta) است. ظاهراً، از مدتی قبل توسعه پروژه وستا آغاز شده است، اما امسال آمازون به شدت به دنبال استخدام افراد متخصص در حوزه رباتیک بوده است. به نظر می‌رسد که وستا اواخر امسال برای اولین بار مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این گزارش در دست نیست. گفته می‌شود که وستا به دنبال کاربران در خانه راه خواهد افتاد و منتظر دستورات آن‌ها خواهد بود. در این دستگاه احتمالاً از حرکت خودکار مورد استفاده در خودرو‌های بدون سر نشین استفاده می‌شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که آمازون هرگز چنین محصولی را به بازار عرضه کند و ممکن است در حال حاضر تنها مشغول کار بروی طرح مفهومی این ربات باشد. به هر حال، ربات‌های خانگی از پیامد‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت گرفته تا هزینه‌های اغلب گزاف موضوعی غالباً پیچیده هستند. ربات‌هایی مانند Pepper که به عنوان محصول مصرفی طراحی نشده‌‌اند، هزاران دلار خرج می‌بردارند و آنچنان هم کارایی ندارند.

در همین حال، ربات‌های خانگی کوچک‌تر و ارزان‌تری چون Yumi، Kuri و Zenbo معرفی شده‌اند. سونی ربات Aibo را بعد از وقفه طولانی معرفی کرده است، که حدود ۱۷۳۹ دلار قیمت دارد و تقریباً هیچ کاری انجام نمی‌دهد. باید گفت تنها رباتی که اکثر مردم دوست دارند یکی در خانه داشته باشند، رباتی است که کار جارو کردن خانه را انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید